2010-09-20, 17:18
  #3601
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tre veckor skall man ha på sig, sen vinner domen laga kraft.

Okej, tre veckor. Få se om någon tar ett beslut snabbt. Kanske P. snabbt vill överklaga då han säker tycker att domen är "orättvis".
Citera
2010-09-20, 17:18
  #3602
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det övergår iaf mitt förstånd med råge! Tyvärr skulle jag inte heller bli ett dugg förvånad, hon sägs ju redan tagit upp kontakten i häktet... och eftersom man, enligt min åsikt, inte kan få ett acceptabelt svar om "varför" av en mördare, så tror jag inte att det var avsikten med besöket heller. Det hade ju varit rättegång, och han hade redan kommit med sina lama förklaringar till varför det hände... Varför utsätta sig för det igen, om man inte tänker slå ihjäl fanskapet då...

Personligen så skulle jag nog inte klarat av att träffat en person som torterat mitt barn till döds utan att ge mig på personen. Om inte jag gjorde det så skulle troligtvis barnens far ge sig på en sådan person. 12 år minus 4 år ger 8 år. Tror att många nog skulle offra de åren för att få en person som dödat deras barn bort från samhället för gott!!
Citera
2010-09-20, 17:18
  #3603
Medlem
[quote=micro113]Mitt jobb är inom kriminalvården -

Knske där hennes säkra källa kommer ifrån. Vem vet?
Citera
2010-09-20, 17:23
  #3604
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Du skrev i ditt tidigare inlägg att besöken på häktet gällde avslut. När jag frågade om du visste det eller om du bara trodde det så svarade du: Jag vet. Då undrar jag givetvis hur du vet det?

Nu säger du att källan är du- då var det alltså ett antagande, inte en kunskap om att besöket gällde ett avslut?
Återigen har du läst och tolkat som du vill.

Läs vad jag skrev -- och försök att inte tolka det som du vill utan LÄS vad jag skriver.


Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast uppenbarligen ingen erfarenhet av att det inte handlar om acceptabla förklaringar utan att det handlar om att komma till avslut i olika form -- en viss skillnad.

Berätta gärna hur det där kan tolkas till det du påstår.

Edit:
För att göra det extra tydligt för dig - det här är vad jag svarade på:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja det är inte lätt att hålla reda på all "fakta".

men mycket erfarenhet av att man inte kan få acceptabla förklaringar av mördare finns tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast uppenbarligen ingen erfarenhet av att det inte handlar om acceptabla förklaringar utan att det handlar om att komma till avslut i olika form -- en viss skillnad.
__________________
Senast redigerad av micro113 2010-09-20 kl. 17:30.
Citera
2010-09-20, 17:32
  #3605
Medlem
drivemylifes avatar
Öga för öga , mörda den jävla fitt-horan & låt honom brinna i helvetet.

Ursäkta mitt omogna ordval, men jag blir så sur att jag kokar.
Citera
2010-09-20, 17:37
  #3606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag trodde du hade satt mig på ignore - annars föreslår jag att du gör det så slipper du irritera dig på hur jag skriver.
Jag vet.


Micro 113, du kan vrida, tvista och halka runt så mycket du vill. Vad svarade du då på för fråga när du svarade mig Jag vet?
Citera
2010-09-20, 17:42
  #3607
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Micro 113, du kan vrida, tvista och halka runt så mycket du vill. Vad svarade du då på för fråga när du svarade mig Jag vet?
Läs om, du missuppfattade redan från början och micros svar på din fråga kan ju inte bli annan...
Citera
2010-09-20, 17:44
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Personligen så skulle jag nog inte klarat av att träffat en person som torterat mitt barn till döds utan att ge mig på personen. Om inte jag gjorde det så skulle troligtvis barnens far ge sig på en sådan person. 12 år minus 4 år ger 8 år. Tror att många nog skulle offra de åren för att få en person som dödat deras barn bort från samhället för gott!!

Det skulle nog inte jag heller klara av. Vet inte varför man skulle vilja se fanskapet öht faktiskt. Enligt media så mådde väl Z så dåligt i rättssalen av att se honom... varför träffa honom igen, på närmare håll?
Håller med dig, risken är att man själv hamnar "bakom galler"...
Citera
2010-09-20, 17:51
  #3609
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Micro 113, du kan vrida, tvista och halka runt så mycket du vill. Vad svarade du då på för fråga när du svarade mig Jag vet?
Precis det jag säger till Yori - att det sådana samtal brukar inte handla om acceptabla förklaringar, för det finns inga - de brukar inte heller handla om förlåtelse, de brukar handla om att den anhöriga behöver ställa frågor och kanske anklaga för att kunna gå få till ett avslut och påbörja en sorgeprocess som inte bara är uppfylld av brottet. Sen kan det se väldigt olika ut - men funktionen är oftast att få en form av avslut i en del av processen för att kunna gå vidare i en annan del.
Citera
2010-09-20, 17:51
  #3610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drivemylife
Öga för öga , mörda den jävla fitt-horan & låt honom brinna i helvetet.

Ursäkta mitt omogna ordval, men jag blir så sur att jag kokar.

Ibland räcker inte Svenska Akademins Ordlista till för att beskriva såna här as. Du är förlåten..
Citera
2010-09-20, 17:52
  #3611
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det skulle nog inte jag heller klara av. Vet inte varför man skulle vilja se fanskapet öht faktiskt. Enligt media så mådde väl Z så dåligt i rättssalen av att se honom... varför träffa honom igen, på närmare håll?
Håller med dig, risken är att man själv hamnar "bakom galler"...

Jaså ni har anlag för våldsamheter bägge två.

Angående varför hon skulle träffa honom, ja hon hade väl något hon ville säga kantänka. Vet inte, själv har jag svårt att föreställa mig och vet absolut inte vad jag skulle vilja i en sån situation, men som micro113 säger så vill man nog ha ett avslut på något sätt trots allt kanske.
Citera
2010-09-20, 17:58
  #3612
Medlem
För er som inte har läst domen kan jag meddela att sista dag för överklagan är 11/10 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in