Resultat: Vill vi ha mycket bättre omröstningar än den här. Omröstningar som syns över hela FB!
Yay!
40,00%
14 röster
Jävla community-tjafs!
60,00%
21 röster
2010-06-04, 07:14
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag har själv funderat på det här ett tag, men om det ska bli något som helst vettigt utav det så får det dels ligga uppe längre än en dag - minst en vecka, och dels ska sakka fråga vara synlig i alla delforum. Statistik är inte intressant förrän det är ett stort urval och att rikta frågorna till särskilda del- och underforum ger bara skeva svar.

Vad det gäller placering så bör det inte ta mer plats eller sno mer uppmärksamhet än fälten för heta/nya ämnen.
Du menar väl ändå inte att man skulle prioritera en sådan här sak framför att få in FAQ på den raden?
Citera
2010-06-04, 07:19
Medlem
charkovs avatar
Vad skulle nu det vara såå bra för!. Finns ingen mening med någon "dagens poll". Och vem fan skulle få äran av att stå eller ens vara intresserad att sköta något sånt.
Nä, trams bara, skicka tråden dit den hör hemma!.
Citera
2010-06-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Vad skulle nu det vara såå bra för!. Finns ingen mening med någon "dagens poll". Och vem fan skulle få äran av att stå eller ens vara intresserad att sköta något sånt.
Nä, trams bara, skicka tråden dit den hör hemma!.

Well... alla kan ju inte tycka likadant

EDIT: Stavfel
Citera
2010-06-04, 11:31
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du menar väl ändå inte att man skulle prioritera en sådan här sak framför att få in FAQ på den raden?
Inte på raden där uppe, utan till höger. Den ska alltid vara synlig och inte kräva några extra klick. Krävs klick så orkar folk inte bry sig.
Citera
2010-06-04, 12:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Inte på raden där uppe, utan till höger. Den ska alltid vara synlig och inte kräva några extra klick. Krävs klick så orkar folk inte bry sig.
OKI där kanske den blir lagom diskret.(Om det nu blir något)
Citera
2010-06-04, 12:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
(Om det nu blir något)
Det är väl däremot en bra bit mer tveksamt, men förbättringsförslag är alltid välkomna. Är något bra nog så kanske det sker en omprioritering och vips har vi funktionen.
Citera
2010-06-04, 13:31
Medlem
epost72s avatar
Vidare kan man ju fundera i banor som vem som skulle tilldelas denna straffkommendering dels att lägga upp en daglig poll samt även hitta på frågor som är någorlunda intressanta.
Veckans eller kanske månadens fråga kan då vara mer rimligt om inte annat ur statistisk resultatsynpunkt.
Citera
2010-06-04, 13:35
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Vidare kan man ju fundera i banor som vem som skulle tilldelas denna straffkommendering dels att lägga upp en daglig poll samt även hitta på frågor som är någorlunda intressanta.
Veckans eller kanske månadens fråga kan då vara mer rimligt om inte annat ur statistisk resultatsynpunkt.

Håller med, en fråga om dagen låter lite mycket. Men som herrn här sa så låter en i veckan/månaden mycket bättre!
Citera
2010-06-04, 15:29
Bannlyst
Men tro att folk svarar ordentligt då?
Citera
2010-06-04, 16:31
Medlem
Citat:
Det är väl däremot en bra bit mer tveksamt, men förbättringsförslag är alltid välkomna. Är något bra nog så kanske det sker en omprioritering och vips har vi funktionen.

Jag tror att det är fler här på fb som är för en poll än emot, iaf hittills i tråden!

Tycker även att ni skulle kunna prova detta någon vecka för o se hur det fungerar? Jag menar varför inte liksom? Sålänge det ligger lite lagom diskret o inte stör allt för mycket? So once again Why Not?
Citera
2010-06-04, 18:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvatusentio
Jag tror att det är fler här på fb som är för en poll än emot, iaf hittills i tråden!

Tycker även att ni skulle kunna prova detta någon vecka för o se hur det fungerar? Jag menar varför inte liksom? Sålänge det ligger lite lagom diskret o inte stör allt för mycket? So once again Why Not?
Det handlar inte så mycket om att folk vill ha det eftersom det är en funktion som inte finns i nuläget. Det måste alltså till någon som sätter sig och kodar det, och då är vi inne i en prioriteringsfråga vad det gäller forumets tekniker. Tyvärr är det än så länge rätt sällan sånt här anses viktigt nog att direkt läggas till.
Citera
2010-06-04, 20:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvatusentio

Nu är det ju så att FB inte är en demokrati i det avseendet, 400 000 konton varav endast drygt 150 000 konton är aktiva så betyder dessa fåtal som uttalat sig positivt väldigt lite i sammanhanget.

Why Not? Det passar inte på FB enligt mig.
Vill här även påpeka att oavsett vem som framlagt detta förslag och oavsett regdatum så hade jag för min del varit lika negativt inställd till idén.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in