• 1
  • 2
2010-07-11, 15:58
Medlem
KryddAs avatar
Bara att lägga i bagaget du checkar in? Om du tar det i handbagaget ombord på planet så kommer dom nog kolla i snusdosan (som kollade iaf min kompis dosa).
Citera
2010-07-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SutOchFascinerad
Jag minns dessa problem från ungdomen. Tror jag var 13 kanske, skulle flyga till Spanien med familjen och visste inte var jag skulle gömma dosan. Tidigare när jag åkt fast så hade farsan, aggressiv och jävlig, öppnat min käft och dragit prillan ur läppen på mig! jävligt förnedrande måste jag säga..

..kanske borde köra en payback av något slag nu när jag är äldre

Jag minns att jag tillslut bangade på att smuggla med nånting överhuvudtaget.

Till grejen, hur gammal är du? För när jag satt på planet så har jag svaga minnen av att jag pilla upp massa lakrits under läppen för att se hans reaktion. Han kunde väl inte flippa ur på ett flygplan? folk skulle ju noja. Så tillslut fick han syn på den och fråga om jag hade tagit snus med mig, detta skapade ett perfekt tillfälle för mig att berätta hur det låg till och att jag redan är beroende, fast, inte ville sluta och snuslös på semestern.

Hela sluta med att han gav mig 5 dosor där borta....

Kanske kan vara ett sätt att göra det på om du inte vågar dra med dig massa dosor i bagaget?

ah du är en klok man hör jag! Kanske borde testa det!
Citera
2010-07-11, 16:24
Medlem
Caltherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhueh
Är 16 år och ska utomlands i slutet på juli, jag snusar och mina föräldrar vet fortfarande inget, har ni något tips på hur jag ska lyckas ta med snus utan att bli stoppad av vakter på flygplats (eller liknande) och så att mina föräldrar ej för reda på något?

tack på förhand :-)

du blir inte stoppad av vakter för att du har snus .
Citera
2010-07-11, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dnime
Haha, gömd ilska från när du var 16 och försökte hänga på flashback som kommer ut nu eller vad?

Till 16:åringen: Ta reda på vad som gäller i det land du ska resa till, finns de länder där det är olagligt / begränsat. Men att du är 16 spelar ingen roll, de kollar inte vilken ålder alla som äger alla väskor är utan vidare.
Nej tycker det bara är pinsamt att människor som ska vara över 18 år håller på beter sig som snorungar "mohahaha bannnad" "bye bye 18 års gränsD" Seriöst alltså.
Citera
2010-07-12, 00:07
Medlem
motivs avatar
En röntgenoperatör kommer troligen inte reagera på snus, så du kan ju ha det i handbagaget.

Om du har det i fickan, men inte har någon metall på dig, kan du iaf ha otur. ett s.k stickprov (det piper till iaf). Då blir du visiterad och får plocka upp grejerna du har i fickan.
Citera
2010-07-12, 00:32
Medlem
estecos avatar
Checka in det bara så blir det ingen pinsam situation när du blir stoppad och tullen plockar fram din dosa. Tror dock inte detta är något problem på den svenska sidan och du lär väll knappast ta med dig hem något. Lättare än att trycka ner en dosa i varje strumpa i packningen och sen langa fram hela väskan på bagagebandet kan det fan inte bli...
Citera
2010-07-12, 09:32
Bannlyst
Genom Analen bör du komma undan utan problem!

Eller säg bara som det är till mammsen o pappsen
Citera
2010-07-12, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mhueh
ska till turkiet! kan det bli problem att få med sig snus dit?

tack för tips ! uppskattas

Du glömde "kjamiz".
Citera
2010-07-12, 12:02
Medlem
Monsterpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i69FatChicks
Nej tycker det bara är pinsamt att människor som ska vara över 18 år håller på beter sig som snorungar "mohahaha bannnad" "bye bye 18 års gränsD" Seriöst alltså.

Blir glad den dagen då det räknas som spam, som ger varning om folk upprepat poängterar att nån är under 18.
Citera
2010-07-12, 12:09
Medlem
Var en man och kom ut med snusningen. Och lägg snuset i ditt handbagage bara. Jag slängde i minst fyrtio stycken lösa cigaretter i min väska en gång i din ålder. Inte kollade dom det på flygplatsen, även om de röntgade väskan. Snus var inte heller något problem. Tror de har bättre saker att oroa sig över än om ett kid har några dosor snus i sin väska.
Citera
2010-07-12, 15:13
Medlem
core_s avatar
Men det är ju sinnessjukt, hur svårt ska det vara att hålla sig från att kommentera ålder?

HÅLL ER TILL TOPIC! Svara på frågorna eller gå ut och lek i sandlådan, här hör skitsnacket då fasen inte hemma

Tillsägelser kommer att delas ut i sinom tid till de som redan skitit i regel 0.03
/Mod
Senast redigerad av core_ 2010-07-12 kl. 15:16.
Citera
2010-07-18, 03:06
Medlem
Doffhausens avatar
Off-topic: Fyfan vad jag älskar core . Verkligen ett unikt "humör" (och sarkastisk humor) du har där moderator.

On-topic:
Aja, det är väl bara att ta med sig snuset och ta konsekvenserna sen (om det blir några)?
Eller, så säger du bara som det är för pappa och mamma?
Eller, så ger du fan att snusa medans du är utomlands.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in