2011-10-15, 12:23
Medlem
Pissmadames avatar
En lärdom: Var ensam, föds, lev och dö ensam, ingå aldrig kollektiv av nått slag eller för nått skäl - se till att aldrig bli befriad och lycklig ur ensamheten, bli aldrig konsensuellt hel, utan var trasig och kaotiskt vansinnig som ett djur till den stunen du dör - Det är den sanna vägen till lycka - märklighet och ensamhet, vara ensam stark och bussig är en ljus snirkelig väg att gå..

Att vara konstig: http://www.youtube.com/watch?v=ta-uxOT9uXA - liksom den där gamla gyllene lodisen, t.ex.. Det är vägen till guds kraft, att vara unik, fri och heligt guidad av moder jord..

Att göra allting fel och skruvat oändligen egentligen
, skulla man kunna säga - det är en bra lärdom.. - För det leder bara till nånting annorlunda och annorlunda kan mycket väl vara nått bättre, gör man aldrig fel så blir det aldrig bättre utan man stannar bara kvar i en chimär, liksom dom allra flesta människor på jorden..

Att dö är en ganska god målsättning . för det måste man ändå göra.. om du hajjar konceptet?.. Bli aldrig någons make/fru lev ensam, dö ensam och låt andra leva i fred, var snäll mot andra helt enkelt
Senast redigerad av Pissmadame 2011-10-15 kl. 12:36.
Citera
2011-10-15, 12:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Fast jag tror Pissmadame lärt sig den viktigaste läxan i livet. Humor Conquers all.

Pissmadame har skaffat sig den egenskapen som gör att man överlever en tid till, trots livet.

http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ
Citera
2011-10-15, 17:25
Medlem
Pissmadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast jag tror Pissmadame lärt sig den viktigaste läxan i livet. Humor Conquers all.

Pissmadame har skaffat sig den egenskapen som gör att man överlever en tid till, trots livet.

http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

Ja, tillvarons komedi har en ganska stor genomgående influens på Nietzsches gamla fagra, gyllene och unika filosofi.. Nietzsche måste ha haft ett visentligen ömsint och ödmjukt hjärta, mycket med hans filosofi handlar om kärlek, hans filosofi är nästan mer ett lekfullt känsligt konstverk än nånting invecklat och komplicerat..

"ÄLSKA DIN NÄSTA" - är ett annat underskattat begrepp från kristendomens tio budord. Girighet och elakheter leder bara till själsligt förfall; och det kan man lika gärna vara utan, "är man stor och stark så måste man vara extra snäll" - brukar det heta.. Moder jord är var mans befriare, tar du kol på naturen vi lever i så dödar du allt som är mänskligt oxå, miljön borde vara vårt allt så att vår kultur kan växa in till nånting frihetligt och speciellt vackert, en mystisk kultur, lev hand i hand med moder jord så kommer du aldrig bli förlist eller ledsen..
Citera
2011-10-15, 17:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Dubbelt
Citera
2011-10-15, 17:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Aho Mitakuye Oyasin
Citera
2011-10-15, 17:56
Medlem
Man ska inte lyssna så jäkla mycket på andra
Tex olyckskorpar,,akta dig gör inte så,de kommer inte gå ,
Var snäll behandla andra väl,allt slår tillbaka en vacker dag,gott som ont
Citera
2011-10-15, 17:57
Medlem
Det viktigaste jag lärt mig: Att lita på sig själv och inte lyssna så förbannat på andra.
Citera
2011-10-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det där är en viktig lärdom som man behöver för att överhuvudtaget utvecklas efter puberteten. Jag har svårt att välja om den är viktigaste eller en senare. Och den lärdommen är att "andra inte är som jag". Vi människor är olika och drivs av olika saker. Det blir inte alltid bra om man utgår från sig själv. Man måste ta hänsyn till att andra är på sitt sätt, men det kommer man nog inte på förrän man gjort en hel del misstag.

jaha vad menar du med detta? Så om någon inte har några psykologiska rädslor,så kommer han inte utvecklas mer mentalt efter pubertiten?

Personen kommer fortfarande få ökad erfarenhet,samt se misstag,mönster, och på den vägen ändå blir mer mogen mentalt. Att möta sina rädslor,kommer dock öka mognadsgradstakten.

Förövrigt,så blir ju en sån här tråd, bara en tråd för vad som varit en ahaupplvelse,eller som varit viktigt för den individen. Jag personligen läser denna tråd för att se om jag kan få ut något av den. Om mognadsgraden var en funktion av att våga möta sina rädslor,så hade jag i sånna fall lärt mig något nytt men det är det inte.

Förstår inte heller en annan användare som skrev att förvirrade människor oftast har en uppfattning. Vad för insikt är det? Menar du att man kanske inte tror att personen har någon uppfattning eftersom den är förvirrad? Klart som fan,även förvirrade personer har uppfattningar. Oftast har dom det mer,eftersom dessa icke neurotyper,oftast har empatibrist,och empatibristande människor är oftast envisa,och har oftast väldigt mycket uppfattningar om allt.
Citera
2011-10-15, 19:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Det är väl bara psykopater som inte har psykologiska rädslor som hämmar dem

I övrigt så minns jag inte exakt hur jag tänkte. Och förstår inte heller riktigt vad du menar.

Det sista var ju inte jag som skrev så jag fattar inte alls.

Det jag svarade på i det du citerade tolkade jag som om att man måste "jobba med sig själv" om man vill har ett friskare liv. Alla som gått i terapi förstår vad jag menar.
Utveckling i det här fallet handlar om bli en mer komplett människa. Det du menar är bara kraffs på ytan i jämförelse med sådant som händer i en terapi.

Blev det begripligt nu?

Själv får jag with all do respect Aspergervibbar av ditt resonemang. Det känns som något väsentligt utelämnas. No offense though.
Senast redigerad av Gertrud1 2011-10-15 kl. 19:47.
Citera
2011-10-15, 21:46
Medlem
Andy85s avatar
Jag vet inte om man kan säga att de finns just 1 grej som är de viktigaste, men att tänka på sina medmänniskor, ALDRIG skada någon, de löser verkligen INGENTING
Lära sig att uppskatta de man har & inte de man vill ha, de tror jag är jätte viktigt
Citera
2011-10-15, 21:57
Medlem
Zuperhumans avatar
Att njuta av och uppskatta de små sakerna här i livet. Vackert väder, fungerande kropp, bra musik, en tyst promenad, hårt joggingpass, hårt träningspass, de dagar man lyckas sova på, de dagar man slipper umgås med sin psykiskt störda morsa, trevligt möte med en medmänniska, osv. Det gäller att riktigt suga in de där små goda stunderna och glädja sig åt dem.
Citera
2011-10-15, 22:04
Medlem
Jag har lärt mig att pengar är makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här