2010-07-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Vet jag väl. Rik på "inkomst" skrev jag av en anledning. Med det menar jag en som har en inkomst på 1.5m + om året.

Jag vill inte höra från folk som har vunnit 40 miljoner på hästar. Utan folk som har en inkomst på över 1.5m om året. Förstår du?

denna tråd lär dö ut då, hur många tror du tjänar 120000 i månaden? tror du de har tid och sitta och läsa just din tråd om löner. Du måste isåfall göra reklam på ställen där folk tjänar dessa pengar, tror inte flashback står så högt i kurs där, om de ens vet vad det är.
Citera
2010-07-13, 22:31
Medlem
Citat:
Vet jag väl. Rik på "inkomst" skrev jag av en anledning. Med det menar jag en som har en inkomst på 1.5m + om året.

Jag vill inte höra från folk som har vunnit 40 miljoner på hästar. Utan folk som har en inkomst på över 1.5m om året. Förstår du?

Men din avgränsning är ju riktigt dålig då jag antar att de som är "förmögna" förmodligen har blivit det snarare tack vare att de har kunnat spara pengar under en längre tid snarare än att de har dunkat in en månadslön på över 150.000.

De som är rika för att de har vunnit på lotto eller liknande utgör förmodligen en väldigt liten del av de rika.
Citera
2010-07-14, 00:03
Medlem
Citat:
Jag vill inte höra från folk som har vunnit 40 miljoner på hästar. Utan folk som har en inkomst på över 1.5m om året.

1.5M känns väl tilltaget, börja med 800k och du har säkert sorterat bort 98% av skribenterna...
Citera
2010-07-14, 01:21
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Men din avgränsning är ju riktigt dålig då jag antar att de som är "förmögna" förmodligen har blivit det snarare tack vare att de har kunnat spara pengar under en längre tid snarare än att de har dunkat in en månadslön på över 150.000.

Det förstår nog TS också, men tråden handlar inte om huruvida man är rik eller inte, utan om huruvida man är rik "inkomstmässigt".
Citera
2010-07-14, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
1.5M känns väl tilltaget, börja med 800k och du har säkert sorterat bort 98% av skribenterna...

Varför ska jag anpassa tråden för att få fler att skriva? Känns ju lite dumt. Om jag vill ha svar från personer som har en inkomst på mer än 1.5m så är det ju det jag är ute efter. Finns det inte på FB, eller om ingen vill göra sig till känna så får det bli en tom tråd helt enkelt.
Citera
2010-07-14, 08:08
Medlem
Messerschmitts avatar
"Problemet" är att du har satt fel rubrik på tråden. I de flestas ögon har "rik" samband med förmögenhet och inte med storleken på lönen.
Citera
2010-07-14, 14:37
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
"Problemet" är att du har satt fel rubrik på tråden. I de flestas ögon har "rik" samband med förmögenhet och inte med storleken på lönen.

Det står ju "inkomstmässigt".
Citera
2010-07-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Det står ju "inkomstmässigt".

Men per definition så är man ju inte rik utifrån vilken inkomst man har.
Citera
2010-07-14, 20:39
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Men per definition så är man ju inte rik utifrån vilken inkomst man har.

Man kan ju t.ex. ha levt ett rikt liv, gällande upplevelser och liknande och ändå vara monetärt fattig. Hur som helst får man nog vara smått retarderad om man inte förstår TSs frågeställning efter att ha läst rubriken och första inlägget.
Citera
2010-07-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Hur som helst får man nog vara smått retarderad om man inte förstår TSs frågeställning efter att ha läst rubriken och första inlägget.

Visst är det så eller så vill man visa hur dumt det är att inte skriva riktiga rubriker.
Dags att sluta OT innan mod blir arg
Citera
2010-07-15, 12:25
Medlem
DRPOEs avatar
Hm, jag tror inte du hittar många i landet, med tanke på hur skattesystemet är utformat.
Några politiker, en och annan fackpamp och några till.
De flesta ser nog till att inflödet kommer i andra formen än lön.

Själv tjänar jag väl bara runt 700-900 k om året, resten tar jag ut via f-skatt och företag. Så då går det till utveckling av gården, materiella saker som investerar i gårdens värde och utveckling.
(bor på en stor gård, som har en del näringsverksamhet, men jobbar med annat)

Så lägger nog dom flesta som tjänar mycket om man har möjlighet, eller som uttrycker säger...

Ingen blir rik på en lön.
Citera
2010-07-15, 13:44
Medlem
Bad_ass_Saints avatar
Citat:
Jag sökte men hittade ingen tråd.

Vilka här på Flashback är "rika" av inkomst?

Vi kan sätta en ribba på att för att räknas som "rik" ska du ha en årsinkomst på minst 1.5 miljoner.

Varför är du "rik"? Vad jobbar du med (i stora drag)? Jobbar du skitmycket? Hur känns det att ha en fin inkomst?

Jag är intresserad!

Tjanade i snitt $40k i manaden under 2009 + 15% arsbonus i slutet av aret. Vart att notera ar att jag inte tillhor "hoginkomsttagarna" pa firman. Drog in ca 100k sek/manad i Sverige innan flytten.

Jobbar inom finans. Bor ej i Sverige. Jobbar relativt mycket, mellan 50-70h i veckan. Har 2 veckors semester per ar.

Det ar en trygghet att tjana mycket pengar. Speciellt nu nar jag har bildat familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in