2010-07-17, 14:31
Medlem
Epimetheuss avatar
Jaghar nyss köpt en Macbook Pro och har problem med Safari.
När jag startar Safari så får jag upp webläsaren, det går att minimera den, öppna upp den, och allt.
Men den täcker inte hela skärmen, och det är oerhört störande!
Jag har provat att zooma, men det hjälper inte. Fönstret blir inte större utan bara innehållet.

Hur gör jag?
2010-07-17, 14:48
Medlem
wearcapeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
När jag startar Safari så får jag upp webläsaren, det går att minimera den, öppna upp den, och allt.
Jag har provat att zooma, men det hjälper inte. Fönstret blir inte större utan bara innehållet.

Hur gör jag?

Om du prompt måste fylla hela fönstret så får du dra i ramarna, men du kommer vänja dig och snart inse att "maximera" är en onödig funktion. Det är windowsvanan som sitter i.
Medlem
Noetlovskijs avatar
Gröna plusset, eller dra i nedre högra hörnet.

Men, du kommer märka att fullskärm är ett jäkla Windows-hittepå och du kommer snart vänja dig vid att ha flera fönster uppe samtidigt.

EDIT: wearcapefly hann före.
Medlem
jayjayjohanssons avatar
Varför ha helskärm? Det är ju en av de fina sakerna, att fönstret inte är större än det faktiskt "behöver" vara. Tycker du borde avvänja dig från de gamla Windows-rutinerna istället.

EDIT: Är ju sämst...
2010-07-17, 14:56
Medlem
Draedons avatar
Windows-hittepå? Det må va hänt, men det är i vissa program en bra funktion. Speciellt på en liten MBP med 13" skärm och 1280x800 upplösning.
2010-07-17, 15:07
Medlem
Epimetheuss avatar
Många, många tack för hjälpen!
2010-07-17, 15:17
Medlem
Tenius avatar
Tryck på den stora knappen på datorn
2010-07-18, 01:31
Medlem
soulreapers avatar
Tråden påminner mig om när jag själv var ny i mac os....oj vad jag hatade det faktumet att jag inte kunde "maximera" safari...Idag älskar jag det faktumet att det inte tar mer plats än nödvändigt...Om TS verkligen måste maximera rekommenderar jag firefox...
2010-07-18, 02:40
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teniu
Tryck på den stora knappen på datorn

2010-07-18, 02:46
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus

Hur gör jag?

Hatar du att Mac inte har "maximeringsgrejen" till program (alltså jag menar inte "riktig FULLSCREEN"), men att programmen/fönstren ska maximeras till skärmen så ladda ner tilläget/prylen:

RightZoom

http://www.macupdate.com/info.php/id/30591/right-zoom

Suvve!

Älskar det själv på mac. Förjävligt störigt att behöva "dra" ut fönstret så det täcker skärmen.

EDIT: Alltså efter installation så maximerar det gröna plusset fönstret som i windows/gnome linux.
Senast redigerad av spermaoffret 2010-07-18 kl. 02:59.
2010-07-18, 03:04
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Om du prompt måste fylla hela fönstret så får du dra i ramarna, men du kommer vänja dig och snart inse att "maximera" är en onödig funktion. Det är windowsvanan som sitter i.

Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Gröna plusset, eller dra i nedre högra hörnet.

Men, du kommer märka att fullskärm är ett jäkla Windows-hittepå och du kommer snart vänja dig vid att ha flera fönster uppe samtidigt.

EDIT: wearcapefly hann före.

Citat:
Ursprungligen postat av jayjayjohansson
Varför ha helskärm? Det är ju en av de fina sakerna, att fönstret inte är större än det faktiskt "behöver" vara. Tycker du borde avvänja dig från de gamla Windows-rutinerna istället.

EDIT: Är ju sämst...

Tycker det är en bra funktion. Är ju inte fullscreen TS är ute efter vad jag förstod. Sjukt drygt att dra ut det till att täcka skärmen.

Men jag är väl ingen puritian. Tar lite av vad som funkar bäst från olika OS, därför jag gillar linux där jag kan fixa det som JAG vill ha det.

Men finns väl inga "fel"? Det är människor som skapar datorer och datakod så det kommer alltid att finnas olika sätt. OCH buggar och fel (som vi människor har).

Bara man trivs så.
2010-07-18, 08:18
Medlem
Oj, vilka inlägg vad har ni emot fullskärm? det är ju en sorts njutning att kunna få ut maximalt av utrymmet sjukt jobbigt att behöva dra i den där blå korven för att man inte ser allt annars
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in