2010-09-15, 21:50
  #2917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Åjo, nog är det ganska naturligt att söka sig till andra unga människor när man är ung. Tror att många unga människor gör så. För Zannas del är det ju så att hon inte har någon egen familj eller släkt som sluter upp omkring henne.

Det här är ett vanligt argument vad gäller kvinnor som är våldtagna också. De ska också hålla sig inne, helst något år innan de kan visa sig ute.

Kan mycket väl tänka mig att hennes vänner uppmuntrade henne att gå på den här festen. Varför skulle hon tacka nej tycker du? För att det ser bättre ut i en dels ögon. Ja så är det kanske, folk som kräver att andra inte ska få försöka leva fast livet är svårt. Kanske helst såg att de tog livet av sig. Det finns ju såna också.

Jag pratar inte om vad som passar sig. Hur andra ser på saken. Jag talar utifrån traumat som uppstår inom dig.
Citera
2010-09-15, 21:50
  #2918
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Ok, jag väntade mig detta svar av dig, om sorgearbetet, att man inte dör etc, etc..
Om jag har förlorat nära anhörig? Ja, jag förlorade min dotter under en operation för många år sedan. Hon var nästan 2 år. Den sorg det innebär att förlora ett barn är ofattbar. Det strider mot naturen, man tror ju att man själv ska gå först. I hela mitt liv får jag leva med denna sorg, en bit av mig är förlorad för alltid.

Givetvis går livet vidare, det är bara så och man går inte runt och bölar hela tiden heller, men därifrån till att gå ut bland folk och parta så nära efter, det finns bara inte. Mitt barn dog av mer naturliga orsaker, men T blev mördad och det bör väl vara ännu mer traumatiskt.

Det är fruktansvärt att förlora ett barn! Och jag fungerar nog som dig där!

Beklagar det som hänt dig!
Citera
2010-09-15, 21:51
  #2919
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jag pratar inte om vad som passar sig. Hur andra ser på saken. Jag talar utifrån traumat som uppstår inom dig.

Ja men tydligen passar det henne och du har enorma problem med att inse att hon vill vara bland andra människor, i ett sammanhang. För att det passar henne, trots att hon har sorg.
Citera
2010-09-15, 21:52
  #2920
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag tror att det handlar om skam, en del vill att Zanna ska känna skam. Då känner en del sig bättre och mår bättre.
Ja visst handlar det om skam - om ännu en infallsvinkel för angrepp. För i detta måste Zanna skuldbeläggas från höger till vänster.
Citera
2010-09-15, 21:56
  #2921
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja visst handlar det om skam - om ännu en infallsvinkel för angrepp. För i detta måste Zanna skuldbeläggas från höger till vänster.

Ja hon måste skuldbeläggas. Det verkar som en del får oerhörd känslomässig njutning av det. Varför skulle de annars hålla på?

Om hon suttit hemma, eller andra som gör det så kan man dra till med, att de sitter hemma för att de tycker synd om sig själv, gör en livsstil av sin sorg, spelar ut och undviker andra människor för att verka finare i sin sorg. Vad konstiga människor. Om man har den inställningen att en människa är fel och sen applicerar det på ett beteende blir det ju helt befängt.

För det handlar ju inte om att kritisera beteendet, utan det är Zanna som ska mosas, oavsett vad man får hitta på liksom.

En människa kan sörja trots att den går på maskerad. Tro mig.
Citera
2010-09-15, 21:57
  #2922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja men tydligen passar det henne och du har enorma problem med att inse att hon vill vara bland andra människor, i ett sammanhang. För att det passar henne, trots att hon har sorg.
Jag har inga problem med att hon är ute och partar. Jag säger bara att det speglar den bild man fått av henne tidigare, i FUP bl.a. Läs vad jag skrev tidigare,
Citera
2010-09-15, 21:57
  #2923
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag tror att det handlar om skam, en del vill att Zanna ska känna skam. Då känner en del sig bättre och mår bättre.

Jag tror att du tror fel!
Citera
2010-09-15, 21:58
  #2924
Medlem
Jag förstår att detta kommer att tas emot med blandade känslor i tråden...

Zanna träffar Patric i häktet!

Det är många som har sagt att detta var att vänta, jag tycker ändå att det är ganska magstarkt... När hon i måndags förlorade kontrollen i rättssalen, gjorde hon det på Theos pappa, hon skrek på honom, inte på Patric som mördat hennes son...
Citera
2010-09-15, 21:58
  #2925
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jag har inga problem med att hon är ute och partar. Jag säger bara att det speglar den bild man fått av henne tidigare, i FUP bl.a. Läs vad jag skrev tidigare,

Ja det är ju det jag sa, allt detta har ju konstaterats tidigare och är inte alls något nytt. Vad har det med hennes sorg att göra?
Citera
2010-09-15, 22:02
  #2926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För DIG fanns det inte - du är inte Zanna, din sorg är inte Zannas sorg - så sluta kräv att hon skall sörja känna och tänka som dig.

Jag reagerade inte som du - jag levde vidare, gick vidare, trots att jag bar sorg - och du är fan inte man nog att avgöra om min sorg eller Zannas sorg är äkta eller inte -- lika lite som någon kan döma eller fördöma när det gäller din sorg.

Har du nu förlorat ett barn så borde du om någon respektera hennes rätt att bära sina sorg och agera i den på det sätt som hon känner bäst.

Jag har också levt vidare, jag har gått vidare, trots att jag har haft sorg. Jag kan inte heller döma vems sorg som är mest "äkta" för det finns inte. Hon får göra vad hon vill för mig och nu säger jag det för sista gången att jag tycker inte att hennes beteende stämmer med det enorma trauma som hon bör uppleva just nu.
Citera
2010-09-15, 22:03
  #2927
Medlem
Intensivs avatar
Har man svårt att knyta an till ett barn kanske det är lättare att knyta upp banden?
Citera
2010-09-15, 22:04
  #2928
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Åjo, nog är det ganska naturligt att söka sig till andra unga människor när man är ung. Tror att många unga människor gör så. För Zannas del är det ju så att hon inte har någon egen familj eller släkt som sluter upp omkring henne.

Det här är ett vanligt argument vad gäller kvinnor som är våldtagna också. De ska också hålla sig inne, helst något år innan de kan visa sig ute.

Kan mycket väl tänka mig att hennes vänner uppmuntrade henne att gå på den här festen. Varför skulle hon tacka nej tycker du? För att det ser bättre ut i en dels ögon. Ja så är det kanske, folk som kräver att andra inte ska få försöka leva fast livet är svårt. Kanske helst såg att de tog livet av sig. Det finns ju såna också.

Det fetade är helt och hållet ditt eget påhitt! Ingen annan än du har nämnt något sådant!!!
Jag tycker att dina påhopp börjar bli lite väl horribla..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in