1. Sluta ljuga för mig själv för att slippa ta tag i jobbiga saker.
2. Att ens vänner inte vill en väl, dvs lita inte på någon.
3. Att jag blivit medveten om mina fel och brister för att på så sätt kunna bearbeta dem.
Vad jag inte lärt mig men borde göra;
1. Kunna säga nej
2. Sluta vara naiv
3. självrespekt
4. Våga säga vad jag tycker och tänker istället för att hålla det inom mig på grund av rädslan över att såra andra..
att livet blir som jag tänker att det är. vilket kan både suga och vara bra. suger gör det när livet är asdåligt och jag tycker att jag tänker på sköna saker. Då bara, vafan? Bug in the matrix.
Att det viktiga och meningsfulla alltsomoftast ligger och väntar där vid ens fötter medan man är i full färd med att jaga i de olika väderstreckens riktning samtidigt som man siktar mot stjärnorna och solen.
Att inte lita på en enda jävel fullt ut!
Spelar ingen roll hur länge man känt varandra, om man är släkt/familj.
Människan är egoistisk, ligger i vår natur så därför ska man aldrig ta andra före sig själv.
Det absolut viktigaste jag lärt mig är nog att sluta älta, inte bry sig så mycket och sluta tänka på allt så mycket. Man missar så jävla mycket när man sitter hemma och grubblar eller oroar sig för att man kanske sa fel eller gjorde fel. Alla gör fel så det är lika bra att skita i att tänka på det och gå vidare!
Att den Jesus som gick på jorden i början av tidsräkningen är uppstånden och lever och aldrig mer skall dö och att var och en som tror på honom får evigt liv. Jag har också lärt mig att tron är död utan gärningar.
Svartsjuka kan inte stoppa otrohet - men kan mycket väl framkalla otrohet.
När du är kär brister du i ditt omdöme. Det skadar inte att stanna upp ibland och kritiskt granska den du har känslor för. Detta är givetvis inget den du är kär i ska behöva upptäcka.
Skicka aldrig ett sms på fyllan som du innerst inne vet att du aldrig skulle skickat gjort nykter. Hur full du än är har du alltid en hum, eller hur?
Lita alltid på magkänslan för intuition är något du upptäckt men inte kan klä i ord.
Var aldrig förbannad på dina ex-flickvänner. Kritisera istället dig själv för att du valde att inte lämna dem. Men stanna inte i det kritiska stadiet.
Har du blivit utsatt för otrohet? Lägg aldrig ilskan på din rival. Lägg den där den hör hemma istället.
Händer det konstiga saker när du är full som du har svårt att försvara i efterhand? Drick mycket mindre och se till att du lever så utan undantag resten av livet.
EDIT:
Kom på en till.
Låt aldrig en religiös människa försöka berätta för dig vad som är rätt eller fel. Religion är roten till allt ont och en ursäkt människor tar till för att slippa ta ansvar för sina egna handlingar.
Senast redigerad av Maeglin 2011-10-16 kl. 16:26.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!