2010-09-14, 21:01
  #2701
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Ja, det är MITT personliga ställningstagande. Och MIN personliga åsikt - vilken jag är säker på att många delar, är att det är ett tecken på oansvarigt föräldraskap att göra så som Z har gjort och slänga över ansvaret på ett så litet barn på en person hon precis lärt känna.
Jag tror ingen som arbetar med barn eller som har insikt i barnpsykologi skulle tycka att Z agerat på ett ansvarsfullt sätt som förälder.

Den åsikten har jag RÄTT att ha.

Det har du och rätt till! Det har vi ALLA rätt till!

Sedan så är du verkligen inte ensam att ha ett så stort ansvar för dina barn att du lämnar över ansvaret av dem på en person du inte känt så länge! Det skulle helt klart inte jag heller göra och jag tror att de flesta anser som du och jag i det!
Citera
2010-09-14, 21:03
  #2702
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Ingen av de personer du beskriver har någon känslomässig relation till barnet eller barnets mamma. Det är en j-a skillnad. Om du funderar över P:s förklaring när det gäller Theo, så är det mesta han beskriver av känslomässig art och det var skälet till att han misshandlade Theo, till slut till döds.
Just det faktum att de saknar känslomässig bindning gör dem faktiskt inte till bättre omsorgsgivare - utan tvärtom.
Vem är mer sannolik att bry sig om och värna mitt barn, någon som älskar det eller någon som ser det som en unge bland andra.
Citera
2010-09-14, 21:03
  #2703
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Det har du och rätt till! Det har vi ALLA rätt till!

Sedan så är du verkligen inte ensam att ha ett så stort ansvar för dina barn att du lämnar över ansvaret av dem på en person du inte känt så länge! Det skulle helt klart inte jag heller göra och jag tror att de flesta anser som du och jag i det!

Så du känner inte att du kan avgöra efter ett halvår av intensivt umgänge med en person om den är att lita på? Har du tillittsproblem av något slag?
Citera
2010-09-14, 21:07
  #2704
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
s. 79 i tp skriver dagispersonalen ..."även två blåmärken under hakan, som ser ut som tumtryck, på varje sida under hakan hals".

Dagis tyckte det såg ut som tumavtryck - INTE Z.

5/3
..."Mamma vill förklara bort blåmärkena till att han fått dem här. Börjar prata om att hjälmen sitter för hårt. Ville gärna att jag (Maritha) skulle bekräfta det. Vilket jag inte gjorde."
Var finner du understöd för att dagis påtalade för mamman så att du kan med säkerhet säga att jag har fel i att det är mamman som påtalar att det är fel.
Observera att jag inte säger att du har fel, men vill se bevis på påståendet och skrikandet att jag har fel.
Citera
2010-09-14, 21:07
  #2705
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Man inbillar sig det ja, precis som man inte ska lägga skor och nycklar på bordet. Det finns inget som talar för att det händer mer våldsamheter med barn där en förälder flyttat ihop förhållandevis snabbt med någon annan. Ingenting alls mer än att folk gillar att tro det då de får för sig att de är säkrare då.
Exakt - det finns inget samband.
Citera
2010-09-14, 21:08
  #2706
Bannlyst
Ringblomma, jag vet inte om du har missat att ge ett argument om varför Z skulle prata om blåmärken som inte syns fast de syns just i den stunden hon får veta att hennes man är misstänkt för att ha misshandlat Theo till döds i stället för att säga att hon inte såg något tecken på just det? Eller hade du kanske inget argument?
Citera
2010-09-14, 21:09
  #2707
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Var finner du understöd för att dagis påtalade för mamman så att du kan med säkerhet säga att jag har fel i att det är mamman som påtalar att det är fel.
Observera att jag inte säger att du har fel, men vill se bevis på påståendet och skrikandet att jag har fel.

Ja just det, W.O.A.D påstod att de förklarade för mamman och hon slog ifrån sig.
Citera
2010-09-14, 21:10
  #2708
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Var finner du understöd för att dagis påtalade för mamman så att du kan med säkerhet säga att jag har fel i att det är mamman som påtalar att det är fel.
Observera att jag inte säger att du har fel, men vill se bevis på påståendet och skrikandet att jag har fel.

Orkar inte tjafsa med dej mer om detta. Du har bestämt dej, av nån underlig anledning att inte ta in detta enkla faktum. Jag förstår inte vad som felas dej.
Citera
2010-09-14, 21:12
  #2709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Det har du och rätt till! Det har vi ALLA rätt till!

Sedan så är du verkligen inte ensam att ha ett så stort ansvar för dina barn att du lämnar över ansvaret av dem på en person du inte känt så länge! Det skulle helt klart inte jag heller göra och jag tror att de flesta anser som du och jag i det!

Precis!

Jag håller helt med er.

Tycker att det har spårat ur ännu mer nu, det blir inte konstruktivt att diskutera hur många blåmärken nån såg eller inte såg... det kanske inte ens var blåmärken... han kanske fick blåbärsyoghurt... *ironi*
Citera
2010-09-14, 21:12
  #2710
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja just det, W.O.A.D påstod att de förklarade för mamman och hon slog ifrån sig.
Om man läser det normalt, och inte som fan läser bibeln, så kan man läsa att Marita på dagis visade med handen att det såg ut som fingeravtryck på halsen. Men nu skiter jag i både dej och KiaW. Jag har bättre saker för mej än att förklara enkla saker för idioter.
Citera
2010-09-14, 21:14
  #2711
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
s. 79 i tp skriver dagispersonalen ..."även två blåmärken under hakan, som ser ut som tumtryck, på varje sida under hakan hals".

Dagis tyckte det såg ut som tumavtryck - INTE Z.

5/3
..."Mamma vill förklara bort blåmärkena till att han fått dem här. Börjar prata om att hjälmen sitter för hårt. Ville gärna att jag (Maritha) skulle bekräfta det. Vilket jag inte gjorde.

HUR I HELVETE får man det till att Z TYCKER det ser ut som strypgrepp????

Kan du läsa, Yori, att MAMMA förklarar bort blåmärkena på halsen?

Hejdå.
Citera
2010-09-14, 21:15
  #2712
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
HUR I HELVETE får man det till att Z TYCKER det ser ut som strypgrepp????
Pga detta:

Citat:
"Mamma fortsätter prata om att T är så blåslagen och har märken överallt.
-Ni får inte tro att vi misshandlar honom. (Upprepar detta)
Påpekar Ts blåmärken under hakan, ser precis ut som om någon gjort så här (visar med handen)
Säger nåt i stil med att hon vill att vi ska backa upp henne i mötet med socialen (menar att han är så rörlig och på allt)"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in