2010-10-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Hej Chalaisen!

Bråket handlade om att hon kom på Patric med (vad som verkar vara) hans favoritsysselsättning, betalt porrsurfande, och ifrågasatte detta, vilket han i sin tur verkligen ogillade.

Patric Seavers tyckte sannolikt att Theos mamma var väldigt jobbig och krävande när hon kom på honom med porrsurfningen, och starkt ifrågasatte denna porrsurfning.

Verkar som att han inte orkat med Z och avreagerat sig på den svagaste, lilla T. P måste ha varit en väldigt tigande person, han trivdes inte i förhållandet och hon tyckte att det var bra. Hennes lyhördhet är lika med noll, existerar överhuvudtaget inte verkar det som. Hade den fungerat hade T levt idag.
Citera
2010-10-03, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Verkar som att han inte orkat med Z och avreagerat sig på den svagaste, lilla T. P måste ha varit en väldigt tigande person, han trivdes inte i förhållandet och hon tyckte att det var bra. Hennes lyhördhet är lika med noll, existerar överhuvudtaget inte verkar det som. Hade den fungerat hade T levt idag.

Om du anser att mamman är den som har mördat Theo genom sin brist på lyhördhet så är du väl inte kluven. Då är det väl ganska klart vad du anser. Du anser alltså att Patric inte bär någon skuld till att han mördat barnet utan det gör mamman.

Kul typ du verkar vara. NOT!
Citera
2010-10-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
HO HO HO

Du skrev om det också. Men du menar att det är lite underligt att jag kommenterade det. På vilket sätt är det underligt att kommentera porrsurfandet om man svarar på ett inlägg där du just skrev om det?

Jaha du har lite svårt att skilja på dig och Zanna. Det förklarar ju varför du måste ta i så hårt att fördöma henne då du är likadan. Det förklarar saken.

Att du har behov att på ett forum publikt talar ju för att det är så. Det har ju fastslagits tidigare i tråden. Har man behov av att säga att man är lycklig här så är det ju ett tecken på att man inte är det. Så då vet vi att du är en av dessa Zannaflickor.
Ja, där slog du huvudet på spiken med ännu en "klok" observation.

Ja du Yori inte så lätt ibland va?
Senast redigerad av Chalaisen 2010-10-03 kl. 16:27.
Citera
2010-10-03, 16:17
Bannlyst
Chalaisen, du sitter alltså och försvara Patric för vad han har gjort. Du försvarar någon som så grovt har misshandlat en tvååring och hittar på ursäkter till honom. Jag börjar misstänka att din agenda i tråden är att kasta skuld på mamman för att du gillar Patric. Eller möjligen att du brukar slå barn på detta sätt själv. Vilket det är vet du bäst själv.
Citera
2010-10-03, 16:24
Medlem
Citat:
Om du anser att mamman är den som har mördat Theo genom sin brist på lyhördhet så är du väl inte kluven. Då är det väl ganska klart vad du anser. Du anser alltså att Patric inte bär någon skuld till att han mördat barnet utan det gör mamman.

Kul typ du verkar vara. NOT!
Nej men nu har du totalt fattat fel, jag anser inte att Z har mördat T, jag är kluven i min uppfattning om Z medvetet eller omedvetet har försummat pojken som ledde till detta mord. Jag förtydligar: Blundade hon för verkligheten för att hon så gärna ville ha "familjelycka" för sitt eget välbefinnande eller är hon så "borta" i sitt medvetande att hon inget märkte, och isåfall är hon ju inte medvetet skyldig.
Citera
2010-10-03, 16:26
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ja jag är lite kluven, och du får anta vad du vill, dig klassar jag som lite dum i huvudet men jag börjar få mer överseende med det. Tidigare blev jag mer irriterad, men du är nog som Z, ni har inte alla hästarna hemma och det kan ni inte rå för. Att du riktar in dig på just porrsurfandet är ju lite underligt när jag även skrev att han gav sig på Z fysiskt. Jag skulle inte lämna mitt barn ensam med ngn som visat på fysisk agressivitet samt ej heller hos ngn som porrsurfar hela dagarna. Skulle se det som en ngt störd person, att sitta och glo på sex när man är barnvakt kanske är okej i dina ögon, inte i mina. Z verkar ha varit medveten om detta då de faktiskt grälat om det. Spelar nog ingen roll vad man skriver, du har ju ett tunnelseende som inte går att rubba på. Men det får du ha, jag har överseende med också.
1. Det finns inget som tyder på att Z var medveten om att PS porrsurfade hela dagarna när han var ensam med pojken. Hon var medveten om att det funnits ett tillfälle då han betalt för nån sorts cam-show, och det är det tillfället som har bråkats om flertalet gånger och som hon hade mycket svårt att förbise.

2. Har PS visat på fysisk agressivitet där Z var offer? Det som framkommer är att de bråkat och att Z var aktiv i "slagsmålet"....dock är det oklart om dessa slagsmål var på lika vilkor, eller om PS utdelade slag i ilska för att övermanna och "vinna"...

OM det faktiskt var så att PS tog stryptag och slog för att övermanna och vinna så bör Z vara medveten om att PS tog till våld när han inte hanterade situationen. Framförallt om han tog stryptag!

OM det istället var så att Z attackerade PS och var hysterisk och han la ned henne för att lugna situationen och reflexmässigt slog tillbaka med samma styrka på samma ställe som slagen Z utdelade, så blir det något annorlunda...då har Z själv varit våldsam och det var under lika vilkor, och eftersom hon själv inte slog sitt barn pga detta är det inte säkert hon tänkte att PS skulle göra det pga detta.
Citera
2010-10-03, 16:27
Bannlyst
Citat:
Nej men nu har du totalt fattat fel, jag anser inte att Z har mördat T, jag är kluven i min uppfattning om Z medvetet eller omedvetet har försummat pojken som ledde till detta mord. Jag förtydligar: Blundade hon för verkligheten för att hon så gärna ville ha "familjelycka" för sitt eget välbefinnande eller är hon så "borta" i sitt medvetande att hon inget märkte, och isåfall är hon ju inte medvetet skyldig.

Du säger klart och tydligt att det inte hade hänt om det inte varit så fel med mamman. Du säger att mamman var så jobbigt för barnamördaren att det var därför han slog ihjäl pojken.

Tydligare än så kan det inte bli, din lilla barnamördarförsvarare.
Citera
2010-10-03, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deathangel
Han verkar dessutom ha en tvillingbror... Finns en med samma efternamn och födelsedag i Linköping..

Ja han har en tvillingbror om dom är enäggs vet jag dock inte .

M seavers är lugnare i sinnet , iaf dom gånger jag har träffat honom, (dvs ett antal ggr)

Har Patric bara ett syskon? Är det här något som har blossat upp inom Patric. Konkurensen med en annan pojke?

Brodern sägs vara lugnare, men det finns inget som inte visar på att han har mer manipulativ och har kunnat styra bättre vilket har fått Patric att få ett issue mot konkurans. Det är ju inte riktigt friskt att se ett tvåårigt barn som konkurent men det kan vara något som en svårt personlighetsstörd person haft svårt med under sin uppväxt.

Vad jag menar är att de flesta tvillingar klarar av det ypperligt men finns det personlighetsstörning med i bilden där man är väldigt fixerad vid sitt ego kanske det får de här konsekvenserna?

Alla kvinnor bör nog akta sig för tvillingen också.

Edit:Lägger till det att det sista var någon form av ironi pga att man enligt somliga kan se små tecken på att man är barnamördare. Kanske sånt som finns hos vem som helst liksom. Inget tydligt har nämligen framkommit att man skulle förstå att Patric var sådan att han skulle mörda ett barn.
Senast redigerad av Yori 2010-10-03 kl. 17:04.
Citera
2010-10-03, 16:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har Patric bara ett syskon? Är det här något som har blossat upp inom Patric. Konkurensen med en annan pojke?

Brodern sägs vara lugnare, men det finns inget som inte visar på att han har mer manipulativ och har kunnat styra bättre vilket har fått Patric att få ett issue mot konkurans. Det är ju inte riktigt friskt att se ett tvåårigt barn som konkurent men det kan vara något som en svårt personlighetsstörd person haft svårt med under sin uppväxt.

Vad jag menar är att de flesta tvillingar klarar av det ypperligt men finns det personlighetsstörning med i bilden där man är väldigt fixerad vid sitt ego kanske det får de här konsekvenserna?

Alla kvinnor bör nog akta sig för tvillingen också.
Fast nej - det finns inga belägg för att sådan överföring kan göras. Jag tror ärligt talat att P.S. familj inte skall belastas för det som skett och att man inte skall skall söka potentiell skuld och fara där utan andra belägg än släktskapet.
Citera
2010-10-03, 16:51
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Skrivit tidigare vad jag tycker om P. Vill bara att ni på tråden ska lägga märke till Yoris fantasier, inte mycket av det h*n skriver ska alltså tas på allvar, h*n är nämligen lite knasig i luvan. Nu har Yori fått för sig att jag försvarar en barnamördare, ja vad säger man .
Ja, men det är inte ovanliga anklagelser i tråden då jag och flera andra blivit utpekade att försvara mamman och få det till att hon är den perfekta mamman...

Det är tråkigt med dylika utkastade anklagelser, för att inte tala om all annan skit man kastar på varandra som tex nedlåtande kommentarer, idiotförklaringar och andra allmänna otrevligheter...ibland undrar jag vad det är dessa människor lär ner till sina barn...
Citera
2010-10-03, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nej - det finns inga belägg för att sådan överföring kan göras. Jag tror ärligt talat att P.S. familj inte skall belastas för det som skett och att man inte skall skall söka potentiell skuld och fara där utan andra belägg än släktskapet.

Jag håller med dig helt, raljerade bara där med de som tycker att man kunde se tecken på Patric att han var barnmisshandlare och är barnamördare. De tecknen är ju bland annat att han var trevlig. Så då kan man få det till vad som helst.

Men tyvärr tror jag att det är så många tänker nu och kvinnor känner sig nog rädda för honom med. Vem vågar lämna honom ensam med ett barn nu?
Citera
2010-10-03, 17:03
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Men snälla du, förstår du inte att det här är ett diskussionsforum där man är för att diskutera. Vill du stå oemotsagd så tycker jag du ska starta en blogg och stänga av för kommentarer.

Hur kan du ge dig till att kritisera någon för att den diskuterar på ett diskussionsforum?

Lilla vännen. Det du gör är inte att diskutera. Du ställer nonsensfrågor, märker ord, är otrevlig (ja, jag vet att jag när jag inte orkat med dina dumheter varit likaledes elak), missförstår medvetet, tillskriver andra debattörer obehagliga åsikter de aldrig haft, bortser från fakta osv.

Du kanske skall ta dig en paus från "diskuterandet" tills du fått grepp om hur man faktiskt uppför sig på ett forum.

För övrigt tycker jag att Smilun varit väldigt tydlig med faktahänvisningar. Det är visat om och om igen att det finns belägg i materialet för att Theos skador och ändrade beteende var så omfattande att Z inte bör kunnat ha missat detta. Under förutsättning att hon inte är förståndshandikappad. Vilket jag iofs allt mer börjar tro att hon är.
Senast redigerad av Ringblomma 2010-10-03 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in