För det första så märker jag att du,
illum, slutat citera mina inlägg,
igen. Under min tid på Flashback så har jag lärt mig att det är en stor indikation på att man har slut på argument då man lätt kan undgå frågorna i debattmotståndarens inlägg utan att det märks.
Synd för debatten och din trovärdighet bara.
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Hela vapenliberalismens felaktiga grundargument vilar på att fler vapen ger lägre brottslighet.
Jag har redan påpekat för dig att det är felaktigt att använda termen "
fler vapen" när det är rättigheten för laglydiga medborgare att bära ett som vi diskuterar. Om vi utgår därifrån så, ja då tror jag att brottsligheten minskar och att människor har en otroligt mycket större chans att klara sig från skador och i värsta fall dödsfall. Det är enkel logik som jag presenterat förut i denna tråd.
Om du inte förstår den så skulle jag vilja fråga dig angående två scenarion:
[1]Du blir inträngd av 2 personer i ett hörn och båda har baseball-trän i händerna. Du har inget som helst vapen på dig.
[2]Du blir inträngd av 2 personer i ett hörn och båda har baseball-trän i händerna. Du har ett handeldvapen i hölstret.
Vilket scenario av dessa tror du att du har störst chans att klara dig från grova hjärnskador och brutna revben eller något ännu värre?
Och om du, som du borde göra, kommer fram till scenario nr. 2 så vill jag fråga dig varför du ljög när du sa att vapen var en fars i nödsituationer?
Citat:
För att dra den slutsatsen MÅSTE man begränsa sitt urval hårt till avskiljda årtal, helvita höginkomstområden och liknande.
Var i undersökningen om Australien på
gunsandcrime.com är den begränsad till 100% vita höginkomstområden?
Citat:
Lustigt att THEIDF, killen som tar med det här citatet "...." själv tar med en artikel där vapeninnehav "STOPPAR 2.5 MILJONER BROTT" hahaha, det kan man bara lura Amerikanska rednecks med.
Just varför är det lustigt? Var i Klecks studie drar han slutsatser utifrån en korrelation som du antyder när du jämför hans verk med Killias skräpvetenskap?
Citat:
Vapenliberalsidorna som erbjuds är skapade av välutbildade människor som helt medvetet presenterar "undersökningar" med luckor av samma sort som de hävdar att oppositionen äger monopol på, som citatet ovan t.e.x. Det räcker ofta för att lura outbildade.
Var i citatet lurar de välutbildade personerna de outbildade? Det är väl någonting som till och med barn fattar att man inte kan dra slutsatsen att Sveriges höga självmordssiffror beror på att vi har mycket skog, bara för att dessa två fakta samexisterar?
Och alla dessa luckor som enligt dig ska finnas på
gunsandcrime.com, var är dom? Jag skulle faktiskt vilja påstå att just denna guldgruva till sida är en av de bättre och debattmotståndare förr här på FB har instämt. De presenterar mycket material, uppdaterar sidan, visar kritik mot slutsatser av så väl pro som anti-"vapen" personer, stor bredd på kategorierna och så vidare. Mer än vad man mötte på "
Urban Legends" kan man lugnt påstå.
Citat:
..Roligt roligt att Theidf hela tiden snackar om Michael Moore..
Tack för lektionen i Michael Moore-kunskap..

. Är det inte ett säkert tecken på att man inte vill[eller kan?] diskutera det viktiga när man ägnar nästan halva sitt inlägg åt att skriva MM:s CV?