2010-07-29, 21:38
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayjayjohansson
Varför ha helskärm? Det är ju en av de fina sakerna, att fönstret inte är större än det faktiskt "behöver" vara. Tycker du borde avvänja dig från de gamla Windows-rutinerna istället.

EDIT: Är ju sämst...

Du kanske skulle informera att + tecknet inte fungerar som det ska och på alla Mac forum världen över så klagas det just på den funktionen.

Ok att inte täcka hela skärmen, men Safari täcker ju inte innehållet heller utan att man behöver dra ut den i kanterna.

Helt värdelös funktion som inte fungerar som den ska, med Windows dubbelklickar du bara på fönstret så maximeras det, enkelt och snabbt, varför krångla till det som Apple gör?
2010-07-29, 21:44
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du kanske skulle informera att + tecknet inte fungerar som det ska och på alla Mac forum världen över så klagas det just på den funktionen.

Ok att inte täcka hela skärmen, men Safari täcker ju inte innehållet heller utan att man behöver dra ut den i kanterna.

Helt värdelös funktion som inte fungerar som den ska, med Windows dubbelklickar du bara på fönstret så maximeras det, enkelt och snabbt, varför krångla till det som Apple gör?
För mig funkar det hur bra som helst. Det måste vara resten av världen som inte har insett dess verkliga, och användbara, funktion.
2010-07-29, 22:13
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
För mig funkar det hur bra som helst. Det måste vara resten av världen som inte har insett dess verkliga, och användbara, funktion.
Funktionen att inte kunna maximera?
2010-07-29, 23:16
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Funktionen att inte kunna maximera?
Precis. Den gröna knappens funktion är bl.a att inte maximera, och har aldrig varit. Dess funktion är långt mycket mer användbar.
2010-07-29, 23:18
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

Ok, om jag trycker + i Safari så försvinner nästan hela fönstret ner under själva skärmen, om jag trycker + igen så kommer fönstret tillbaks men all information får dock inte plats i fönstret på tex DN.se, då får man scrolla i sidled så + funktionen fungerar inte alls som den ska, dvs anpassa fönstret efter innehållet.
2010-07-29, 23:20
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Precis. Den gröna knappens funktion är bl.a att inte maximera, och har aldrig varit. Dess funktion är långt mycket mer användbar.

Ok jag har fattat det också att den inte är för maximering av fönstret, men den funkar inte som den ska ändå när man trycker på +, den anpassar inte fönstret efter innehållet som den ska, funktionen är trasig.
2010-07-29, 23:26
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Ok jag har fattat det också att den inte är för maximering av fönstret, men den funkar inte som den ska ändå när man trycker på +, den anpassar inte fönstret efter innehållet som den ska, funktionen är trasig.
För mig gör den det? Ta en screenshot på hur du tycker att den är trasig, så att jag kan förstå vad du menar
2010-08-05, 11:49
Medlem
ceetee2001s avatar
Köp och installera programmet "Cinch" Sen maximerar man precis som i Windows 7 om det är det man önskar.

http://www.irradiatedsoftware.com/cinch/

Själv har jag lärt mig hantera fönster som Apple har designat det. Numera blir jag sjukt irriterad när jag sitter på min jobb-pc och av vana dubbelklickar på fönstrets menyrad och det maximeras... det ska ju minimeras när man gör så.

Allt handlar om vana.
Men ibland använder jag mig av Cinch's funktion och gillar att ha valmöjligheten.
2010-08-05, 14:16
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
För mig gör den det? Ta en screenshot på hur du tycker att den är trasig, så att jag kan förstå vad du menar

Håller me dig, surfar på flashback just nu till exempel, har en massa grått skit på sidorna som ändå inte visar någon information trycker på gröna knappen och VIPS så har jag massa skrivborsyta. Just nu kollar på på serier samtidigt.
2010-08-05, 14:33
Medlem
Fenr!s avatar
Det är bara gömma "Dock" och töja ut fönstret från det nedre högra hörnet. Inte svårare än så?
2010-08-05, 18:32
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

Jag ska ta en bild när jag får tid, just nu sitter farsan med Macen så jag har inte hunnit åka förbi honom och kolla.
2010-08-08, 19:00
Medlem
-jOE!s avatar
Cinch är riktigt bra också!

www.irradiatedsoftware.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här