Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-17, 23:51
  #1
Medlem
Farenheits avatar
Ofta när jag börjar tänka på saker som gör mig upprörd eller får mig till att bli överdrivet ledsen, t.ex. tänka överdrivet mycket på döden och hur liten man är på jorden etc. Får jag en sorts brinnande känsla i händerna.

Uppenbarligen får jag ont i händerna på grund av jag är ledsen och hetsar mig själv till att må ännu sämre när jag tänker på komplicerade ting. Men varför får jag just denna brinnande känsla i händerna? Har någon känt av samma fysiska smärta som ens psykiska obalans givit upphov till?
Citera
2010-07-17, 23:57
  #2
Avstängd
reyears avatar
2012, jordens undergång. Vad har du uträttat, är du betydelselös i denna värld på randen till undergång?


Citera
2010-07-18, 00:02
  #3
Medlem
Farenheits avatar
Jag kommer inte gå in på några längre svar för att spy ut mina tankar om existentiella frågor. Det är bara slöseri med tid.

Jag vill bara veta om någon annan har varit med om samma sak och vet vad man kan göra åt det.
__________________
Senast redigerad av Farenheit 2010-07-18 kl. 00:33.
Citera
2010-07-18, 00:38
  #4
Medlem
Pratbubblans avatar
När jag blir arg, ledsen, upprörd så ökar pulsen och andningen. Blodet pumpar fortare och det hettar i ansikte, hals och händer på mig. Jag kan bli röd. Kanske det är samma sak för dig?
Citera
2010-07-18, 12:15
  #5
Medlem
Farenheits avatar
Stämmer överens rätt bra! Min smärta är dock centrerad i händer och det kan kännas som att dom t.om. domnar av ibland.
Citera
2011-02-17, 19:33
  #6
Medlem
Farenheits avatar
någon annan som känner samma "symptom" eller vad man skulle kalla det som jag?
Citera
2011-02-17, 19:52
  #7
Medlem
Farenheits avatar
ont i händerna vid ilska

Hej Flashbackare! Varenda gång jag blir djupt deprimerad (mycket ledsen) eller bara rakt upp och ner asförbannad får jag något så otroligt ont i mina Händer!

Vad kan detta bero på? Är det att jag inte gör utlopp för min ilska som detta händer med mina händer? Vad händer om jag aldrig gör utlopp för min ilska? Kommer jag bli som Jim Carrey i "Me myself & Irene"?

Bland annat jävligt trött och utsatt för Apple-plåga// Farenheit
Citera
2011-02-17, 19:57
  #8
Medlem
frankensteins avatar
Kollat för mycket på Heroes?

Gå till en läkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback