2010-07-27, 14:19
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
Är det någon mer än jag som får trollvarningar varje gång kristna pratar om gud? Jag kan absolut inte ta en kristen på allvar och jag vet inte vad det beror på. Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister? Det skär iallafall i ögonen varje gång någon prata som om han fanns.

Håller verkligen inte med dig. Jag är kristen själv och jag känner inte många som håller på sådär. Sen om man tycket Carola pratar konstigt, så får man väl tycka det. Men jag o mina kristna polare är normala, och inte hjärntvättade alls. Jag menar, har man sett under, folk som blivit helade, då är det väldigt svårt att inte tro!
Citera
2010-07-27, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
Jag menar, har man sett under, folk som blivit helade, då är det väldigt svårt att inte tro!

Har du sett någon lem växa ut? Eller är det bara huvudvärk som "försvunnit"? Vad för "under" har du sett?
Citera
2010-07-27, 14:22
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Om det plötsligt dök upp någon miljard människor som sa att tomten faktiskt bodde på nordpolen - wow. Då skulle jag börja tro på tomten

Det finns 1 miljard kristna i världen.
Citera
2010-07-27, 14:25
Bannlyst
Citat:
Det finns 1 miljard kristna i världen.
Tror det är fler, runt 2,1 miljarder.
Citera
2010-07-27, 14:26
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
Har du sett någon lem växa ut? Eller är det bara huvudvärk som "försvunnit"? Vad för "under" har du sett?

Många som har varit lama som har suttit i rullstol, och sedan har kunnat gå, till och med springa. En i vår kyrka hade en hjärntumör. Han hade vart på sjukhuset många gånger och det såg inte bra ut. Han fick förbön, sen någon dag innan han skulle opereras så gjorde dom en sista genomgång på hans huvud, läkarna fick sig en regäl överraskning när dom såg att tumören helt var borta. Det var bara ett tomrum där den hade legat.
Citera
2010-07-27, 14:31
Bannlyst
Citat:
Många som har varit lama som har suttit i rullstol, och sedan har kunnat gå, till och med springa. En i vår kyrka hade en hjärntumör. Han hade vart på sjukhuset många gånger och det såg inte bra ut. Han fick förbön, sen någon dag innan han skulle opereras så gjorde dom en sista genomgång på hans huvud, läkarna fick sig en regäl överraskning när dom såg att tumören helt var borta. Det var bara ett tomrum där den hade legat.

Det är nog ett tomrum i huvet på dig om du tror du detta!
Citera
2010-07-27, 14:39
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
Det är nog ett tomrum i huvet på dig om du tror du detta!

Har du inget bättre argument du kan komma med? Eller blev du s.k. "ägd" när jag sa att jag sett människor blivit helade?
Citera
2010-07-27, 14:40
Bannlyst
Citat:
Har du inget bättre argument du kan komma med? Eller blev du s.k. "ägd" när jag sa att jag sett människor blivit helade?

Varför kan aldrig amputerade helas!
Citera
2010-07-27, 14:41
Medlem
Bronsgrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Visst är det ett minst sagt obehagligt sätt att se på en olycka. Budskapet är ju i princip att Gud straffar mannen för hans otrohet genom att skicka barnet i döden. Är detta en kärleksfull Gud? Gå gärna in på forumet och själv kommentera. Finns även andra minst sagt magstarka artiklar på den bloggen.

Kolla även:
http://www.apg29.se/blogg.php?artid=1929

http://www.apg29.se/blogg.php

Jag surfar redan in där och då för att se vad snubben skriver. Det blir väldigt tydligt att han är en fanatiker.
Citera
2010-07-27, 14:41
Bannlyst
Citat:

LOL, du har sett ett teaterstycke, du har inte sett någon bli "helad".
Citera
2010-07-27, 14:43
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
LOL, du har sett ett teaterstycke, du har inte sett någon bli "helad".

Jo, många gånger.
Citera
2010-07-27, 14:48
Bannlyst
Citat:
Jo, många gånger.

Varför kan inte amputerade bli helade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto