Resultat: Vill vi ha mycket bättre omröstningar än den här. Omröstningar som syns över hela FB!
Yay!
40,00%
14 röster
Jävla community-tjafs!
60,00%
21 röster
2010-06-03, 22:46
Medlem
Plutuss avatar
Pollen skulle jag klara mig utan. När jag besöker ett diskussionsforum vill jag inte veta hur många som tycker si och hur många som tycker så. Jag vill däremot se vad andra tycker och tänker om frågor och varför de tycker si eller så.
Citera
2010-06-03, 22:48
Bannlyst
Jag är pollenallergiker så tack men nej tack
Citera
2010-06-03, 22:49
Medlem
lendrygghs avatar
Lite diskret i ett hörn av sidan kan jag väl gå med på, och om det är olika pollar (poller?) för varje övergripande delforumen.
Men inget flashigt blinkande diagram som poppar upp varje gång man försöker byta sida.
Citera
2010-06-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Poll: Nja, vilka typer av frågor hade du tänkt dig isf? Ser inte vilket syfte en sådan poll skulle fylla. I värsta fall kanske det går att styra upp något i laidback men du får prata med modsen i laidback om det.

Köp och sälj: Aldrig.

Pollen kan ha vilka frågor som helst det är upp till admin eller något? Jag tänkte detta bara för att det är skoj med dessa "pollar" enligt mig då.

Köp och sälj kanske va lite för mycket ja..
Citera
2010-06-03, 23:00
Medlem
Colonials avatar
Håller med om att pollen kan vara en bra ide. Lite kul utan att det är störande.

Det ska bli kul att se svaren dock FB lär ju redan på förstasidan framstå som ett extremistforum.
Citera
2010-06-03, 23:01
Medlem
smides avatar
Kul idé, pollens frågor skulle isåfall vara väldigt blandade tycker jag.
Citera
2010-06-03, 23:03
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvatusentio
Pollen kan ha vilka frågor som helst det är upp till admin eller något? Jag tänkte detta bara för att det är skoj med dessa "pollar" enligt mig då.

Jo jag tänkte om det skulle vara frågor likt "Vad ska du göra i helgen?" eller "Vilken är din favoritfärg?" vilket jag personligen tycker är ödsla tid på. Detta kanske kan fungera i laidback, men du får höra dig för med moderatorerna där.

Skulle det istället vara frågor som "Vad tycker du att Flashback borde förbättre?" tycker jag det är bättre att man istället har en tråd i Flashback-delen med den rubriken så får medlemmarna skriva sina tankar där istället för att ha någon poll.

Sedan som det skrivits i tråden finns det ju oftast poll-trådar under de flesta delforum för omröstningar specifikt till det ämnet. Vill du ha en egen poll där får du fråga en moderator i det forumet för att se vad som gäller.
Citera
2010-06-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Jo jag tänkte om det skulle vara frågor likt "Vad ska du göra i helgen?" eller "Vilken är din favoritfärg?" vilket jag personligen tycker är ödsla tid på. Detta kanske kan fungera i laidback, men du får höra dig för med moderatorerna där.

Skulle det istället vara frågor som "Vad tycker du att Flashback borde förbättre?" tycker jag det är bättre att man istället har en tråd i Flashback-delen med den rubriken så får medlemmarna skriva sina tankar där istället för att ha någon poll.

Sedan som det skrivits i tråden finns det ju oftast poll-trådar under de flesta delforum för omröstningar specifikt till det ämnet. Vill du ha en egen poll där får du fråga en moderator i det forumet för att se vad som gäller.

Kan väll vara lite av båda
Citera
2010-06-03, 23:39
Medlem
epost72s avatar
Köp och sälj går fetbort.
Vad pollen beträffar, ja om det inte blir popup eller liknande irriterande skit så bryr jag mig inte särskilt mycket om det skulle införas.
Göm skiten väl bara, så man slipper se det
Nu får man nog beteckna det som en mikroskopisk risk att det införs, som väl är.
Citera
2010-06-04, 00:18
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag har själv funderat på det här ett tag, men om det ska bli något som helst vettigt utav det så får det dels ligga uppe längre än en dag - minst en vecka, och dels ska sakka fråga vara synlig i alla delforum. Statistik är inte intressant förrän det är ett stort urval och att rikta frågorna till särskilda del- och underforum ger bara skeva svar.

Vad det gäller placering så bör det inte ta mer plats eller sno mer uppmärksamhet än fälten för heta/nya ämnen.
Citera
2010-06-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Köp och sälj går fetbort.
Vad pollen beträffar, ja om det inte blir popup eller liknande irriterande skit så bryr jag mig inte särskilt mycket om det skulle införas.
Göm skiten väl bara, så man slipper se det
Nu får man nog beteckna det som en mikroskopisk risk att det införs, som väl är.

Ja köp och sälj är nog uteslutet för de flesta här.

Ja jag tänkte också så att det skulle finnas nån liten ruta i något hörn så att det inte stör för de som inte gillar pollen!

Jag tänkte kanske att alla som tycker att detta är något kanske kunde skriva här så får vi se hur många som är för detta, och om det blir tillräckligt stort så kanske det finns något hopp om att admin lägger till en "dagens poll" här på FB
Citera
2010-06-04, 07:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvatusentio
Ja köp och sälj är nog uteslutet för de flesta här.

Ja jag tänkte också så att det skulle finnas nån liten ruta i något hörn så att det inte stör för de som inte gillar pollen!

Jag tänkte kanske att alla som tycker att detta är något kanske kunde skriva här så får vi se hur många som är för detta, och om det blir tillräckligt stort så kanske det finns något hopp om att admin lägger till en "dagens poll" här på FB
Med tanke på admins senaste bravader så skulle jag inte bli det minsta förvånad om det införs, det som står närmast på agendan verkar vara att familjelivisera forumet, tråkig utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in