2010-09-13, 12:42
  #2269
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag tror absolut inte att Z velat plåga T. Däremot kan jag tänka mig att PS sagt till Z att "inte klema bort" pojken när han gråter. Z, lättmanipulerad och allmänt ointelligent tycker att PS råd låter finemang.

Den tanken uppstod hos mig med. Men det är i sig inget dåligt råd beroende på situationen. Att inte förstärka barns behov av att kinka är bra. Men slår de sig, klart de ska ha tröst.
Citera
2010-09-13, 12:44
  #2270
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det kan ju överdrivas också och att sätta på ett litet barn tjugofem plåster om dagen i månad efter måndad känns inte sunt för mig.

Det finns inget som säger att Zanna menade om pojken slog sig på riktigt, det låter faktiskt mer som hon menar att han fall och det gör han ju ofta, att han får lära sig att ta det.

Nu låter det ju bara hemskt eftersom vi vet vad som hänt pojken.

Tjugofem plåster om dagen månad efter månad - njae då skulle nog de flesta kids ha tröttnat för länge se´n!
Citera
2010-09-13, 12:47
  #2271
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Så här står det!

Hon hade också synpunkter på att om t ex Theo
skulle ramla och slå sig skulle man från personalen inte dalta eller gulligulla
med honom för det. M tyckte att det var lite märkligt, för enligt hennes
erfarenhet som förskollärare är det viktigt att barnet ska bli bekräftat och
behöver ha tröst. M försökte förmedla till Sanna att det var vktigt att man
bekräftade de känslor som han visade.


Kanske återigen en gång då personalen försökt att få Z till insikt.
Det står inte - inte bry sig, det står inte dalta och eller gulligulla.

En stor skillnad om du frågar mig.

Vi har brytt oss - men aldrig daltat med våra barn.

Och jag vet - det betyder att jag är en usel mördarmorsa i er lynchmobbar logik - hos andra i omgivningen, förutom vissa "besserwisser" pedagoger på dagis är det dock ett fullt normalt resonemang. Men vi är många usla morsor och farser i mina trakter helt enkelt.
Citera
2010-09-13, 12:48
  #2272
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Så här står det!

Hon hade också synpunkter på att om t ex Theo
skulle ramla och slå sig skulle man från personalen inte dalta eller gulligulla
med honom för det. M tyckte att det var lite märkligt, för enligt hennes
erfarenhet som förskollärare är det viktigt att barnet ska bli bekräftat och
behöver ha tröst. M försökte förmedla till Sanna att det var vktigt att man
bekräftade de känslor som han visade.


Kanske återigen en gång då personalen försökt att få Z till insikt.

Om sonen ramlar och inte slår sig behöver han ingen tröst fattar jag det som att Zanna säger. Och det tycker inte jag heller om det inte nu är så att han är ledsen, men Zanna säger inte att om Theo är ledsen så trösta honom inte utan om han faller.

Om hon hade sagt om Theo är ledsen så trösta honom inte hade jag förstått synpunkterna.
Citera
2010-09-13, 12:49
  #2273
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är det därför ni bildar lynchmobb och går in för att mobba folk som mogna tioåringar? För att ni leker bäst tillsammans på det viset?

Det här är ju så oerhört moget och balanserat så man häpnar - jag kan ju bara hoppas att detta inte är ett förhållningssätt som ni lär era barn.

Ursäkta, men någon "lynchmobb" ser inte jag. Och jag är säkert inte ensam om det. Oj, visst ja, då är det ju synd om oss som inte ser. Vi rår ju inte för att vi inte uppmärksammar saker.

Det enda vi flesta här egentligen vill är att försöka förstå. Detta är något som inte får upprepas, varken med några nya barn till dessa två inblandade nu och med några andra barn.

Förstår inte varför du hela tiden hackar på allt som inte faller i din egen världsliga bild.

Vi har redan förstått att du inte gillar dagis, myndigheter och att du anser att en mamma inte alls har ett ansvar som förälder. Ibland är faktiskt åskådaren medskyldig trots att den inte slår.
Citera
2010-09-13, 12:50
  #2274
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Tjugofem plåster om dagen månad efter månad - njae då skulle nog de flesta kids ha tröttnat för länge se´n!

Inte om man daltar och pjoskar och visar att det är nödvändigt - men det är det ju inte. Om ett barn faller behöver man faktiskt inte göra något. Är det väldigt ledset eller förtvivlat är det en annan sak men det har ju inte med fallet att göra.
Citera
2010-09-13, 12:50
  #2275
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag förstår att det är det du försöker säga. Jag förstår inte varför man ska överdriva i den här frågan, det är väl nog jävligt som det är?

Allt Zanna sagt och gjort är knappast av elakhet mot pojken bara för att situationen är som hon är. Det är klart att hon gjort bort sig, gjort fel så att sonen dog men att hela hennes tillvaro skulle gått ut på att plåga pojken är ju en misstolkning som en del verkar behöva/vilja göra.

Var står det att Z:s tillvaro skulle gått ut på att plåga T?...
Citera
2010-09-13, 12:51
  #2276
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Ursäkta, men någon "lynchmobb" ser inte jag. Och jag är säkert inte ensam om det. Oj, visst ja, då är det ju synd om oss som inte ser. Vi rår ju inte för att vi inte uppmärksammar saker.

Det enda vi flesta här egentligen vill är att försöka förstå. Detta är något som inte får upprepas, varken med några nya barn till dessa två inblandade nu och med några andra barn.

Förstår inte varför du hela tiden hackar på allt som inte faller i din egen världsliga bild.

Vi har redan förstått att du inte gillar dagis, myndigheter och att du anser att en mamma inte alls har ett ansvar som förälder. Ibland är faktiskt åskådaren medskyldig trots att den inte slår.

Får jag fråga varför du överdriver så?
Citera
2010-09-13, 12:52
  #2277
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är det därför ni bildar lynchmobb och går in för att mobba folk som mogna tioåringar? För att ni leker bäst tillsammans på det viset?

Det här är ju så oerhört moget och balanserat så man häpnar - jag kan ju bara hoppas att detta inte är ett förhållningssätt som ni lär era barn.

Det är sånt som händer när nån kommer in i trådar och är expert på allting och talar om för andra hur det förhåller sej.
Omnipotens kan man stå ut med från e n 4-åring. Men när en vuxen tror sej sitta inne med den enda rätta sanningen/åsikten så blir det motreaktioner.
D u behöver inte predika och docera för oss (som du tror) outbildade stackare.
Vi är läskunngia och jag ser att många besitter e n stor portion sunt förnuft dessutom.
Citera
2010-09-13, 12:52
  #2278
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Var står det att Z:s tillvaro skulle gått ut på att plåga T?...

Om man utgår från att Zanna sagt till personalen att inte trösta Theo när han är ledsen så är det faktiskt samma sak som att ugå från att hon varit medvetet elak mot Theo.

Hon ville inte att de skulle dalta när han föll.

Försök se det hela för sig, inte i ljuset av att Patric mördade pojken till slut. Det har liksom inte med det här att göra.
Citera
2010-09-13, 12:53
  #2279
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det står inte - inte bry sig, det står inte dalta och eller gulligulla.

En stor skillnad om du frågar mig.

Vi har brytt oss - men aldrig daltat med våra barn.

Och jag vet - det betyder att jag är en usel mördarmorsa i er lynchmobbar logik - hos andra i omgivningen, förutom vissa "besserwisser" pedagoger på dagis är det dock ett fullt normalt resonemang. Men vi är många usla morsor och farser i mina trakter helt enkelt.

Konstigt.... Dagis, som enligt dej består av så duktig personal, som vet bättre än en mamma om vad som felas ens barn, säger här via en förskollärare att hon finner det konstigt att Z sa att de inte skulle trösta pojken. Ser du inte hur du vrider och vänder på allt? Du är en mycket märklig figur.
Citera
2010-09-13, 12:54
  #2280
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Konstigt.... Dagis, som enligt dej består av så duktig personal, som vet bättre än en mamma om vad som felas ens barn, säger här via en förskollärare att hon finner det konstigt att Z sa att de inte skulle trösta pojken. Ser du inte hur du vrider och vänder på allt? Du är en mycket märklig figur.

Det står inte att de inte skulle trösta pojken utan dalta och gulligulla när han föll. Z säger inte att de inte ska trösta T när han är exempelvis ledsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in