Resultat: Vill vi ha mycket bättre omröstningar än den här. Omröstningar som syns över hela FB!
Yay!
40,00%
14 röster
Jävla community-tjafs!
60,00%
21 röster
2004-05-01, 20:29
Medlem
Stjärtgossens avatar
Jag tycker att vi kunde ha en dagens fråga här på flashback. Det skule precisa som i kvällstidninganra gå att rösta ja eller nej på totalt ovoktoga frågor som ex. vis. Tycker du att Loket ser ut som en bakfull bäver? Bör homosexuella fröbjudas att dippa sour cream and onion chips? o.s.v.

har haft planer på att själv starat en sådan tråd i övrgit varje dag, men tycker att det skulle ara mer intressant om det hela blev lite mer officiellt. Vad anser ni?
Citera
2004-05-01, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stjärtgossen
Jag tycker att vi kunde ha en dagens fråga här på flashback. Det skule precisa som i kvällstidninganra gå att rösta ja eller nej på totalt ovoktoga frågor som ex. vis. Tycker du att Loket ser ut som en bakfull bäver? Bör homosexuella fröbjudas att dippa sour cream and onion chips? o.s.v.

har haft planer på att själv starat en sådan tråd i övrgit varje dag, men tycker att det skulle ara mer intressant om det hela blev lite mer officiellt. Vad anser ni?

Tja, varför inte?

Hur bestäms ämnet för dages fråga?
Citera
2004-05-01, 20:46
Medlem
Stjärtgossens avatar
Det kan väl modsen sköta i outlaw. Nåt skall de väl ha att göra. Man uster givetvis en ansvarig peson som man kan PMa med förslag på ämnen till dagens fråga.
Citera
2004-05-02, 12:21
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjärtgossen
Det kan väl modsen sköta i outlaw. Nåt skall de väl ha att göra. Man uster givetvis en ansvarig peson som man kan PMa med förslag på ämnen till dagens fråga.

Den delen av idén ställer jag som mod mycket tveksam till. Jag anser att vi har fullt upp att göra ändå.
Citera
2004-05-02, 12:27
Medlem
Tippi Hedrens avatar
En kul idé, men alldeles för mycket jobb. Ingen mod i helvetet skulle ta på sig det ansvaret. Möjligtvis om man hade "veckans fråga" i stället för dagens fråga.
Citera
2004-05-02, 13:11
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Ingen mod i helvetet skulle ta på sig det ansvaret.

Om an inte fick bra betalt alltså. För en dagslön på sådär 4-5000 skulle jag ta på mig uppdraget.
Citera
2004-05-02, 13:14
Medlem
Roll8ors avatar
Anställ en Mod till som bara har som uppgift att sköta dagens fråga. Iden låter intressant iom att ni kan köra frågor som andra ställen inte kan/vågar fråga.
Citera
2004-05-02, 13:17
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Anställ en Mod till som bara har som uppgift att sköta dagens fråga. Iden låter intressant iom att ni kan köra frågor som andra ställen inte kan/vågar fråga.

Ta anställning själv....ett härligt jobb helt utan betalning.
Citera
2004-05-02, 13:48
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Om an inte fick bra betalt alltså. För en dagslön på sådär 4-5000 skulle jag ta på mig uppdraget.
4 kronor om dagen... 120 kronor i månaden. Det ska vi nog kunna skramla ihop.
Citera
2004-05-02, 14:34
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
4 kronor om dagen... 120 kronor i månaden. Det ska vi nog kunna skramla ihop.

Det tror jag när jag ser det.
Citera
2004-05-02, 17:26
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Tjaa... Om vi tänker oss att alla medlemmar har nytta av det, blir det faktiskt inte så blodigt.
Forumet har i skrivande stund drygt 54 000 medlemmar. Vi räknar bort 14 000 av dessa, p.g.a. inaktivitet/dubbelprofiler etc.
Kostnaden per perosn blir då 0.003 kronor per månad, eller 3/10 öre. Ärligt talat skulle jag kunna tänka mig att betala det dubbla.

Okej, allvarligt, idén är inte så dum. Men det ska nog vara veckans och inte dagens nyhet, så vi slipper höra om döda irakier och Linda Rosings frisyrval 9 dagar av 10. Kan man inte leta upp någon pålitbar användare som är aktiv mycket som kan sköta det här? Man kanske inte behöver ge personen moderators-status precis, bara en ruta där personen skriver in en länk och ett par rader säg varje torsdag. Det borde väl inte vara så svårt? Ska vi börja nomineringen nu?
Citera
2004-05-02, 19:33
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Passupp hjärtat, jag är en jäkel på att skramla ihop pengar för en gemensam sak
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera