Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är här PS uträknande sida kommer in...han har inte skadat pojken eller tagit hårt i honom inför henne, efter att hon sa till honom innan de flyttade ihop (att inte ta så hårt i armen) visste han vad han inte skulle göra...han slog och tog hårt i honom när de var ensamna. Pojken föredrog mamma när de var hemma vilket tillskrevs hans mammighet...PS kan ha spätt på och sagt nåt om det också vid tillfällen då pojken drog sig undan.
Detta vet vi inget om, det framkommer tyvärr inte, men uppenbart är att han lyckades dupera soc, vänner och dagis om att han och pojken hade god kontakt, och soc, vänner och dagis tillskrev också undandragandet som mammighet...
Innan de flyttar ihop tar P pojken hårt i armen. Z protesterar, men ringde det inga varningsklockor då? Trodde hon det skulle bli bättre, sedan? Den som en gång börjat med våld slutar aldrig, och det är våld att ta ett litet barn hårt i armen. För T var då P dessutom en helt ny, främmande människa i hans tillvaro.Vilken rätt hade det där svinet att göra så och varför flyttade hon ändå ihop med honom?
Z var T:s enda kända, någorlunda trygga person i hans närhet, förutom dagispersonalen. Klart att han då tydde sig till henne.
Sedan har jag sagt det 100 gånger här att dagis agerat under all kritik, men Z har hjälpt till med sitt beteende att sätta skygglappar på sig själv.