2011-01-05, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saknar
trist för dig.... flygplan gjorde jag ox... jag trodde han fick blåmärken av OSS....
halsen visa sig va hjälmen... serrö...
du är efterbliven som ens orkar bry dig om en annans liv....

Det var inte hjälmen, SÖRRU.
Citera
2011-01-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
1: Du borde fattat misstankar när han enl. din egen uppgift var "hårdhänt" mot din son bl.a när han lekte flygplan.

2: Du borde fattat misstankar när Theos arm var onaturligt bruten istället för att hitta på massa fantasier om hur det gick till.

3: Du borde fattat misstankar när Theo hade underliga märken runt halsen.

4: Eftersom du enligt dej inte fattade så drar jag slutsatsen att du faktiskt egentligen fattade att PS var ett svin eller så är du helt enkelt efterbliven.

Jag är lessen, men det är min åsikt.

Bra inlägg!
Citera
2011-01-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saknar
vem snackar du om P.... Jag syftade på KEVIN. SOM SLOG MIG OCH FÖRSÖKTE STRYPA MIG NÄR THEO VA I MAGEN... JAG GJORDE MASSA NÄR JA VA HEMMA... VILKET JA SÄLLAN VA PÅ DAGARNA eftersom jag jobba å gick i skolan... nåt mer du hade å säga herr duktig

Zanna= saknad ??? vem saknar hon det skulle var patric då

pratar om kevin. Vet att du anmälde honom för att få ensam vårdnad om theo. Zanna du ringde och sände sms nästan var dag och det var jo inte ett sms 10-15 st om dagen. Vet att pataric tog stryptag på Zanna det så i ett förhör med Patric på Sidan 107 och att han slagit Zanna flera gånger med. Zanna vill bara lägga skulden på andra för att deta har hänt ljuger för alla som har med deta att göra. Polis,familjerätten hon vet att hon var så nära att förlora theo till pappan att hon inte visste vad hon skulle göra så nu vet vi alla vad Zanna tycker var bäst för lilla Theo
Citera
2011-01-05, 17:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00snapphane00
Zanna= saknad ??? vem saknar hon det skulle var patric då

pratar om kevin. Vet att du anmälde honom för att få ensam vårdnad om theo. Zanna du ringde och sände sms nästan var dag och det var jo inte ett sms 10-15 st om dagen. Vet att pataric tog stryptag på Zanna det så i ett förhör med Patric på Sidan 107 och att han slagit Zanna flera gånger med. Zanna vill bara lägga skulden på andra för att deta har hänt ljuger för alla som har med deta att göra. Polis,familjerätten hon vet att hon var så nära att förlora theo till pappan att hon inte visste vad hon skulle göra så nu vet vi alla vad Zanna tycker var bäst för lilla Theo
Fast nu snackar du ju skit.
Kevin gav sig på Zanna innan Theo var född. Kevin har själv medgivit att bråk mellan dem förekom.
Han har också medgivit att det var han själv som gav upp kontakten med pojken - det kom en ny tjej emellan som var intressantare och det blev för jobbigt med resor.

Det fanns ingen stämning gällande Theo från Kevin när Theo miste livet. Den omsorgsfulla fadern Kevin hade nog en mycket lång bit kvar innan han skulle ha kunnat komma ifråga för att få någon vårdnad om något barn som han inte ens hade kontakt med.
Citera
2011-01-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nu snackar du ju skit.
Kevin gav sig på Zanna innan Theo var född. Kevin har själv medgivit att bråk mellan dem förekom.
Han har också medgivit att det var han själv som gav upp kontakten med pojken - det kom en ny tjej emellan som var intressantare och det blev för jobbigt med resor.

Det fanns ingen stämning gällande Theo från Kevin när Theo miste livet. Den omsorgsfulla fadern Kevin hade nog en mycket lång bit kvar innan han skulle ha kunnat komma ifråga för att få någon vårdnad om något barn som han inte ens hade kontakt med.

Oki du vet inte mycket du har jobbat med fallet så tycker du skall var lite tyst och sluta tro p Zanna. Vet att Kevin inte gav sig på zanna. Hon ringde och smsa Kevin. Varför skulle hon göra det om hon ville bli av med honom där i mot ville hon har honom igen.

Ang stämning behövs det inte i deta fallet sedan det är mord och dom viste att det var Patric och som andra vet med Zanna.

Sedan flyttade Zanna till mjölby skulle Kevin åka upp dit var gång han skulle träffa sin son haha du är rolig du. finns bara en orsak till att Zanna flyttade dit för att kevin Skulle har svårare att träffa Theo
Citera
2011-01-05, 18:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Oki du vet inte mycket du har jobbat med fallet så tycker du skall var lite tyst och sluta tro p Zanna. Vet att Kevin inte gav sig på zanna. Hon ringde och smsa Kevin. Varför skulle hon göra det om hon ville bli av med honom där i mot ville hon har honom igen.
Läs utredningen föreslår jag. Kevin säger inte du hävdar i utredningen. Där erkänner han både att det förekom våld, nämner ingen kontakt med Zanna utöver den korta efter pojkens födelse osv.

Citat:
Ang stämning behövs det inte i deta fallet sedan det är mord och dom viste att det var Patric och som andra vet med Zanna.
Du förstår att du blir lite löjlig nu. Menar du att han avstod från att stämma eftersom han visste att han ändå skulle få vårdnaden om ett redan mördat barn? Spelar du dum eller?

Citat:
Sedan flyttade Zanna till mjölby skulle Kevin åka upp dit var gång han skulle träffa sin son haha du är rolig du. finns bara en orsak till att Zanna flyttade dit för att kevin Skulle har svårare att träffa Theo
Nej, det var inte därför Zanna flyttade dit. Vilket också klart framgår. Sen spelar har det väl ingen betydelse var pojken bodde faktiskt - det var väl ändå Kevin som hade ansvaret att hålla kontakt med pojken. För du kan väl inte mena att det var den lilla pojken som hade skyldigheten att hålla kontakt med och åka till Kevin? Var pojken den mognare av dem? Den med ansvar?
Citera
2011-01-05, 19:26
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läs utredningen föreslår jag. Kevin säger inte du hävdar i utredningen. Där erkänner han både att det förekom våld, nämner ingen kontakt med Zanna utöver den korta efter pojkens födelse osv.

Du förstår att du blir lite löjlig nu. Menar du att han avstod från att stämma eftersom han visste att han ändå skulle få vårdnaden om ett redan mördat barn? Spelar du dum eller?

Nej, det var inte därför Zanna flyttade dit. Vilket också klart framgår. Sen spelar har det väl ingen betydelse var pojken bodde faktiskt - det var väl ändå Kevin som hade ansvaret att hålla kontakt med pojken. För du kan väl inte mena att det var den lilla pojken som hade skyldigheten att hålla kontakt med och åka till Kevin? Var pojken den mognare av dem? Den med ansvar?

Hur kan du ens insinuera, att någon skulla anse, att Theo var den som skulle se till att umgänget med hans biologiska pappa fungerade?!
Theos mamma kunde eventuellt ha försökt eller kanske t.o.m. krävt att Kevin tog ansvar för sin son, eller hade det varit fel agerande från hennes sida?

Nu var det iofs länge sedan jag skrev i denna tråd och jag minns tyvärr inte alla fakta, som framkom genom FUP, tilläggsprotokoll o. annat.
Jag har dock för mig, att Zanna hade ensam vårdnad om Theo. Minns jag fel?
Citera
2011-01-05, 19:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Hur kan du ens insinuera, att någon skulla anse, att Theo var den som skulle se till att umgänget med hans biologiska pappa fungerade?!
Theos mamma kunde eventuellt ha försökt eller kanske t.o.m. krävt att Kevin tog ansvar för sin son, eller hade det varit fel agerande från hennes sida?

Nu var det iofs länge sedan jag skrev i denna tråd och jag minns tyvärr inte alla fakta, som framkom genom FUP, tilläggsprotokoll o. annat.
Jag har dock för mig, att Zanna hade ensam vårdnad om Theo. Minns jag fel?
Nej, du minns rätt. Zanna hade ensam vårdnad.

Det jag vill säga är att man om man påstår att Zanna inte ville att de skulle träffas - vems var då ansvaret - Theos eller Kevins - för att K och T skulle ha en relation?

Vem skulle ta ansvar för att Kevin prioriterade att faktiskt åka iväg och träffa sin son överhuvudtaget. Det kan bara ha legat på Kevin själv - oavsett vad någon annan ville och oavsett vem som hade vårdnaden. Kevin säger själv i FUP att han träffade en ny och att resorna blev för långa så det rann ut i sanden -- dvs, han säger själv att han prioriterade bort. Det kan man inte skylla på andra i efterhand.

Edit;
Gällande ansvar om att träffas och meningen jag reagerar starkt på;
Citat:
Sedan flyttade Zanna till mjölby skulle Kevin åka upp dit var gång han skulle träffa sin son haha du är rolig du.
Ja, blir då frågan - vem skulle annars åka, pojken?
Senast redigerad av micro113 2011-01-05 kl. 20:01.
Citera
2011-01-05, 22:55
Moderator
blomvattnares avatar
Det går ju också att tycka att det borde ligga på båda föräldrarnas ansvar att ordna med resor så att barnet kan träffa båda föräldrarna.
Jag tycker nog att det rent generellt väldigt ofta krävs att det är just pappan som ska ordna med och bekosta alla resor.
Citera
2011-01-05, 23:34
Medlem
Jag tycker att alla ni som fortsätter att smutskasta Zanna borde skämmas. Ska det vara så himla svårt att förstå att hon INTE kan lastas för vad som hände. HON SÖRJER OCH SAKNAR SIN LILLE SON!!!
Och till dig Zanna; sluta ta del av denna tråd. Du blir bara ledsen.
Citera
2011-01-05, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Jag tycker att alla ni som fortsätter att smutskasta Zanna borde skämmas. Ska det vara så himla svårt att förstå att hon INTE kan lastas för vad som hände. HON SÖRJER OCH SAKNAR SIN LILLE SON!!!

Du har ingen rätt att pracka på andra vad du anser är riktigt. Din åsikt är inte enarådande.
Citera
2011-01-06, 00:33
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53

Jag tycker att du bör skämmas som inte inser att en vårdnadshavare alltid har ett ansvar att skydda sitt barn och sätta sitt barns väl före allt. Efter allt som framkommit i den här tråden. I FUP och under rättegången så är det fullständigt tydligt att det inte finns en chans i helvete att Z inte visste vilken instabil person PS är och att det var en risk att låta honom vara ensam med barnet. Han var ju hårdhänt med T innan de ens flyttat ihop!!!!! Och alla skador, alla tecken, alla reaktioner från förskola och sjukvård...

Antingen är Z begåvningshandkappad eller så sket hon i hur barnet mådde. Oavsett vilket så går hennes moraliska ansvar och skuld inte att blunda för. Och jag hoppas verkligen att hon ALDRIG skaffar några fler barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in