2010-07-15, 17:13
Medlem
Varför jag frågar är för att jag känner en person som har en årsinkomst på 4.8m om året. Han är inte politiker dock. När jag tog reda på hans inkomst blev jag mer intresserad av att höra personliga åsikter från folk som tjänar en miljon och uppåt.

Honom har jag aldrig frågat om hans pengar.
Citera
2010-07-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Varför jag frågar är för att jag känner en person som har en årsinkomst på 4.8m om året. Han är inte politiker dock. När jag tog reda på hans inkomst blev jag mer intresserad av att höra personliga åsikter från folk som tjänar en miljon och uppåt.

Honom har jag aldrig frågat om hans pengar.

Du har kollat vad han taxerade förra året ja....det betyder inte att han tjänar 4.8 på sitt jobb om året, det måste du försöka förstå
Var så god, här kan du läsa mer om taxering och vad det är, kul att du trots din okunskap väljer att skriva i denna tråd.
http://www.skatteverket.se/privat/sk...e80007428.html
Citera
2010-07-15, 21:22
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_ass_Saint
Tjanade i snitt $40k i manaden under 2009 + 15% arsbonus i slutet av aret. Vart att notera ar att jag inte tillhor "hoginkomsttagarna" pa firman. Drog in ca 100k sek/manad i Sverige innan flytten.

Jobbar inom finans. Bor ej i Sverige. Jobbar relativt mycket, mellan 50-70h i veckan.

Vad jobbar du med mer specifikt? Vad jobbade du med i Sverige? Vad och var har du pluggat?
Citera
2010-07-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volcomstone
Du har kollat vad han taxerade förra året ja....det betyder inte att han tjänar 4.8 på sitt jobb om året, det måste du försöka förstå
Var så god, här kan du läsa mer om taxering och vad det är, kul att du trots din okunskap väljer att skriva i denna tråd.
http://www.skatteverket.se/privat/sk...e80007428.html

Vem sa att jag gjorde en kreditupplysning på honom? Sluta göra bort dig själv.

Att ta reda på vad någon tjänar betyder inte automatiskt att det gick genom kreditupplysning
Citera
2010-07-15, 21:33
Bannlyst
Citat:

Att ta reda på vad någon tjänar betyder inte automatiskt att det gick genom kreditupplysning
jo
Citera
2010-07-16, 00:34
Medlem
Sitter på drygt 350k/år, är 21 år och inga boendekostnader, känner mig relativt rik haha.
Citera
2010-07-16, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
jo

Antagligen skojar du. Menar du annars på allvar att det bara finns ett sätt att ta reda på vad någon tjänar? Ni skojar.
Citera
2010-07-16, 10:31
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
jo

Såvitt jag vet är deklarationer offentliga handlingar. Det borde därför vara lätt att få dessa uppgifter från Skatteverket.
Citera
2010-07-16, 11:36
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Såvitt jag vet är deklarationer offentliga handlingar. Det borde därför vara lätt att få dessa uppgifter från Skatteverket.

Bara första sidan och där står bara den taxerade inkomsten. Vad den består av får man inte se.
Citera
2010-07-16, 12:27
Medlem
19k brutto, inget att hurra över.
Citera
2010-07-16, 12:29
Medlem
en kopp kaffes avatar
Tjänar under genomsnittet...
Citera
2010-07-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt

Men förhelvete, jag har inte kollat hans texringar eller deklarationer. Jag skrev "Tog reda på vad han tjänade". Är ni helt dumma i huvudet eller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in