Lider en smula med dig (även om du framstår som hyffsat styv i korken -vilket inte är något negativt förutom om man bor i Sverige...). Nåväl. Även om jag har en lite annorlunda approach (och inte siktar på broilersegmentet

) så kan jag helt klart relatera min ändå inte helt oansenliga träningserfarenhet (visserligen i en diametralt motsatt diciplin) till vad du säger.
Antigen bygger man (jag) bättre när man är nästan 40 mot när man var 18, eller så svarar mina muskler (efter många, många år med koordination och muskelkontrollträning) skadat mycket bättre på just rätt TuT (jag kör mellan 34,2 och 37.04 s TuT per set

), rätt tanke (dvs "lyfta vikt i bänkpress" mot "trötta ut bröstmusklerna och inte aktivera tricebs") och framförallt "rätt vikt" (vilket brukar få halva gymmet att fnissa lite fördålt).
Jag började köra ganska hög rep, total TuT och låga vikter samt inte låsa ut leder på grund av att jag trodde att jag (med mina anatomikunskaper...), gamla spinkiga gubben, skulle gå sönder om jag maxade och/eller körde till fail. Döm om min förvåning när jag byggde och bygger) massa som aldrig tidigare och mår helt bra i kroppen... Bara just att vara skadefri (med marginal) gör att jag kan rekommendera denna typ av träning till de som jag får för sig att ställa golfklubborna i källaren och bygga muskler istället...
S
PS. angående TuT så finns det studier som indikerar att om man kör set med kontinuelig TuT längre än 25-30 sekunder så bygger man bra). DS