2010-10-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
ADHD är inte en sjukdom för det första - för det andra kräver det inte vård och uppmärksamhet på det sätt som förutsätt för ett Münchhausens.

Münchhausens låtsats att de är SJUKA - dvs att de behöver opereras, tarvar akutvård och medicier, alternativt att de är skadade. De kan också skada sig själva/framkalla sjukdom/förgiftning för att få vård och uppmärksamhet.

Läste du inte på alls om syndromet innan du postade?

ADHD är en neuropsykiatriskt funktionsnedsättning och ingen sjukdom.
Jovisst läste jag, det står uppger falska symptom för att komma under vård, läste du inte vad det stod innan du postade?
Citera
2010-10-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, det där fotograferandet är ju konstigt! Hur tänker man om sonen har svullen arm med blåmärken som verkar göra ont, och man tar fotografier för att visa sina kompisar så de kan tycka synd om sonen...?? Det måste ju vara mycket smartare att kontakta sjukvården så de kan kolla armen, utan att tycka synd om barnet. Sen kan ju alla tycka synd om barnet, när det har fått vård!
Ja det är ju hennes barn och då kan hon ju få uppmärksamhet pga av att det är hennes barn det är synd om. Bättre med ömkan från vänner än att få en massa besvär från soc.
Citera
2010-10-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Ja det är ju hennes barn och då kan hon ju få uppmärksamhet pga av att det är hennes barn det är synd om. Bättre med ömkan från vänner än att få en massa besvär från soc.

Tydligen, jobbigt också med läkare som anmäler till soc utan orsak...
Citera
2010-10-21, 00:13
Medlem
bagarn29s avatar
Hej! Är detta klubben för inbördes beundran?

Er inställning till Z kapacitet som mamma har ni klargjort för ett bra tag sedan. Den är noterad.
Jag klara inte av att läsa FUP eller tilläggsprotokoll är alldeles för "blödig" för det. Har PS genomgått någon psyktest?
Citera
2010-10-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hej! Är detta klubben för inbördes beundran?

Er inställning till Z kapacitet som mamma har ni klargjort för ett bra tag sedan. Den är noterad.
Jag klara inte av att läsa FUP eller tilläggsprotokoll är alldeles för "blödig" för det. Har PS genomgått någon psyktest?

Japp, så är det! Vi försöker att lägga lite jämvikt i ordbajseriet... Dock lider varken jag själv eller Chalaisen av några som helst vanföreställningar och därför blir våra inlägg mycket kortare i jämförelse med andra...

Han har genomgått en rättspsykiatrisk undersökning, och bedömdes enligt den som frisk i lagens mening. Däremot är svaret sekretessbelagt så vi får inte veta vad som sades.

Edit: förklaring till "klubben"
Senast redigerad av Smilun 2010-10-21 kl. 00:46.
Citera
2010-10-21, 00:32
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Japp, så är det!

Han har genomgått en rättspsykiatrisk undersökning, och bedömdes enligt den som frisk i lagens mening. Däremot är svaret sekretessbelagt så vi får inte veta vad som sades.

I lagens mening ja! Men det säger sig ju själv att det inte är ett sunt beteende han visat. Något är ju fel när man i princip slår ihjäl ett litet barn.
Citera
2010-10-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
I lagens mening ja! Men det säger sig ju själv att det inte är ett sunt beteende han visat. Något är ju fel när man i princip slår ihjäl ett litet barn.

Precis! Själv är jag helt övertygad om att fanskapet är totalt bindgalen!
Citera
2010-10-21, 00:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Jovisst läste jag, det står uppger falska symptom för att komma under vård, läste du inte vad det stod innan du postade?
Jo - och ADHD ger inte vård. Vad är det du inte förstår, ADHD är inte en sjukdom eller skada som ger symptom på det sättet.

Det är inte den typen falska sjukdomsbilder man talar om. Det är ingen som sitter på sängkanten och tycker synd om ADHD personer. Det är ingen som ger dem operationer, slår på stora trumman, tröstar och blåser.

Dessutom var hon tretton år när fick sin diagnos - i vilken ålder menar du att hon skulle ha påbörjat sin masterplan och läst in symptomen.

Skaka på spånfällan nu.
Citera
2010-10-21, 00:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Korrekt i lagens mening betyder inte att det inte föreligger någon personlighetsstörning eller dylikt - det gör det troligen för det är få som saknar det när brottet är av den här typen.
Citera
2010-10-21, 00:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Precis! Själv är jag helt övertygad om att fanskapet är totalt bindgalen!
Nej, vore han bindgalen så hade han varit föremål för rättspsykiatrisk vård - det har man konstaterat att han inte är. Han har varit medveten om sina handlingar och borde haft förmåga att styra dem.
Citera
2010-10-21, 00:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nej, vore han bindgalen så hade han varit föremål för rättspsykiatrisk vård - det har man konstaterat att han inte är. Han har varit medveten om sina handlingar och borde haft förmåga att styra dem.

Han är medveten om sina handlingar och rimligen vilken skada de har tillfogat T. Att han bara ens tänker på att överklaga är för jävligt och att göra det är
Citera
2010-10-21, 01:14
Medlem
Citat:
Jo - och ADHD ger inte vård. Vad är det du inte förstår, ADHD är inte en sjukdom eller skada som ger symptom på det sättet.

Det är inte den typen falska sjukdomsbilder man talar om. Det är ingen som sitter på sängkanten och tycker synd om ADHD personer. Det är ingen som ger dem operationer, slår på stora trumman, tröstar och blåser.

Dessutom var hon tretton år när fick sin diagnos - i vilken ålder menar du att hon skulle ha påbörjat sin masterplan och läst in symptomen.

Skaka på spånfällan nu.
Jo du förstår att många medicineras för sin ADHD, och för att få mediciner utskrivna så måste du ta kontakt med läkare som arbetar inom vården.

Någon tyckte synd om henne, nämligen hon själv och det går nog att bortförklara mycket med den diagnosen. Hon brast i sin omsorg om T, hade svårt att knyta an till honom pga sin "ADHD". Hon sökte själv hjälp för detta problem, hon signalerade: Ta hand om mig, försörj mig när jag behöver det. Men när soc ville ingripa för T:s bästa, var det inte intressant. Hon har nog ofta fått sin vilja igenom och en viss förståelse från omgivningen, däribland P när hon använt sig av sin ADHD.

Ja du, hon kanske påbörjade sin masterplan redan då, det har du ju rätt i.

Tack för tipset om att skaka på spånfällan det funkar, prova du också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in