Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Z säger i förhör 20100806 att hon inte har fått någon hjälp från samhället, ingen att prata med efter det som hänt. Hon säger väldigt irriterat till polisen att hon borde ha fått hjälp redan när han anhölls… Jag som trodde hon behövde hjälp för att komma över sin sons död…
Hon säger inte för att han anhölls, utan när. Det är alltså en tidpunkt hon refererar till
Citat:
Hon får sedan en fråga om hon någon gång känt sig osäker när det gäller relationen mellan P & T, hon svarar att P har använt fel ordval, hon säger också att hon är väldigt känslig när det gäller Theo, om någon kallat honom ”unge” eller ”den där” så har Z reagerat väldigt starkt… Jag blir undrande vem som skulle kalla hennes son ”den där”, eftersom det kom upp så direkt tror jag att någon har kallat honom ”den där”, och det ligger nära tillhands att tro att det är PS som gjort det…Vet inte vad jag skulle ha gjort om någon kallat nåt av mina barn ”den där”… antagligen något olagligt…
Göra nåt olagligt för att nån kallar ens barn för "den där" låter dramatiskt. Skulle du mörda den?
Citat:
Hon får fråga hur Theo mådde när hon gick till jobbet, hon säger att han då mådde jättebra MEN han hade ju inte fått sin nya medicin då… Hon håller fortfarande PS bakom ryggen och försöker, trots alla bevis, framhålla att han kan ha dött av medicinen…
Nej det gör hon inte. Hon svarar på hur han mådde och talar om att han inte har fått sin medicin då.
Citat:
Z berättar att Theo skrämde henne den morgonen när hon stod och gjorde sig i ordning för att åka till jobbet, han dök upp i dörren och sa: ”mamma tittut”. Då säger hon att hon la honom i sängen, gav honom yoghurt och tabletten, sedan åkte hon till jobbet… Låg han ensam i sängen och åt yoghurt kl 6 på morgonen?
En del låter barnen äta välling själv i sängen, men youghurt har jag aldrig hört talas om. Men hon kanske skulle ha lagt honom utan yoghurt i stället? Han kan ju fått vara hungrig i stället för detta opassande.
Citat:
Hon ser i sammanställningen över datatrafik och telefonloggar att PS har gått in på Bilddagboken och utbrister: ”bilddagboken!? Där fick han ju inte va! kan man se vilka… msn? Det har han ju inte, det fick han inte ha efter vad han gjorde…”
Jaha.