2010-12-07, 01:10
Medlem
mercys avatar
Jag har varit inne på det förrut och jag säger det gärna igen INGEN äger sitt barn!
Om du är en god och bra medmänniska gör något nästa gång du tror att ett barn far illa eller om du tror att föräldrarna inte mår bra. Om du verkligen vill barnets bästa moralisera inte föräldrarna!
Citera
2010-12-07, 04:17
Medlem
Jag ville diskutera våld inom familje. Som man kan läsa i FUP SIDAN 106 F-Vad kan hon göra mot dig då? M-Ja hon kan nog bråka o så, rejält. F- Rejält. Vad gör hon när hon bråkae rejält Då?
M- Hon*Ohörbart* mig F- Aaa M- Vi har nog slagit varandra med. F- Ni har slagit varandra. På vilket sätt dårå? M- Eh. Slagit vanligt och så har jag tagit så som man inte får runt halsen. När jag har blivit arg. F- När har det hänt då? M- när vi bråkat om olika saker. F- Aa. Det har varit ett stormigt förhållande? M- Till och från en bit ner på Sidan 107 F- När du tagit tag runt halsen på henne då?har det hänt fler gånger eller? M Ja Då siter jag och tänker Varför Varför Lämnade hon inte Patric då? Sedan hon anklaga sitt Ex för samma sak. Som lades ner för hon inte var tro värdig sedan hon hade kontakt men sitt Ex då par telefon. Det värsta som kunde hända för Zanna var att Theos pappa fick vårdnaden om honom. Där för ljug don for sos flera gånger. Vad jag har fått nyss om Skall FUB läggas på polisens skrivbord igen Tro eller vet att Zanna har en del med deta att gör.

Alltså lägg skulden på mamman Så få vi se vad som händer. Haha Vilken lång semester Patric har haha
Citera
2010-12-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00snapphane00
Jag ville diskutera våld inom familje. Som man kan läsa i FUP SIDAN 106 F-Vad kan hon göra mot dig då? M-Ja hon kan nog bråka o så, rejält. F- Rejält. Vad gör hon när hon bråkae rejält Då?
M- Hon*Ohörbart* mig F- Aaa M- Vi har nog slagit varandra med. F- Ni har slagit varandra. På vilket sätt dårå? M- Eh. Slagit vanligt och så har jag tagit så som man inte får runt halsen. När jag har blivit arg. F- När har det hänt då? M- när vi bråkat om olika saker. F- Aa. Det har varit ett stormigt förhållande? M- Till och från en bit ner på Sidan 107 F- När du tagit tag runt halsen på henne då?har det hänt fler gånger eller? M Ja Då siter jag och tänker Varför Varför Lämnade hon inte Patric då? Sedan hon anklaga sitt Ex för samma sak. Som lades ner för hon inte var tro värdig sedan hon hade kontakt men sitt Ex då par telefon. Det värsta som kunde hända för Zanna var att Theos pappa fick vårdnaden om honom. Där för ljug don for sos flera gånger. Vad jag har fått nyss om Skall FUB läggas på polisens skrivbord igen Tro eller vet att Zanna har en del med deta att gör.

Alltså lägg skulden på mamman Så få vi se vad som händer. Haha Vilken lång semester Patric har haha
(min understrukning)Varför ska FUB läggas på polisens skrivbord igen, ja menar, vad har de kommit på nu som de inte kunde se förut ? Hur har du fått den infon?
Citera
2010-12-07, 10:05
Medlem
LolaMcRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00snapphane00

Förstår inte ett skit av det där. Vad betyder FUB?

Citera
2010-12-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LolaMcRoe
Förstår inte ett skit av det där. Vad betyder FUB?

FUB måste vara FUP som betyder: förundersökningsprotokoll. Jag skrev själv bara av vad som stod därför skrev jag också fel i mitt citat.
Citera
2010-12-07, 12:22
Medlem
LolaMcRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
FUB måste vara FUP som betyder: förundersökningsprotokoll. Jag skrev själv bara av vad som stod därför skrev jag också fel i mitt citat.

Haha ja jag förstod det, inte dig jag citerade ju
Citera
2010-12-09, 18:24
Medlem
Älskar det fick reda på en att man hamnar på Kumla först i sex till 8 veckor innan man placeras på annan lämplig anstalt! Bara njuter av livet just nu! Ha en bra dag alla!

Och luska inte vem kan ha felat. För det vet alla här vem det är och det är defenetift inte Zanna eller dagispersonal mm!!
Citera
2010-12-09, 18:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det är inte särskilt troligt att en barnläkare skulle trycka så hårt på någons mage, barn eller vuxen. Det framkommer ju flera gånger i utredningen att Zanna tror att barn kan få blåmärken av lyft eller normalt "kännande" på magen.
Det är snarast omöjligt. Däremot är det inte helt ovanligt att medicinska undersökningar leder till blåmärken- Men då handlar det vanligen om att patienten har blivit stucken med kanyl, oftast intravenöst. Och även om man ibland kan behöva sticka små barn på lite konstiga ställen som man sällan sticker vuxna på, så gör man det ytterst sällan i buken.
Citera
2010-12-09, 19:52
Medlem
LolaMcRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf73
Älskar det fick reda på en att man hamnar på Kumla först i sex till 8 veckor innan man placeras på annan lämplig anstalt! Bara njuter av livet just nu! Ha en bra dag alla!

Och luska inte vem kan ha felat. För det vet alla här vem det är och det är defenetift inte Zanna eller dagispersonal mm!!

Alltså allvarligt, kan du skriva så man förstår?
Vad betyder "Älskar det fick reda på en"?
Citera
2010-12-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf73

?
Citera
2010-12-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är snarast omöjligt. Däremot är det inte helt ovanligt att medicinska undersökningar leder till blåmärken- Men då handlar det vanligen om att patienten har blivit stucken med kanyl, oftast intravenöst. Och även om man ibland kan behöva sticka små barn på lite konstiga ställen som man sällan sticker vuxna på, så gör man det ytterst sällan i buken.

Omöjligt, men inte i Zannas värld, t.o.m. soc i Mjölby köpte den förklaringen, vilket jag tycker säger en hel del om deras kompetens också. Ja, visst kan man få blåmärken av medicinska undersökningar, jag har just nu ett i armvecket efter provtagning. Har faktiskt även haft blåmärken på buken, efter operationer... aldrig någonsin efter palpation!
Citera
2010-12-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LolaMcRoe
Alltså allvarligt, kan du skriva så man förstår?
Vad betyder "Älskar det fick reda på en"?
Älskar det fink reda på det av en person. Är du trög har du ingen fantasi men vi kan ju ses så kan jag tala om för dig vad jag skriver!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in