2010-09-18, 01:17
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Nu har du verkligen halkat utanför alla begrepp. Kommunism?! Vad snackar du om? Utöka personalen? Hur skulle det ha hjälpt Theo? I detta fall hade det räckt att den befintliga personalen hade haft stake nog, att delge soc. sina farhågor och anteckningar.

Jag skulle kunna tänka mig att idag med facit i handen mår personalen på dagis inte så bra. Samtidigt så gick ju faktiskt allt så snabbt. Och han var tydligen inte så mycket på dagis över sommarn. Dessutom så ser man faktiskt en förändring på T på bilder från när han och mamman hade allt stöd runt sig till sista helgen hos barnvakten. På de bilderna var han mager och blek. Men man såg ändå lite av det där spelevinkiga ögonen på korten. Som tur var så fick han antagligen uppleva några glada dagar också strax innan han lämnade den här världen.
Citera
2010-09-18, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nej, det är dokumenterat av soc i första kommunen och det är pga hennes ADHD som man är orolig för hennes förmåga att ta hand om sonen och därför hamnar på utredningshemmet.

Jag vet inte riktigt vad du svarar nej på här, är kanske för trött...
Soc i Lerum har i sina handlingar skrivit att hon har en ADHD-diagnos, men det kommer från henne, det finns, såvitt jag kan se, inga journaler som visar detta. Hon kan ju ha bristande förmåga utan ADHD, eller hur. Jag har träffat alltför många som "gömmer" sig bakom en "diagnos" för att komma undan ansvar i olika frågor, och jag uppfattar Z som en sådan person.
Citera
2010-09-18, 01:18
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Menar du att micro113 menar att de lever i en normal relation när hon tror att en av dem har en svår personlighetsstörning?
Micro113tror att PS har en svår peronlighetsstörning. Han klarade väl rättpsykiatriska undersökningen u.a vad jag vill minnas så vad Micro113 tror är inte relevant. Hon har ju aldrig träffat honom ens.
Citera
2010-09-18, 01:20
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det kan ju vara så att vi som är lite lyhörda får PM från anhöriga

Jo, det kan vara så! Många vågar inte skriva i den här tråden för de vill inte bli personligt kränkta. Undra vad det kan bero på egentligen?
Citera
2010-09-18, 01:21
Medlem
Guardian Angels avatar
Hur tänker du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller också levde pojken inte i en så ostimulerande miljö som vissa i tråden tycker. Ett barns tillvaro avgör inte av några foton. Att han hade leksaker vet vi - eftersom Patric talar om hans leksaker i förhöret. Att han hade kläder vet vi eftersom dagis talar om ombyten osv osv.

Du anser inte att man utifrån ett flertal foton och förhör kan bilda sig en uppfattning om hur Theo hade det?

men

Citat:
Jag skulle placera Patrik inom personlighetsstörnings spektrat - han använder barnet som ett instrument för att han inte kan styra Zanna.

Han är inte en kuvad och underlägsen individ i det avseende som andra tänker - Zanna har inte gett honom makten och låtit honom styra - och det skapar frustration - samtidigt är han beräknade men väldigt medveten om omgivningen och hur de uppfattar hans beteende.

Med det lilla jag har om honom -- och det är extremt begränsad information som inte räcker någonstans i den riktig bedömning -- så skulle jag gissa på, antisocialpersonlighetsstörning med slag mot ren psykopati -- här måste man veta att det ena är en erkänd diagnos det andra inte - ingen av dem medger att man döms till RPV -- det är inte sjukdomar utan personlighetsgrunder man beskriver
.

Du anser att du kan "gissa" en personlighetsdiagnos på P trots att du saknar kompetens för det och troligtvis aldrig har träffat P.
Citera
2010-09-18, 01:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Varför måste du ifrågasätta allt hela tiden? Det blir lite polismetalitet över det hela.
Den som har fått ett PM från anhörig eller vän ska givetvis inte uppge sin källa. Varför får du inga PM tror du?
Tror du att det är många i tråden som får sådana PM?

Tror du att det är vanligt på FB att man fabricerar sådana PM för att stärka sin egen teori?

Be my guest.

Jag får PM - inte alla som lämpar sig för tråden - inte alla i den här tråden - och de flesta när de stärker något är ett endera eller - tack för att du talar för mig, så här är det, men säg inget --- eller så här är det, om du använder det får du hälsa från mig. Inga halvkväda - jag nästan sket hos grannen men säg inget - från tio personer.
Citera
2010-09-18, 01:23
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
De gjordes aldrig något hembesök! Det står i FUP:n

Detta undrade jag över i ett tidigare inlägg. För mig är det helt ofattbart, att de inte ansåg det vara nödvändigt att göra hembesök.

Jag kan inte se några förmildrande omständigheter och hoppas att granskningen föranleder kännbara reprimander. Enligt min åsikt hade soc. och dagis kunnat rädda en liten pojkes liv. Det är helt jävla bedrövligt att våra skattepengar finansierar dessa syltryggar!
Citera
2010-09-18, 01:25
Medlem
mercys avatar
På måndag har vi svaret på hur allvarligt tingsrätten ser på det här brottet.För egen del tror jag att hans straff blir någonstans mellan 3-5 år. Tråkigt men sant. Står då Zanna och väntar...
Citera
2010-09-18, 01:27
Medlem
Citat:
Det här är däremot att gå på Zannas person - och jo, du har mer än Zannas ord på att hon har ADHD - du har väl tillgång till FUP, eller har du helt plötsligt inte det längre?

Dessutom inbillar du dig att du får ut medicin för ADHD utan diagnos --- var inte du nyss så himla upplyst och kunnig på det här området?

Det torde vara helt ok att diskutera Theos mamma i denna tråd, däremot torde det inte vara ok att diskutera andra forummedlemmar i denna tråd. Där har du skillnaden! Jag har aldrig påstått mig vara "himla upplyst och kunnig"! Det brukar dock du göra ofta och mycket!

Jag ber dig en gång till att inte svara på mina inlägg om jag inte skriver till dig! För jag är inte intresserad av vad du har att säga, du har straffat ut dig själv i denna tråd. Försök att förstå vad folk skriver till dig, istället för att försöka framstå som någon från begåvningsreserven!
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Hur tänker du nu?

Du anser inte att man utifrån ett flertal foton och förhör kan bilda sig en uppfattning om hur Theo hade det?

men

Du anser att du kan "gissa" en personlighetsdiagnos på P trots att du saknar kompetens för det och troligtvis aldrig har träffat P.
Jag ger många förbehåll i min gissning gällande Patric - men nej, jag saknar inte kompetensen -- däremot saknar jag i det här skedet alla nödvändiga förutsättningar för att göra annat än en gissning -- men det gör jag också klart i mitt inlägg.

Jag ställer ingen diagnos - jag spekulerar alltså - utifrån de knapphändiga uppgifter som vi har.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Hur tänker du nu?

men

Varför skulle man inte kunna gissa på nåt sånt i tråden? Jag tror också att Patric har en släng av psykopati.
Citera
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag ställde frågan till någon annan förut men fick inget svar:
På vilka grunder skulle man omhänderta pojken om det är alternativet man skulle valt.

Om det inte var alternativet...vad skulle man då gjort?

Du ställde frågan. Du fick svar: Anknytningsproblematiken. Du ifrågasatte om det fanns någon sådan. Fick sedan svar på det med.

Men jag förlåter dig. De autistiska ordvrängarna i tråden som vägrar att ta till sig information och börjar svamla om politiska ideologier gör att det är svårt diskutera på ett vettigt sätt och inlägg "försvinner" i ett sammelsurium av påhopp och irrelevanta personliga detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in