Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-07, 23:05
  #1
Medlem
Jag har aldrig använt blazer förut men hade tänkt ge det ett försök Jag har köpt två blazers, en svart och en mörkblå. Vad kan jag använda till detta? Alltså vilka slags byxor (Chinos?) och vilken färg, Vilken färg på skjorta (eller vad man nu kan ha utöver skjorta), och om man vill se ledig ut så känns ju en slips lite för mycket men går det bra med näsduk? färg?
Citera
2010-07-07, 23:06
  #2
Medlem
Chinos funkar till det mesta!
Citera
2010-07-07, 23:21
  #3
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r42e
Chinos funkar till det mesta!
Men inte till Frack...
Citera
2010-07-07, 23:27
  #4
Medlem
Napoleonsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Men inte till Frack...

Hur tänkte du nu?
Citera
2010-07-07, 23:39
  #5
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonsays
Hur tänkte du nu?
Logsikt? Inte fan passar chinos till frack?
Citera
2010-07-08, 00:28
  #6
Medlem
Napoleonsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Logsikt? Inte fan passar chinos till frack?

I begreppet "frack" ingår där redan att par byxor. Var hade du tänkt sätta dina chinos? Vilken fullkomligt poänglös kommentar.
Citera
2010-07-08, 01:22
  #7
Medlem
lundagrens avatar
Jeans o blazer funkar utmärkt tycker jag. Mörkblå blazer, ljusblå/svartrandig skjorta, mörkablåa jeans och svarta skor kör jag när jag går ut men inte vill vara för uppklädd.
__________________
Senast redigerad av lundagren 2010-07-08 kl. 02:02.
Citera
2010-07-09, 08:36
  #8
Medlem
Jag har egentligen bara fått ett förslag på 6 svar, kan vi försöka att hålla oss till topic?
Citera
2010-07-09, 08:47
  #9
Medlem
PIGAFCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonsays
I begreppet "frack" ingår där redan att par byxor. Var hade du tänkt sätta dina chinos? Vilken fullkomligt poänglös kommentar.

man kan ha dom under frackbyxorna ifall det är kallt...eller?
Citera
2010-07-09, 08:48
  #10
Medlem
PIGAFCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
Jag har egentligen bara fått ett förslag på 6 svar, kan vi försöka att hålla oss till topic?

Som tidigare skrev så är nog ett par rakt sydda jeans ett bra förslag. lite mörkare, jämt färgade.
alt ett par rutiga golfbyxor.
Citera
2010-07-09, 08:55
  #11
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushma
Jag har aldrig använt blazer förut men hade tänkt ge det ett försök Jag har köpt två blazers, en svart och en mörkblå. Vad kan jag använda till detta? Alltså vilka slags byxor (Chinos?) och vilken färg, Vilken färg på skjorta (eller vad man nu kan ha utöver skjorta), och om man vill se ledig ut så känns ju en slips lite för mycket men går det bra med näsduk? färg?
Grejen med blazer är ju att det passar till i princip allting... Vill du ha den till shorts och t-shirt - kör på. Vill du ha den till ett par grå kostymbyxor och vit skjorta - kör på.

Normalt sett brukar man försöka plocka upp skjortans färg i näsduken. Har du en blå skjorta kan du ha en näsduk med blå detaljer i samma nyans. Förbjudet är att ha den likadan som slipsen, även om man kan köpa paket med slips och bröstnäsduk...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback