2011-08-19, 20:39
  #7297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Man kan nog knappast ha de kraven på V-L heller.

Det hela är väl tröskat igenom, det som inte sagt så mycket om är den biologiska pappan. Hade han något funktionshinder också kanske?

Eller så var han väl som många killar/män som inte förstår hur viktiga de är för barnen. De finns ju också de män som inte vill ha barn men kvinnan väljer att behålla barnet och då kanske han ej bryr sig så mkt. Är ju förståligt men inte rätt mot barnet
Citera
2011-08-19, 20:41
  #7298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Man kan nog knappast ha de kraven på V-L heller.

Ibland känns d som att det går sen är det som att börja från 0 igen!!!
Citera
2011-08-19, 20:41
  #7299
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Eller så var han väl som många killar/män som inte förstår hur viktiga de är för barnen. De finns ju också de män som inte vill ha barn men kvinnan väljer att behålla barnet och då kanske han ej bryr sig så mkt. Är ju förståligt men inte rätt mot barnet

Ja, vad han själv sa var ju att resorna blev så långa och att han hade en ny kvinna så det blev inte av att bry sig om sonen. Det var ju väldigt synd. Allt kunde ha varit annorlunda då.
Citera
2011-08-19, 20:43
  #7300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja, vad han själv sa var ju att resorna blev så långa och att han hade en ny kvinna så det blev inte av att bry sig om sonen. Det var ju väldigt synd. Allt kunde ha varit annorlunda då.

Mmmmm precis va ja menade, de förstår inte att de är så viktiga för barnet som de är! Å i detta samhälle så pratas det mer om föräldrarnas rättigheter till sitt barn är tvärtom tycker jag.
Citera
2011-08-19, 20:45
  #7301
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Mmmmm precis va ja menade, de förstår inte att de är så viktiga för barnet som de är! Å i detta samhälle så pratas det mer om föräldrarnas rättigheter till sitt barn är tvärtom tycker jag.

Jo och väl så ofta när det gäller pappor. Det är pappors rätt till barnen som ofta ventileras i stället för barnens rätt till bägge föräldrar - så längde är sunda. Och pappans roll för barnet borde uppvärderas så att de som inte förstår hur viktiga de är för sitt barn begriper det för barnets skull - men också för deras egen skull.
Citera
2011-08-19, 21:02
  #7302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jo och väl så ofta när det gäller pappor. Det är pappors rätt till barnen som ofta ventileras i stället för barnens rätt till bägge föräldrar - så längde är sunda. Och pappans roll för barnet borde uppvärderas så att de som inte förstår hur viktiga de är för sitt barn begriper det för barnets skull - men också för deras egen skull.
I fall med prozac- och ritalinknaprande WT-adhd-mammor med tre, fyra barn med olika pappor hade det kanske varit bättre om papporna fått vårdnaden...
Citera
2011-08-21, 00:23
  #7303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
I fall med prozac- och ritalinknaprande WT-adhd-mammor med tre, fyra barn med olika pappor hade det kanske varit bättre om papporna fått vårdnaden...

Tror du verkligen att det är vanliga seriösa män/killar som väljer en sån tjej att ha sex med? Även om de inte vill ha barn så tänker d väl lite på vem hon är som d har sex med eller? Det är inte bara fel på kvinnan i dessa förhållanden!
Citera
2011-08-21, 07:43
  #7304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Tror du verkligen att det är vanliga seriösa män/killar som väljer en sån tjej att ha sex med? Även om de inte vill ha barn så tänker d väl lite på vem hon är som d har sex med eller? Det är inte bara fel på kvinnan i dessa förhållanden!
Du har nog lite för höga förväntningar på män. Kan bara upplysa dig om att den överväldigande majoriteten av killar som har ett one night stand efter krogen INTE har som mål att göra tjejen på smällen. De vill ha ett skjut helt enkelt. Sexualdriften är stark och även "vanliga seriösa" män kan vara mindre nogräknade under alkoholens inflytande. Var detta okänd mark? Det finns ju par som lever ihop i hela liv med valet att inte skaffa barn men som säkert kan ha fantastisk sex. Att knulla handlar väl för de flesta inte primärt om att skaffa barn utan att visa och få kärlek, närhet, ömhet...

Z är ju inte direkt okysst. Det har väl framgått ganska klart vilka svagheter hon har, och många sidor och egenskaper som gör att ingen man med sunt förnuft skulle vilja göra henne med barn. Trots det kan hon, och andra tjejer med samma diagnoser/ handikapp, med lätthet få med sig ett ragg hem från krogen. Menar du att alla som, under alkoholens inverkan, skulle vara villiga att sätta på henne nödvändigtvis har som högsta mål att göra henne gravid eller måste vara helt tokiga?

Theos biologiska pappa har nog sina problem om man ska tro Z som menade att han ville slå ihjäl henne, men han kunde likaväl varit en "normal seriös" kille som råkat träffa fel tjej på fyllan.
__________________
Senast redigerad av Vigil-Lante 2011-08-21 kl. 07:53.
Citera
2011-08-21, 09:38
  #7305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Du har nog lite för höga förväntningar på män. Kan bara upplysa dig om att den överväldigande majoriteten av killar som har ett one night stand efter krogen INTE har som mål att göra tjejen på smällen. De vill ha ett skjut helt enkelt. Sexualdriften är stark och även "vanliga seriösa" män kan vara mindre nogräknade under alkoholens inflytande. Var detta okänd mark? Det finns ju par som lever ihop i hela liv med valet att inte skaffa barn men som säkert kan ha fantastisk sex. Att knulla handlar väl för de flesta inte primärt om att skaffa barn utan att visa och få kärlek, närhet, ömhet...

Z är ju inte direkt okysst. Det har väl framgått ganska klart vilka svagheter hon har, och många sidor och egenskaper som gör att ingen man med sunt förnuft skulle vilja göra henne med barn. Trots det kan hon, och andra tjejer med samma diagnoser/ handikapp, med lätthet få med sig ett ragg hem från krogen. Menar du att alla som, under alkoholens inverkan, skulle vara villiga att sätta på henne nödvändigtvis har som högsta mål att göra henne gravid eller måste vara helt tokiga?

Theos biologiska pappa har nog sina problem om man ska tro Z som menade att han ville slå ihjäl henne, men han kunde likaväl varit en "normal seriös" kille som råkat träffa fel tjej på fyllan.

Det som du skriver om män vet väl jag också men K hade väl inte ett one night stand med henne utan de va ju ihop och det är det jag menar att de som är tillsammans med en tjej som har sånna problem har ngn form av problem själva. Men vad som är normalt kontra problem kanske du och jag har olika uppfattningar om verkar d som. För mig har båda ngt problem å tittar du på Th pappa så är det ju uppenbart då han antagligen slagit Z och inte brydde sig så mkt om Theo.
Citera
2011-08-21, 18:04
  #7306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Det som du skriver om män vet väl jag också men K hade väl inte ett one night stand med henne utan de va ju ihop och det är det jag menar att de som är tillsammans med en tjej som har sånna problem har ngn form av problem själva. Men vad som är normalt kontra problem kanske du och jag har olika uppfattningar om verkar d som. För mig har båda ngt problem å tittar du på Th pappa så är det ju uppenbart då han antagligen slagit Z och inte brydde sig så mkt om Theo.
K var förmodligen samma skrot och korn som Z. Enligt normen hur folk normalt uppfattas, minst sagt oansvarig och i högsta grad olämplig som förälder. Enligt initierad källa är Z singel igen btw. Nasse-Jocke har tydligen tröttnat och flytt fältet.
Citera
2011-08-26, 01:39
  #7307
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jo och väl så ofta när det gäller pappor. Det är pappors rätt till barnen som ofta ventileras i stället för barnens rätt till bägge föräldrar - så längde är sunda. Och pappans roll för barnet borde uppvärderas så att de som inte förstår hur viktiga de är för sitt barn begriper det för barnets skull - men också för deras egen skull.

Skulle oxå ville påpeka skyldighet. Det ältas om rättighet hit och dit men skyldighet hör man sällan att det talas om. Att sätta ett liv till världen innebär i första hand skyldigheter - i andra hand rättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
K var förmodligen samma skrot och korn som Z. Enligt normen hur folk normalt uppfattas, minst sagt oansvarig och i högsta grad olämplig som förälder. Enligt initierad källa är Z singel igen btw. Nasse-Jocke har tydligen tröttnat och flytt fältet.

För Z skull är jag glad - en nazze tror jag i längden inte tillfört något gott. Till Z vill jag bara säga att försök att reda upp ditt liv - satsa på ett jobb/ utbildning -den dag när du är redo/mogen att gå vidare kommer du oxå att ställa andra krav på en partner. Önskar att ditt liv blir ljust igen
Citera
2011-08-26, 07:47
  #7308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Skulle oxå ville påpeka skyldighet. Det ältas om rättighet hit och dit men skyldighet hör man sällan att det talas om. Att sätta ett liv till världen innebär i första hand skyldigheter - i andra hand rättigheter.



För Z skull är jag glad - en nazze tror jag i längden inte tillfört något gott. Till Z vill jag bara säga att försök att reda upp ditt liv - satsa på ett jobb/ utbildning -den dag när du är redo/mogen att gå vidare kommer du oxå att ställa andra krav på en partner. Önskar att ditt liv blir ljust igen

Nja, det verkar som att hon ska flytta ihop med Jocke nu, om jag förstått saken rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in