2010-08-04, 18:13
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naoto
Inte häxvrål utan de heter bara Salt Lakrits, det finns vissa som är så jävla salta, dom är lite mer mörkgråa än svarta.

Shit asså, måste verkligen titta noga efter dom!
Citera
2010-08-04, 18:18
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmante
"Salta balkar" http://1.bp.blogspot.com/_6I3O3mQtz5...iakbalk_01.jpg diggar jag också, samt djungelvrål.

Säger ni lAkrits eller lACKrits?

Dom balkarna, ja. Dom är ju riktigt goda men kan man köpa dom i påse verkligen?

Annars verkar ju djungelvrål va en favorit hos många

Lakrits säger ja men de är rätt intressant va folk säger olika. Enda personerna ja hört dock säga lACKrits råkade båda vara från Trollhättan
Citera
2010-08-05, 09:26
Medlem
flipsters avatar
Helt klart, och utan tvekan, Djungelvrål! Och salta grodor; lösviktsgodis.
Citera
2010-08-05, 09:56
Bannlyst
Googlade lite http://www.lakritsfestivalen2010.se/

Själv så är jag ett stort fan utav lakrits (säger det så också btw) o kan inte förstå hur man kan tycka illa om det, min lillebror tex. tycker icke om det, vilket är bra för mig då han nyligen fyllde år o fick en massa godis med en hel del lakrits däri
Bland det godaste som finns är nog http://www.facebook.com/group.php?gid=124121575183

När jag var runt 14-15 år så åkte våran klass in till stockholm och där gick vi in i en affär, polarna gick loss o köpte stora géleråttor medans jag gick loss o köpte lakrits stänger i massor, fyfan vad gott det var! Kommer inte ihåg affärens namn, men det var i gamla stan iaf.
Citera
2010-08-05, 10:29
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Googlade lite http://www.lakritsfestivalen2010.se/

Själv så är jag ett stort fan utav lakrits (säger det så också btw) o kan inte förstå hur man kan tycka illa om det, min lillebror tex. tycker icke om det, vilket är bra för mig då han nyligen fyllde år o fick en massa godis med en hel del lakrits däri
Bland det godaste som finns är nog http://www.facebook.com/group.php?gid=124121575183

När jag var runt 14-15 år så åkte våran klass in till stockholm och där gick vi in i en affär, polarna gick loss o köpte stora géleråttor medans jag gick loss o köpte lakrits stänger i massor, fyfan vad gott det var! Kommer inte ihåg affärens namn, men det var i gamla stan iaf.
Den där festivalen har ju redan varit....
Citera
2010-08-05, 13:56
Medlem
Syltlökens avatar
Vad hände med lakritsfiskarna? Malacos som man köpte i lösvikt. Förr var dom det godast man kunde äta. Då smakade dom lite som mjuk turkiskpeppar. Nu måste dom ha ändrat i receptet för dom är inte alls lika goda som dom en gång var.
Citera
2010-08-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syltlöken
Vad hände med lakritsfiskarna? Malacos som man köpte i lösvikt. Förr var dom det godast man kunde äta. Då smakade dom lite som mjuk turkiskpeppar. Nu måste dom ha ändrat i receptet för dom är inte alls lika goda som dom en gång var.
Håller med, jag saknar de gamla fiskarna. De var nog mitt absluta favoritgodis på den tiden, tillsammans med lakritsklubban i fantomenpåsen.

Nu för tiden är favoriten Turkisk peppar (båda sorterna som finns i påse) och så sånna där små salmiaktablettaskar från Fazer. Har dock bara köpt dom i Finland, så vet inte om de finns i Sverige.

Finns en till sorts lakrits som jag inte har lyckats hitta på flera år. Syper Flyers hette dom, och bestod av typ 5 lakritsrör fullproppade med surt/sött pulver. Jag brukade köpa dom på Rusta. Nån som har sett dom på senare tid?
Citera
2010-08-05, 14:16
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Och tablettaskarna Salta katten - de smakar inte alls som de gjorde förut. Köpte en ask förra veckan och tyckte de smakade konstigt.
Citera
2010-08-05, 15:27
Medlem
Syltlökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrla
Håller med, jag saknar de gamla fiskarna. De var nog mitt absluta favoritgodis på den tiden, tillsammans med lakritsklubban i fantomenpåsen.

Nu för tiden är favoriten Turkisk peppar (båda sorterna som finns i påse) och så sånna där små salmiaktablettaskar från Fazer. Har dock bara köpt dom i Finland, så vet inte om de finns i Sverige.

Finns en till sorts lakrits som jag inte har lyckats hitta på flera år. Syper Flyers hette dom, och bestod av typ 5 lakritsrör fullproppade med surt/sött pulver. Jag brukade köpa dom på Rusta. Nån som har sett dom på senare tid?

Dra åt helvete vad god den klubban var! Kan man få tag på dom någonstans?
Citera
2010-08-05, 19:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Kan man få tag på dom någonstans?

Den finns tyvärr inte längre.
Citera
2010-08-06, 02:07
Bannlyst
små skruvar med ett litet hål i på ändarna tycker jag, vet inte vad dem heter. sen dem små lakrits fyrkanterna som finns i en tabletttask-inte. längre .salmiak pastiller
Senast redigerad av misssexy 2010-08-06 kl. 02:37.
Citera
2010-08-06, 09:47
Medlem
flipsters avatar
Och de där tjocka lite rektangulera, med rippade sidor, som har lite klet i mitten.... oohhh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in