• 6
  • 7
2010-09-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbomben
Har inga lån, bor i hyresrätt 1:a på 53kvm med hyra på 3700kr/mån med bredband 100/10.. Jag har jobbat 14 år å sparat ihop ca 2,5 milj, jo fan man har haft roligt med, har säkert festa och rest bort 500000kr totalt på dessa 14 år då jag älskar å festa. och resa.. Är vanlig arbetare men med sjukt bra lön....

Eftersom du har en "sjukt bra lön" kan jag inte låta bli att fråga vad du bränner resten av pengarna på?
Citera
2010-09-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Finns inte många rika människor i detta landet, dom flesta bränner sina pengar på skräp och dom flesta har inte ens amorterat 50% på "sina" hus.

Jag skulle lite filosofiskt klassa folk som rika när dom

1. Äger sitt boende
2. Helt lånfri
3. Har möjlighet att lägga undan en massa pengar varje månad samtidigt som dom lever väl.
Ingen dum klassning alls.

Jag skulle dock vilja ha följande:
"Rik är man om man kan köpa ett nytt hus för 3 mille och tar det på kortet"

Jag inte kredit utan debit vill säga
Citera
2010-09-08, 07:30
Medlem
Nå, hur många 120.000/månader medlemmar har vi då?
Citera
2010-09-08, 08:27
Medlem
MrBulldoggs avatar
Lite OT, men jag deltog i en kul diskussion på DN.se häromveckan appropå HQs kunder som hade över en halv mille på bankkontot och således inte hade full täckning av bankgarantin.

Det var en stolle som på fullaste allvar argumenterade att hade man en halv mille, så var man så fabulöst rik att det inte spelar roll om man förlorar pengar över den halva millen.

Kan vara en liten karamell att suga på som motvikt till det ofrånkomliga ljuget och/eller höga lönerna som diskuteras i denna tråd. Det finns nog en VÄLDIGT stor mängd svenskar som bokstavligen lever ur-hand-i-mun med usla löner och inte kan föreställa sig ett buffertkonto på 2-3 månadslöner, än mindre en årslön eller två.
Citera
2010-09-08, 11:52
Medlem
Muttes avatar
Min lön är väldigt varierande, dels beror det på hur jag/företaget presterar, samt hur mycket som plockas ut (delägare). Jag har precis lyckats bli helt skuldfri efter tidigare missöden och räknar med att dra in cirka 200k euro i år (dock har det mesta gått åt till att betala skulder). Arbetsmässigt ligger jag på 100-120 timmar/veckan. Driver ett företag med en partner, vi sysslar med säkerhetslösningar inom IT. Älskar mitt jobb.
Citera
2010-09-11, 08:50
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Bra jobbat med sparandet! Men tycker du kan unna dig att bränna lite mer medan du är hyfsat ung.
Vad jobbar du som?

Vanlig arbetare "dosarna" om du sett fraglarna ;-) Jobbar i processindustrin och arbetstid är 33tim/vecka i snitt...
Årslön 480T/år utan övertid men jag e ju arbetsnarko så kör fullt på det med så det blir nästan 600T/år..
Dubba pass är det bästa då man inte förlorar några lediga dagar då, enl schema jobbar vi 170 dagar/år dvs 195 dagar är lediga i schemat inkl sem....
Så givet älskar jag även moderaterna att det ska löna sig att arbeta då på bara dessa 4 år dom styrt så har lön efter skatt ökat med ca 3000kr/mån sedan 2006 utan löneförhöjningen inräknat...

Kommer röran till makten så blir det att börja hitta saker att fuska med och det lovar jag att jag ska göra med.
Senast redigerad av Gasbomben 2010-09-11 kl. 08:53.
Citera
2010-09-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Finns inte många rika människor i detta landet, dom flesta bränner sina pengar på skräp och dom flesta har inte ens amorterat 50% på "sina" hus.

Jag skulle lite filosofiskt klassa folk som rika när dom

1. Äger sitt boende
2. Helt lånfri
3. Har möjlighet att lägga undan en massa pengar varje månad samtidigt som dom lever väl.

Min herre har helt rätt.

Det är inte i huvudsak inkomsten som gör dig rik utan hur stora/små utgifter du har.
Citera
2010-09-11, 21:48
Bannlyst
Har man minst en mille på banken så räknas man som miljonär, alltså rik.
Citera
2010-09-12, 02:13
Medlem
Tjänar 450,000kr per år brutto. Jobbar som lastbilschaufför. Snart lånefri.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in