2010-07-31, 14:41
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Dags o köpa lakrits idag

Ska använda mig av tråden för att få hjälp o hitta nytt mums
Citera
2010-08-01, 13:24
Medlem
Rakiis avatar
Vad blev det för något som du köpte?
Citera
2010-08-03, 00:20
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad blev det för något som du köpte?

Det blev gamla godingar denna gång så inget nytt provades faktiskt.

Djungelvrål
Haribo piratos
Haribo salta nappar
Turkisk Peppar (båda smakerna, styrka 2 o 3)
Citera
2010-08-03, 02:28
Medlem
xharleyhavocxs avatar
Högt upp på min lista finns de finska klassikerna Terva Leijona (tjärpastiller) och salmiakki merkkari (saltlakritspengar). Salt ska det vara. Inget sötsliskigt laktits för min del, tack.
Citera
2010-08-03, 02:34
Medlem
flavourkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Salta pastiller av märket Pingvin.

+1.

Djungelvrål, turkisk peppar och pingvin vinner.
Citera
2010-08-03, 10:47
Medlem
Jag älskar saltlakrits, käkar bara det i godisväg, Har börjat digga Ahlgrens bilar fast i Lakrits. Riktigt goda, annars är det Djungelvrål och salta balkar som gäller för mig. Så jävla gott.

Ibland på marknader och stadsfestivaler kan man ju köpa sånna godis remmar, finns en sort som är så jävla salt att kinderna producerar spott för en vecka!
Citera
2010-08-03, 12:18
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naoto
Jag älskar saltlakrits, käkar bara det i godisväg, Har börjat digga Ahlgrens bilar fast i Lakrits. Riktigt goda, annars är det Djungelvrål och salta balkar som gäller för mig. Så jävla gott.

Ibland på marknader och stadsfestivaler kan man ju köpa sånna godis remmar, finns en sort som är så jävla salt att kinderna producerar spott för en vecka!

Bilarna är riktigt goda! Likaså djungelvrål men de där balkarna va är de för nåt? Har hört mkt gott om de nämligen men aldrig fattat vilka som gjort godiset och hur de ser ut osv.

Annars, va heter de där remmarna du menar nu? De är inte häxvrål va? De är ju riktigt goda men inte precis så salta som du beskriver
Citera
2010-08-03, 13:17
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Bilarna är riktigt goda! Likaså djungelvrål men de där balkarna va är de för nåt? Har hört mkt gott om de nämligen men aldrig fattat vilka som gjort godiset och hur de ser ut osv.

Annars, va heter de där remmarna du menar nu? De är inte häxvrål va? De är ju riktigt goda men inte precis så salta som du beskriver

"Salta balkar" http://1.bp.blogspot.com/_6I3O3mQtz5...iakbalk_01.jpg diggar jag också, samt djungelvrål.

http://shopping.bll.dk/Home/Taxfree/..._stor.jpg.ashx är också favorit(sötlakrits), någon hade nämnt kusinen i Gott & Blandat-påsen som faktiskt är godare men här är de ju så många!

Säger ni lAkrits eller lACKrits?
Senast redigerad av Dolmante 2010-08-03 kl. 13:20.
Citera
2010-08-03, 13:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante
Säger ni lAkrits eller lACKrits?

Säger lakrits, men min lakritstokiga morsa som är finne säger "lackritts".
Citera
2010-08-04, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS

Inte häxvrål utan de heter bara Salt Lakrits, det finns vissa som är så jävla salta, dom är lite mer mörkgråa än svarta.
Citera
2010-08-04, 09:26
Medlem
O.X.s avatar
www.venco.nl

Vad annars, prova Jubes (drops), min absoluta favorit
Citera
2010-08-04, 11:52
Moderator
rotadents avatar
För de som gillar saltlakrits och rör sig där det finns taxfree är Malaco Dark Salmiak ett måste. Jag köpte en påse på finlandsbåten i förra veckan och satan i gatan vad gott det är. Jag tror inte att det finns att köpa i Sverige tyvärr, men i taxfreen finns det. Man blir lite skinnflådd i käften, men det är det värt!
http://4.bp.blogspot.com/_f1BfX3LSUH...0-h/rondos.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in