Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-24, 15:27
  #1345
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Ja, eller jag brygger egen Ipa med inslag av fruktsmak. Har inte skägg numera, men det hade jag tidigare, hände väl att man hade oljis i. Nej, jag kör inte Tesla, avskyr Elon Musk. Kör däremot Fisker, vilket är framtidens elbilsmärke.

Jag tror också att det kan vara så, även om det inte ser fånigt ut.

Smaken är som baken. Livet är för kort för att bry sig särdeles mkt om vad folk tycker, det finns alltid folk som har som hobby att ogilla vad andra gör.
Citera
2024-02-24, 15:28
  #1346
Avstängd
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowcow
Ni tillför inget till samhället.
Det är intressant, vi röstar rätt, är oss själva, berikar och bidrar till kulturen samt betalar skatt. Räcker inte det?
Citera
2024-02-24, 15:37
  #1347
Moderator
Popesizes avatar
Tråden "Varför har folk så mycket emot oss hipsters?" infogad i "Stora tråden om så kallade hipsters."

// MODERATOR
Citera
2024-02-24, 15:38
  #1348
Medlem
Som sagt, ni drar inte erat strå till stacken så att säga. Så ni borde stå utanför samhällets uppbyggnad och skydd helt enkelt. Så ingen vård t.ex..
Citera
2024-02-24, 15:49
  #1349
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Ja, eller jag brygger egen Ipa med inslag av fruktsmak. Har inte skägg numera, men det hade jag tidigare, hände väl att man hade oljis i. Nej, jag kör inte Tesla, avskyr Elon Musk. Kör däremot Fisker, vilket är framtidens elbilsmärke.

Jag tror också att det kan vara så, även om det inte ser fånigt ut.


varför avskyr du Elon? Utan Elon hade du inte kört Fisker, eller någon annan elbil. Utan Elon hade vi inte haft landande raketer (återbruk) eller StarLink och hade forfarande måsta förlita sig på ryssarna och skrothögen Soyuz för ISS.
Citera
2024-02-25, 12:18
  #1350
Medlem
swimp78s avatar
Det mesta som var hipsterkodat för 17 år sen är nu en Svensson /arbetarklassgrej

T ex att vara konnässör på högrevsburgare, tycka sig vara expert på grilla. se sig som finsmakare bland olika ipa-sorter. Syssla med slow Cookers och annat, de stora Skägget

Skulle säga att det där övertagits av arbetarklasskillar.

De är som har de största skäggen idag och som pratar mest om öl och kött och nya mattrender kan vara en vanlig byggare . Men även jobba på dagis .

Därför undrar jag: hur ser en nutida hipster ut?

För 7 år sen skulle jag tagit Kristoffer Andersson som målbild. 90-tal, syntetmaterial Noppade ögonbryn , allmänt konstig

https://ibb.co/6yDnc74

Idag har jag ingen aning om hur en 25-35-åring klär sig för att markera att de tillhör nån sorts avantgarde
Citera
2024-03-01, 13:17
  #1351
Medlem
hetabengts avatar
Att ragga 14-åringar på nätet är hipster.

Exempel :
https://dumpen.se/2024/02/27/eftertanke-napp-383-umea/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback