Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-06, 21:46
  #1
Medlem
Snart dags att skaffa sig en ny rock och jag tänkte beställa en skräddarsydd ifrån Vietnam.
Men vad ska man köra för stil? Hade tänkt skicka med lite bilder o be dem göra en likadan.
Någon som har bättre koll på vad som funkar/ inte funkar. Vill gärna kunna ha den ett par år framöver.

Mvh
Citera
2010-07-06, 21:49
  #2
Medlem
Svart=säkert kort!
Citera
2010-07-06, 22:00
  #3
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Beige, grå eller marinblå skulle jag ha tagit, om du menar en gammal hederlig Paletå.
Citera
2010-07-07, 14:42
  #4
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Beige, grå eller marinblå skulle jag ha tagit, om du menar en gammal hederlig Paletå.

Det håller jag med om, en marinblå är i mina ögon mest användbar. Dock tycker jag att paletån är ett av få plagg som faktiskt gör sig bra i svart, men som sagt är det inte förstavalet om "rock-garderoben" är lite tunn.
Citera
2010-07-07, 16:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Beige, grå eller marinblå skulle jag ha tagit, om du menar en gammal hederlig Paletå.

Beige är väl mer vår/sommar stil?

Jag skulle satsa på en marinblå eller svart.
Citera
2010-07-07, 16:18
  #6
Medlem
ok, hade tänkt mig en svart men jag ska nog snegla åt det marinblåa hållet o se vad det kan erbjuda.
Finns det sen något särskilt med stilen som man kanske bör tänka på? Typ längden och knäppning osv?
Citera
2010-07-07, 16:25
  #7
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrePo
ok, hade tänkt mig en svart men jag ska nog snegla åt det marinblåa hållet o se vad det kan erbjuda.
Finns det sen något särskilt med stilen som man kanske bör tänka på? Typ längden och knäppning osv?

Jag tycker att den längdmässigt ska sluta precis ovanför knäna eller möjligtvis vid knäskålarna, men det är min högst personliga åsikt.
Jag tycker att det både fungerar fint med enkel- och dubbelknäppning, även om jag nog tycker att dubbelknäppning är lite roligare.

Twelvee: Jag tycker nog att det också fungerar på vintern, när det värsta slasket lyser med sin frånvaro.
Citera
2010-07-07, 16:31
  #8
Medlem
Krehs avatar
Var ska du beställa? Länk?
Citera
2010-07-07, 17:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag tycker att den längdmässigt ska sluta precis ovanför knäna eller möjligtvis vid knäskålarna, men det är min högst personliga åsikt.
Jag tycker att det både fungerar fint med enkel- och dubbelknäppning, även om jag nog tycker att dubbelknäppning är lite roligare.

Twelvee: Jag tycker nog att det också fungerar på vintern, när det värsta slasket lyser med sin frånvaro.

Jo det är sant, men det är ju då ganska beroende på vart man bor. Om det är 1 meter snö halva året eller 10 cm i en vecka, har man knappt snö så funkar den beigea också.
Citera
2010-07-07, 20:41
  #10
Medlem
Kreh: http://www.mekongtailor.com/homepage.htm

Ok, får kolla runt lite ifall jag hittar nån snygg. Några tips på bra sidor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback