Precis. Den gröna knappens funktion är bl.a att inte maximera, och har aldrig varit. Dess funktion är långt mycket mer användbar.
Anpassar den sig även om du byter sida eller måste du upp och trycka på PLUS-tecknet varje gång innehållets storlek förändras? Haha. Isåfall är ju funktionen halvkass.
Jag har Mac själv, men inte skulle jag ens drömma om att säga att PLUS-teckenfunktionen i t.ex. Safari är "långt mer användbar" än den är i Windows (eller en hel drös program som först kom till Windows som tar med sig beteendet till OS X)
Anpassar den sig även om du byter sida eller måste du upp och trycka på PLUS-tecknet varje gång innehållets storlek förändras? Haha. Isåfall är ju funktionen halvkass.
Jag har Mac själv, men inte skulle jag ens drömma om att säga att PLUS-teckenfunktionen i t.ex. Safari är "långt mer användbar" än den är i Windows (eller en hel drös program som först kom till Windows som tar med sig beteendet till OS X)
Om du själv använder Mac behöver du ju inte fråga, det är bara att testa? Men nej, fönstret ändrar inte storlek när du besöker en ny sida som är större.
Men jag tycker ändå att den är otroligt jävla användbar, medans funktionen i Windows bara är helt.. dum. Jag vill inte ha massa grått på sidorna (vilket det t.ex blir på flashback om man kör Safari i helskärm). Så istället för att sitta och tabba mellan Adium, Mail, Safari och Finder har jag allt uppradat och lättillgängligt. Hade jag haft Safari i helskärm skulle min effektivitet gå i botten, då man måste tabba (eller exposé förstås) precis varje gång någon t.ex skrivit på Adium. När jag istället har allt framme, så att säga, går det fort att bara klicka över till rätt ruta.
Du får tycka hur du vill och du får gärna köra dina webbläsare i helskärm, jag tycker dock som sagt att det bara är ren idioti. Därav tycker jag att den gröna knappen i Safari är otroligt mycket mer användbar än motsvarigheten i Windows.
Ja för i windows så har man alltid alla fönster i helskärm.
Lite onödigt att köra massa småfönster när man sitter med en 15" skärm, då kan man ju lika gärna köpa en laptop med en 11" skärm om man vill köra små fönster.
Lite onödigt att köra massa småfönster när man sitter med en 15" skärm, då kan man ju lika gärna köpa en laptop med en 11" skärm om man vill köra små fönster.
Nu hänger jag inte med... Det var snack om att helskärm var något "windows hittepå" som jag reagerade på, självklart spelar skärmstorlek roll. På min 13" MBP vill jag gärna ha saker i helskärm medan jag på min stationära med 24" skärm kan ha massa "små" fönster.
Måste det göras en MacvsPC-debatt av varannan tråd i det här förbannade delforumet? Vad har den nuvarande diskussionen (eller för all del folks tycke och smak i allmänhet) med TS fråga att göra? Jisses.
Jaghar nyss köpt en Macbook Pro och har problem med Safari.
När jag startar Safari så får jag upp webläsaren, det går att minimera den, öppna upp den, och allt.
Men den täcker inte hela skärmen, och det är oerhört störande!
Jag har provat att zooma, men det hjälper inte. Fönstret blir inte större utan bara innehållet.
Hur gör jag?
Detta med fullskärm på Mac har diskuterats i ett antal trådar genom åren, sök och du kommer att hitta info.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!