2010-07-27, 14:51
Medlem
Jankovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
Varför kan inte amputerade bli helade?

Många amputerade blir helade.
Citera
2010-07-27, 14:51
Medlem
salomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister?

Givetvis finns det inga undersökningar att tillgå i den här frågan men jag tror inte att din bild av kristna stämmer. Människorna i min församling är (och det här lovar jag) generellt sätt betydligt mer intelligenta och begåvade än människor i allmänhet. Det är kanske lätt att tro att det är de dumma och de som låter känslorna styra snarare än förnuftet, som låter sig luras till att tro men min erfarenhet säger mig att det inte alls är så. Det krävs ett viss mått av intelligens för att kunna ställa de frågor man måste ställa sig för att ha en orsak till att tro.

Är det här allt? Varför finns jag? Vad är meningen? Vad är sanningen? Vart är jag på väg? Osv.

Att ha ett kritiskt förhållningssätt till livet utan Gud är många gånger ett måste för att kunna vara kristen. Att däremot acceptera tillvaron som den är utan att fundera över de stora frågorna tänker jag mig att många med "lägre genomsnittligt intellekt" snarare gör. Jag har dessutom sett många tonåringar komma till tro och lämna tron och det är alltid de som finner allvaret i den kristna tron (ofta de intelektuella) som stannar kvar i tron medan de som inte riktigt blir berörda på djupet (de mindre intelektuella) som lämnar tron.

Jag tror alltså att du har helt fel.
Citera
2010-07-27, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
Många amputerade blir helade.

Jaså du, visa en!
Citera
2010-07-27, 14:56
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
Det är verkligen patetiskt, typisk kristen skenhelighet. Och det värsta är att de tycker det är helt normalt att tycka att ett barns död är ett rättmätigt straff för "påstådd otrohet".

Faan, jag eldade upp mig för att SleepaZ påstår att naturkatastrofer beror på ursynden. Men det här är ännu värre!

Religion är ond, även i modern tappning.

Man märker också på många religiösa att de oftast pratar om alla andra utom sig själva. Det är alltid ''någon annans'' synd man talar om men sällan sin sina egna fel eller brister det handlar om. Kollafler av de länkar till artiklar jag gett här till Blogg29. Det skulle vara kul om Ni deltagare här förutom att vi här sitter och diskuterar kan skaffa Er ett inlogg på Blogg29 och kommentera de artiklar som skrivs det. Sidan har högt i tak och det censureras ganska sällan bara man inte är direlt oförskämd mot Webmastern. Ganska intressanta diskussioner och exempel på kristen fundamentalism när den är som tokigast. Kolla tex artikeln om abort jag länkade till innan.
Citera
2010-07-27, 14:58
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronsgreven
Jag surfar redan in där och då för att se vad snubben skriver. Det blir väldigt tydligt att han är en fanatiker.

Okej! Kom gärna in och debatteradu också.
Citera
2010-07-27, 15:00
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Syndfixering och inlärda uppfattningar skapar religiös fanatism. Många kristna i Sverige är mycket fixerade vid homosexualitet som en synd, något som de oftast lärts in från barnsben.

Kolla denna artikel:

http://www.apg29.se/blogg.php?artid=2944#kom

Kolla även denna artikel i den kristna tidningen Världen Idag där man antyder att det ökade våldet i samhället är de homosexuellas fel:

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3074&Ite mid=98

Kolla denna länk där Krister Renard menar att pedofili är tusen ggr vanligare bland homosexuella än heteroexuella:

http://www.gluefox.com/kontr/pedokalk.shtm

Tilläggas skall att Krister Renard är lärare i Livets Ords friskola. Skicka gärna synpunkter till honom om felaktigheterna i hans påståenden om tex homosexuella. Det är bra att de får motstånd.
Citera
2010-07-27, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Tilläggas skall att Krister Renard är lärare i Livets Ords friskola. Skicka gärna synpunkter till honom om felaktigheterna i hans påståenden om tex homosexuella. Det är bra att de får motstånd.

Men han har ju bevisen för sin tes "på en lapp någonstans".

Det är ju överväldigande bevis som blir svåra att emotsäga!
Citera
2010-07-27, 16:00
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
Är det någon mer än jag som får trollvarningar varje gång kristna pratar om gud? Jag kan absolut inte ta en kristen på allvar och jag vet inte vad det beror på. Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister? Det skär iallafall i ögonen varje gång någon prata som om han fanns.

Nej, de är inte mentalt störda. Snarare du som vill påtvinga andra din egen (icke)tro.
Citera
2010-07-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sateliten
Nej, de är inte mentalt störda. Snarare du som vill påtvinga andra din egen (icke)tro.

Man kan inte påtvinga någon en icketro!
Citera
2010-07-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Man kan givetvis inte tvinga någon att tro heller. Det är omöjligt. Däremot kan en människa påverkas av föräldrar, vänner, massmedia och annat i en viss riktning, oavsett om det är en ateistisk eller teistisk sådan.
Citera
2010-07-27, 17:38
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning

Vad gjorde kommunisterna?
Citera
2010-07-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sateliten
Vad gjorde kommunisterna?

Du måste nog lära dig skillnaden mellan tro och politisk indoktrinering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in