Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Hur kan du ens insinuera, att någon skulla anse, att Theo var den som skulle se till att umgänget med hans biologiska pappa fungerade?!
Theos mamma kunde eventuellt ha försökt eller kanske t.o.m. krävt att Kevin tog ansvar för sin son, eller hade det varit fel agerande från hennes sida?
Nu var det iofs länge sedan jag skrev i denna tråd och jag minns tyvärr inte alla fakta, som framkom genom FUP, tilläggsprotokoll o. annat.
Jag har dock för mig, att Zanna hade ensam vårdnad om Theo. Minns jag fel?
Nej, du minns rätt. Zanna hade ensam vårdnad.
Det jag vill säga är att man om man påstår att Zanna inte ville att de skulle träffas - vems var då ansvaret - Theos eller Kevins - för att K och T skulle ha en relation?
Vem skulle ta ansvar för att Kevin prioriterade att faktiskt åka iväg och träffa sin son överhuvudtaget. Det kan bara ha legat på Kevin själv - oavsett vad någon annan ville och oavsett vem som hade vårdnaden. Kevin säger själv i FUP att han träffade en ny och att resorna blev för långa så det rann ut i sanden -- dvs, han säger själv att han prioriterade bort. Det kan man inte skylla på andra i efterhand.
Edit;
Gällande ansvar om att träffas och meningen jag reagerar starkt på;
Citat:
Ursprungligen postat av 00snapphane00
Sedan flyttade Zanna till mjölby skulle Kevin åka upp dit var gång han skulle träffa sin son haha du är rolig du.
Ja, blir då frågan - vem skulle annars åka, pojken?