Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Men varje brist som man drar upp i tråden viftar du bort. du har framställt Z som ej mönstermamma. Inget hon gjort har varit fel. Hon har hela tiden agerat perfekt.
Nej, det har jag definitivt inte gjort. Jag har däremot på ett par punkter påtalat att det är normala ageranden vi talar om.
Under en period har jag hållit mig borta från tråden - det jag innan dess ifrågasatte var inte om hon agerat rätt eller inte - utan vilken möjlighet hon hade att faktiskt se vad som pågick.
Där menar jag fortfarande att hon borde givetvis ha förstått, men hon blev förd bakom ljuset (inledd på fel spår) inte bara av Patric utan också av läkarna som gav henne annan diagnos på pojkens onda - och av socialtjänst och dagis som inte konfronterade henne med misstankar om misshandeln - utan förstärkte hennes uppfattning om att pojken fick blåmärken för att han var klumpig.
Med facit i hand så kan vi alla säga vad hon borde ha sett - men jag tror få personer - ADHD eller inte, hade fattat om de hade varit i Zannas sits med samma förutsättningar och samma gensvar från omgivningen.