Vad är syftet med denna "resa" kanske man ska fråga sig själv innan man kutar ut i närmsta skog
Själv har jag de senaste 15 åren stuckit ut med en helg i oktober varje år för "camping" i det fria...lämnat den trygga borgen...ungar och tanten.
Min "resa" är för att uppskatta allt modernt som man bara tar för givet.
Jag vill att det ska vara kallt, blött, blåsigt, mörkt och allmänt jävligt! Oktober brukar vara sååå och när solen äntligen tittar fram (om den gör så) så är den bättre än att vara i en solstol i något semester paradis.
När man är långt från det trygga samhället finns mkt mer att analysera för sin egen säkerhet....
Som t.ex redan på stenåldern hade man lärt sig att man inte högg med sin yxa bredbent som Zeb Machan. Att hugga sig på insidan av benen, ljumsken osv kan orsaka skador att du förblöder innan du vet ordet av.
Vilka träd är döda runt mig som skulle kunna falla av blåsten osv....? De finns massor av faror för sin egen hälsa!
Vi är tyvärr idag ganska "avprogrammerade" de sista 100 åren för att klara oss själva i skogen.
Har en stor sjö med sjukt mkt öar som jag brukar sticka ut till! Tält och sovsäck går bort, dock fuskar jag med mat, vatten och whiskey
Sen när man senare sitter inne en höst/vinterkväll och det regnar/slaskar ute...med just den whiskey´n man hade med sig i skogen...brasan sprakar i kaminen.....då vet man hur bra man har det!
Vi är flock-djur och få människor uppskattar ensamhet under längre tider....skulle rekommendera kortare strapatser/äventyr ensam. Det är trevligt att även dela med sig upplevelsen.
Jag har provat en 6-dagars ensamhet och jag vad helt knäckt...tjöt som ett barn sista dagen och ville bara hem. Nu är det dock 20 år sedan och har kanske "tuffat" till mig och har mer livserfarenhet.
8:e oktober är bokat och jag längtar redan

min fru garvar och tycker jag är helt

varje år.
Jaaa det är lite så jag ser det....tänkt lite vad ni har för mål med det så kommer det bara bli bättre