2011-11-23, 15:04
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur kan han veta något om vad som hände med Theo? Han hade väl inte ens träffat Z då?

Han träffade Z först efter att Theo mördats och vet alltså lika lite om det som skedde innan som du gör.

Och "känner" Z gör han uppenbarligen inte. Det framgår ju ganska tydligt att de inte umgås och inte tycker om varandra. Att man sett en person i verkligheten innebär inte att man "känner" personen. Du har ett konstigt sätt att förhålla dig till människor om du inbillar dig att det räcker med att träffas för att "känna" och "veta allt" om någon annan. Fast att DU är sådan förvånar mig givetvis inte - att du är rätt inbilsk har ju lyst igenom länge nu.

Och du har förstås känt Z sedan hon var barn, eller?
Jag tror på Sater. Hans berättelse stämmer väl överens med vad jag har trott om Z sedan början av tråden.
Citera
2011-11-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Jag tror på Sater. Hans berättelse stämmer väl överens med vad jag har trott om Z sedan början av tråden.

Sater har knappt träffat Zanna överhuvudtaget. Men fortsätt du gärna tro på honom.
Citera
2011-11-23, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jaja, somliga behöver ju bara tron för att känna sig saliga, så jag unnar dig den harmonin....
Citera
2011-11-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Sater har knappt träffat Zanna överhuvudtaget. Men fortsätt du gärna tro på honom.
Ja, vi som vet hur Z agerar, tänker och försöker känslomässigt manipulera sin omgivning tror stenhårt på Sater. Jag hänvisar återigen till videoförhören. Där spelar Z ut hela sitt register av duperings/manipuleringsmanövrar i syfte att slippa svara på frågor som leder till vad hon gjort, varför hon ljugit för dagis/sjukvård/omgivning. Hon får uppenbart frampressade gråtattacker, men missar att en normalt funtad förälder skulle vara helt förkrossad över vad P gjort med Theo istället för att P porrsurfat. Det framgår klart att P's datavanor är ett större svek än mordet på hennes son. Fy fan va sjukt!
Citera
2011-11-24, 10:25
Medlem
Citat:
Jaja, somliga behöver ju bara tron för att känna sig saliga, så jag unnar dig den harmonin....
Det finns ingen harmoni i att en förälder upprepade gånger lämnat sitt barn i en barnmisshandlares/barnamördares händer, blundar för blåmärken och sjukt beteende. Att hon sedan hotar folk som inte tycker som henne och försöker styra och manipulera sin omgivning med hot är ingen nyhet för de som känner henne.
Citera
2011-11-24, 11:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Ja, vi som vet hur Z agerar, tänker och försöker känslomässigt manipulera sin omgivning tror stenhårt på Sater. Jag hänvisar återigen till videoförhören. Där spelar Z ut hela sitt register av duperings/manipuleringsmanövrar i syfte att slippa svara på frågor som leder till vad hon gjort, varför hon ljugit för dagis/sjukvård/omgivning. Hon får uppenbart frampressade gråtattacker, men missar att en normalt funtad förälder skulle vara helt förkrossad över vad P gjort med Theo istället för att P porrsurfat. Det framgår klart att P's datavanor är ett större svek än mordet på hennes son. Fy fan va sjukt!
Hon är dålig på att manipulera sin omgivning då med andra ord, för det är ju det du säger. Fixar inte ens en så enkelt analys och teater. Där ser man....
Citera
2011-11-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Det finns ingen harmoni i att en förälder upprepade gånger lämnat sitt barn i en barnmisshandlares/barnamördares händer, blundar för blåmärken och sjukt beteende. Att hon sedan hotar folk som inte tycker som henne och försöker styra och manipulera sin omgivning med hot är ingen nyhet för de som känner henne.

Är man impulsstyrd så är det nog mycket svårt att vara manipulativ. Men du menar alltså att Z lyckas kombinera dessa båda drag. Jag ser ingenstans att hon lyckas manipulera någon? Det var PS som lyckades lura såväl Zanna om dagispersonal. Du måste försöka skilja på dessa två.

Angående det jag fetat;Förstår du fortfarande inte att hon var ovetande om detta? ALLA trodde att Patric var den perfekta (styv)pappan. Han var manipulativ
Citera
2011-11-24, 15:47
Medlem
Camdreas avatar
Citat:

Då undrar jag: vilka fakta grundar du din uppfattning om Z som person på?
Citera
2011-11-24, 15:51
Medlem
Camdreas avatar
Citat:

Har du själv träffat Zanna? Vilken är isf din bild av henne som person?
Citera
2011-11-24, 18:45
Medlem
Citat:
Då undrar jag: vilka fakta grundar du din uppfattning om Z som person på?

Jag grundar det på samtal med Zanna. Och du då?
Citera
2011-11-24, 22:53
Medlem
Citat:
Hon är dålig på att manipulera sin omgivning då med andra ord, för det är ju det du säger. Fixar inte ens en så enkelt analys och teater. Där ser man....
Nu tillhör majoriteten av Z:s omgivning inte den högre intelligentian, och är sålunda lättmanipulerade. Hon är van vid att få andra korkade WT-bimbos att dansa en stund efter hennes pipa, tills de tröttnar på envägsstyrda givandet. Hon styrde även på sätt och vis P. Notera i SMS-trafiken hur P måste avsluta varje mess med saker som; "puss puss puss jag älskar dig" för att Z ska vara nöjd.
Citera
2011-11-24, 22:55
Medlem
Citat:
Är man impulsstyrd så är det nog mycket svårt att vara manipulativ. Men du menar alltså att Z lyckas kombinera dessa båda drag. Jag ser ingenstans att hon lyckas manipulera någon? Det var PS som lyckades lura såväl Zanna om dagispersonal. Du måste försöka skilja på dessa två.

Angående det jag fetat;Förstår du fortfarande inte att hon var ovetande om detta? ALLA trodde att Patric var den perfekta (styv)pappan. Han var manipulativ
Notera att jag skrev "försöker manipulera". Hon klarar som du säger inte att manipulera en normalbegåvad individ. Ljuga är hon dock duktig på vilket tydligt framgår av FUPen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in