Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-18, 20:47
  #1
Medlem
Vänlighetens avatar
Vad gör johan Tumba idag? Han blev väl avstängd i 10 år.
Citera
2010-07-18, 20:53
  #2
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:

Johan Tumba har i år spelat 1 tävling. Han har klarat 0 kval. Han har i år en snittscore om 85,00 efter att ha slagit 85 slag på 1 ronder.
Johan Tumba har på de senaste starterna placeringarna MC varav senaste starten var Den Längsta Dagen.
0 av årets 1 ronder har varit under par. Vid 0 tillfällen har det noterats scorer på under 70 slag. Slut citat.

Fan, han är ju sämre än min farsa som är 64 år.
Citera
2010-07-18, 20:56
  #3
Medlem
Hur fuskar man i golf?
Citera
2010-07-18, 21:01
  #4
Medlem
stilltons avatar
enligt ratsit är han VD (antagligen ägare) för "Tumba Kävlinge Golf för Alla Aktiebolag"
http://www.tumba.com/tga/

låg omsättning, så man får förmoda att han har något riktigt jobb också.
Citera
2010-07-18, 21:03
  #5
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Hur fuskar man i golf?
enklaste sättet är att ändra resultatet på sitt scorecard. vilket han också åkte dit för.
han blev även påkommen med att slänga ut sin boll från ett dåligt läge i sin ungdom.
Citera
2010-07-18, 22:43
  #6
Medlem
Han tävlar väl nästan uteslutande bara i Long Drive nu för tiden?
Citera
2010-07-19, 09:45
  #7
Medlem
SweTechs avatar
Nä, skvallra får ni göra på andra ställen. Här snackar vi endast sport.
//Moderator
Citera
2011-04-10, 19:11
  #8
Medlem
När jag gick en golfkurs för två somrar sedan hade jag en golftränare som back in the days tydligen hade varit riktigt duktig. Han berättade alltid massa historier om alla möjliga när vi stod och slog hinkar, och en dag börjar han snacka om Sven Tumba och hans son. Han berättade att Johan Tumba höll på att kvala till europatouren och det gick riktigt bra för honom. Men när alla hål var spelade så hade han ett eller två slag ifrån att kvala in.

Jag har ganska dålig koll på pengar och sponsring vad gäller europatouren, men enligt min golftränare blev man i princip ekonomiskt oberoende för livet om man kom in då man fick så fett med sponsorpengar. Detta visste Johan och gick då in på en toalett innan han lämnade in sitt scorecard. Väl inne på toaletten ändrade han några siffror till sin egen favör och lämnade sedan in kortet. Tror han blev påkommen för att någon av de han hade spelat med hade haft lite koll på vad Johan hade slagit.

Men det roliga med denna historien är egentligen det min golftränare säger efter denna berättelse. "Sven Tumba är ett svin, och kommer alltid förbli det", något sådant sa han, och menade på att Sven Tumba satte sådan press på Johan och hans golfspelande att misslyckande inte fanns på kartan. Min golftränare hävdade att han kände Sven och Johan Tumba och berättade att Johan var en väldigt sympatisk ung man. Enligt min golftränaren som var ganska många golfproffs på den tiden ense om att det var Sven det var fel på, inte Johan.

Nu förtiden tror jag Johan sysslar med longdriving, såg en bild på facebook där Johan Tumba poserade tillsammans med Sveriges bästa syskon i longdriving.
Citera
2011-05-18, 23:29
  #9
Medlem
Jag träffade honom idag faktiskt, har inte sett honom på 10 år. Han var trevlig som vanligt och huserar på 9 håls banan som är hemmabana för Lödde GK. Nu kan man väl inte säga att jag känner honom direkt men jag var med i golfklubben för 10 år sedan och har tagit en del lektioner för honom. Har har alltid varit sympatisk och trevlig och så vitt jag kan bedöma så är han en ganska kompetent pro. Om han nu fuskade för mer än 10 år sedan så borde han väl ha sonat det brottet vid det här laget, eller?
Citera
2011-05-19, 12:22
  #10
Medlem
Citat:
http://www.nytimes.com/1992/04/16/sp...6iht-tumb.html
.
Citera
2011-07-29, 23:28
  #11
Medlem
moderatsosse-nots avatar
Han är nog inte den ende som fuskar i golf eller för övrigt i allt annat heller. Själv spelar jag golf och kommer oupphörligen på mig att jag tillrättarlägger utslag som misslyckas, dock är jag ensam då utan scoorkort.
Citera
2013-05-18, 20:26
  #12
Medlem
Calapis avatar
Hade han en dålig relation med sin far fram till dennes död?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback