• 1
  • 2
2010-07-11, 14:23
Medlem
Är 16 år och ska utomlands i slutet på juli, jag snusar och mina föräldrar vet fortfarande inget, har ni något tips på hur jag ska lyckas ta med snus utan att bli stoppad av vakter på flygplats (eller liknande) och så att mina föräldrar ej för reda på något?

tack på förhand :-)
Citera
2010-07-11, 14:34
Medlem
mpees avatar
Bara att checka in alternativt ha i handbagaget, inga problem alls.
Ha en trevlig resa men var försiktig med snusandet på djupt vatten.
Citera
2010-07-11, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rudanR
hejdå ses om 2år=)
Är du någon jävla FB-polis eller din fitta? Svara på frågan eller hållkäften, ditt jobb är inte att banna killen, idiot.

TS stoppa ner snuset i resväskan, eller i handbagaget. Inga vakter kommer stoppa dig, jag hade cigg i fickan när jag var 15 år och reste.
Citera
2010-07-11, 14:36
Bannlyst
Lägg det där det hör hemma. Under läppen
Citera
2010-07-11, 14:46
Medlem
buskebuskages avatar
Det beror helt på till vilket land du ska, inser du inte det själv?

Australien t.ex. får du enbart ta med dig (tror det är) 250g tobak, torskade en gång själv så ta reda på det innan.
I vissa länder är det även olagligt
Citera
2010-07-11, 14:48
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
Vad är det för fel på dagens ungdomar

Varför använder de inte hjärnan och ljuger som vi gjorde när vi var små
" Min kompis 16 år och ska utomlands i slutet på juli, han snusar och hans föräldrar vet fortfarande inget, har ni något tips på hur han....."

Han kanske inte tycker att hela hans livstillvaro går under om han blir bannad från flashback. Rustad med snus och en vecka på Alcudia... he got the whole world in his hand!!.
Citera
2010-07-11, 14:49
Medlem
zokes avatar
ha det i fickan?
Citera
2010-07-11, 15:15
Medlem
Dnimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i69FatChicks
Är du någon jävla FB-polis eller din fitta? Svara på frågan eller hållkäften, ditt jobb är inte att banna killen, idiot.

TS stoppa ner snuset i resväskan, eller i handbagaget. Inga vakter kommer stoppa dig, jag hade cigg i fickan när jag var 15 år och reste.

Haha, gömd ilska från när du var 16 och försökte hänga på flashback som kommer ut nu eller vad?

Till 16:åringen: Ta reda på vad som gäller i det land du ska resa till, finns de länder där det är olagligt / begränsat. Men att du är 16 spelar ingen roll, de kollar inte vilken ålder alla som äger alla väskor är utan vidare.
Citera
2010-07-11, 15:17
Medlem
ska till turkiet! kan det bli problem att få med sig snus dit?

tack för tips ! uppskattas
Citera
2010-07-11, 15:21
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhueh
ska till turkiet! kan det bli problem att få med sig snus dit?

tack för tips ! uppskattas

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=136363

Enl. denna tråd på garaget så får du ta med dig 200g till Turkiet.
Om du bara skall vara där i en vecka så skall det inte vara några problem, då det går att hålla sig till 2-3 dosor: 1 dosa =24g, 2st=48, 3=72 osv.
Citera
2010-07-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=136363

Enl. denna tråd på garaget så får du ta med dig 200g till Turkiet.
Om du bara skall vara där i en vecka så skall det inte vara några problem, då det går att hålla sig till 2-3 dosor: 1 dosa =24g, 2st=48, 3=72 osv.

så underbar du är! tack så mycket!
Citera
2010-07-11, 15:44
Medlem
SutOchFascinerads avatar
Jag minns dessa problem från ungdomen. Tror jag var 13 kanske, skulle flyga till Spanien med familjen och visste inte var jag skulle gömma dosan. Tidigare när jag åkt fast så hade farsan, aggressiv och jävlig, öppnat min käft och dragit prillan ur läppen på mig! jävligt förnedrande måste jag säga..

..kanske borde köra en payback av något slag nu när jag är äldre

Jag minns att jag tillslut bangade på att smuggla med nånting överhuvudtaget.

Till grejen, hur gammal är du? För när jag satt på planet så har jag svaga minnen av att jag pilla upp massa lakrits under läppen för att se hans reaktion. Han kunde väl inte flippa ur på ett flygplan? folk skulle ju noja. Så tillslut fick han syn på den och fråga om jag hade tagit snus med mig, detta skapade ett perfekt tillfälle för mig att berätta hur det låg till och att jag redan är beroende, fast, inte ville sluta och snuslös på semestern.

Hela sluta med att han gav mig 5 dosor där borta....

Kanske kan vara ett sätt att göra det på om du inte vågar dra med dig massa dosor i bagaget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in