Citat:
Ursprungligen postat av kanduvissla
Frågan är om den brutna armen och att armen gått ur led är samma tillfälle eller om det bara varit otydligt innan vad som hänt. Eller har detta varit 2 separata tillfällen?!
Antingen har mamman ljugit när hon här på forumet sagt att den brutna armen skett när inte styvpappan var hemma, och detta då för att fortsätta skydda honom. Eller så är det som någon skev att mamman inte var hemma när det hände, men i så fall borde hon märk det så fårt kon kom hem och kramade barnet. En bruten arm gör ont, väldigt ont och det skulle ha märkts direkt. Och då känns det som att teorin faller om att det skulle skett när pojken snubblade på en tröskel. (Har själv brutit en hel del saker, både som barn och vuxen, och när man har så ont är man extremt försiktig med allt för att minimera smärtan) Så tyvärr verkar det ju som att mamman verkligen brustit. Jag hoppas för mammans skull att det inte funnits ens en gnutta av minsta misstanke för detta för annats blir det ett tungt liv för henne nu. Och om det ska ha pågått under ett halvår eller vad det nu är så borde något synts tycker jag. Även om GM hotar med saker som att om du berättar för mamma osv så borde barnet varit med ängsligt och ömt vilket märks.
Psykos köper jag inte för en sekund. Förnekelse ja, så kan det absolut vara, eller en ovilja att se det som sker för att man inte vill tro det.
Dock så är det ju ”skönt” att hon inte längre försvarar honom, men varför har hon även gått ut här och ljugit om att GM inte var hemma när armen bröts om det är så att han erkänt att han knäckt armen på pojken
Det som nämnt om att biopappan skulle misshandlat mamman är inget som det finns belägg för så vitt jag läst. Dels rykten vilket lika väl mamman kan ha sagt för att inte behöva fölklara för folk varför hon flyttade så långt vilket i princip omöjliggör för pappan att träffa sin son.
Biopappan. Misstankarna om tidigare skador kan ju varit med facis i hand. Eller att han fått 1 stårry då och nu får höra en annan av polisen.
Mercy: Tror det var tvärt om väl. Armen ska ha varit hemma när han snubbla på en tröskel och magen ska ha varit att han trillat ihop på dagis. Hon säger dessutom att armen skedde när inte styvpappan va hemma vilket inte kan stämma eftersom han bröt armen på pojken.
Och om nu dagispersonal haft misstankar så skulle de anmält direkt. Den anmälan tillsammans med en anmälan från sjukhuset borde ju onekligen säga en del. Det är ju deras ansvar att anmäla om det så bara finns en gnutta av misstanke. Fan va ilsk jag blir.
Värst och vidrigast är självfallet vad detta vidriga aset har gjort och jag ber till gudarna(om det nu finns några) att han kommer till fängelse och inte rättspsyk.
Stackars lilla arma pojke. Gör ont i mig när jag läser detta och bara gråter. Stackars lilla pojke som farit så illa

Armen kan ha brutits av styvpappan - mamman kommer hem, styvpappan åker hemifrån. Barnet ramlar och mamman upptäcker att han skadat armen. Därav - han var inte hemma när det hände.
Min dotter bröt armen, vi uppsökte sjukhus och skickades hem utan åtgärd. Min dotter - då sex år - fällde inte tår vare sig vid olyckan, undersökningen eller senare under kvällen.
Klockan ett på natten ringer sjukhuset - de har då kontrollerat plåtarna, min dotter hade ett komplicerat armbrott och skulle in på operation omedelbart påföljande morgon.
Att ett barn brutit ett arm innebär inte att barnet kommunicerar smärta såsom vi förväntar oss, och till och med sjukhuspersonal - läkare - kan uppenbarligen missa en sådan sak.
Så nej - jag anser inte att den incidenten innebär att hon borde ha vetat. Dessutom har hon ju sökt vård för magsmärtorna och då fått andra förklaringar till pojkens onda. Om hon själv har hyst minsta misstanke så har ju läkarna när de diagnostiserat och medicinerat pojken faktiskt undanröjt den skuggan. De har gett henne alternativa förklaringar.
Stämmer det som framkommit så här långt, så anser jag att mamman inte är värd allt det förakt som vänds emot henne. Är det däremot så att det framkommer att hon haft kunskap om vad om skett - då är det en annan femma.