Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-06, 16:20
  #1
Medlem
HHRs avatar
Hej!

Jag kikade runt lite på nätet efter något snyggt halsband som kan vara något att ge bort till tjejen när hon fyller år nu på måndag. Hittade några billigare varianter på en sida jag hittade på blocket:

http://www.prydligt.se/se/article.ph...13&art=4598240

Jag vill ju inte lägga hur mycket som helst då jag är ganska fattig just nu när jag är arbetslös. Men jag vill ju inte ge bort någon skit heller. Vad är vitt guld för resten? Guld brukar väl vara guldfärgat?

Hur som helst, vad tror ni om det halsbandet? Eller finns det något annat på någon annan sida som ni vet är bra och skickar fort så det hinner komma i tid? Nej det behöver inte vara ett hjärtformat hänge.
Affärerna i stan känns lite i överkant när det gäller priserna, så någon billig webshop skulle vara bra.

Tacksam för tips!
Citera
2010-07-06, 16:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HHR
Hej!

Jag kikade runt lite på nätet efter något snyggt halsband som kan vara något att ge bort till tjejen när hon fyller år nu på måndag. Hittade några billigare varianter på en sida jag hittade på blocket:

http://www.prydligt.se/se/article.ph...13&art=4598240

Jag vill ju inte lägga hur mycket som helst då jag är ganska fattig just nu när jag är arbetslös. Men jag vill ju inte ge bort någon skit heller. Vad är vitt guld för resten? Guld brukar väl vara guldfärgat?

Hur som helst, vad tror ni om det halsbandet? Eller finns det något annat på någon annan sida som ni vet är bra och skickar fort så det hinner komma i tid? Nej det behöver inte vara ett hjärtformat hänge.
Affärerna i stan känns lite i överkant när det gäller priserna, så någon billig webshop skulle vara bra.

Tacksam för tips!

Ta en femma och gå till närmsta affär med leksaksautomat, sen fixar du lätt fram en sten-cool fantomen ring.

Det är en riktigt bra liknelse faktiskt för det är ungefär så hon kommer uppfatta din effort när det gäller det du köper till henne. Den du länkade var väl fin, kolla bara leverans och så, annars glid in på någon butik typ "glitter" och se om dom har något billigt halsband. Det är ju tanken som räknas i slutändan.
Hur gammal är hon förresten? Är hon runt 15 så kommer hon bli glad för halsbandet, annars tror jag du får göra något mer för henne. Annars kommer hon klaga för sina vänner som senare kommer driva på henne att göra slut med dig.

Lycka till! :P
Citera
2010-07-06, 16:40
  #3
Medlem
HHRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drach
Ta en femma och gå till närmsta affär med leksaksautomat, sen fixar du lätt fram en sten-cool fantomen ring.

Det är en riktigt bra liknelse faktiskt för det är ungefär så hon kommer uppfatta din effort när det gäller det du köper till henne. Den du länkade var väl fin, kolla bara leverans och så, annars glid in på någon butik typ "glitter" och se om dom har något billigt halsband. Det är ju tanken som räknas i slutändan.
Hur gammal är hon förresten? Är hon runt 15 så kommer hon bli glad för halsbandet, annars tror jag du får göra något mer för henne. Annars kommer hon klaga för sina vänner som senare kommer driva på henne att göra slut med dig.

Lycka till! :P
Haha, idén med leksaksautomaten kanske inte är någon idé

Nja hon blir 19 år nu. Funderat på vad man mer kan göra, en fin kväll kanske.
Ja, tjejer pratar ju så fruktansvärt med sina kompisar och driver upp minsta problem i taket så man vill ju inte göra henne besviken, för jag gillar verkligen henne.

Tack!
Citera
2010-07-06, 16:47
  #4
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HHR
Hej!

Jag kikade runt lite på nätet efter något snyggt halsband som kan vara något att ge bort till tjejen när hon fyller år nu på måndag. Hittade några billigare varianter på en sida jag hittade på blocket:

http://www.prydligt.se/se/article.ph...13&art=4598240

Jag vill ju inte lägga hur mycket som helst då jag är ganska fattig just nu när jag är arbetslös. Men jag vill ju inte ge bort någon skit heller. Vad är vitt guld för resten? Guld brukar väl vara guldfärgat?

Hur som helst, vad tror ni om det halsbandet? Eller finns det något annat på någon annan sida som ni vet är bra och skickar fort så det hinner komma i tid? Nej det behöver inte vara ett hjärtformat hänge.
Affärerna i stan känns lite i överkant när det gäller priserna, så någon billig webshop skulle vara bra.

Tacksam för tips!
Vitguld får du genom att blanda guld och någon vit metall typ silver eller palladium. Om legeringen i sig är lite gråaktig kan man plätera. Detta för att det ska se ut som platina, fast vara billigare.
Citera
2010-07-06, 16:50
  #5
Medlem
inte för att vara taskig, men jag tycker verkligen inte att du ska köpa det halsbandet, det var verkligen inte fint. eftersom du har taskig ekonomi nu när du är arbetslös så pinna iväg till guldfynd eller något liknande.. och om du inte hittar något där kan du beställa ett "carrie-halsband" som hon har på sig i sex and the city.

edit: hittade en länk som nog passar dig bra http://www.mittnamnhalsband.se/?&g=g...FYkqDgod_mIWwg

och köp inte guld, utan köp det för 299 i silver. snyggare och billigare!

och jag lovar att hon kommer att gilla det!
__________________
Senast redigerad av tsimfuck 2010-07-06 kl. 16:52. Anledning: missade lite där
Citera
2010-07-06, 18:56
  #6
Medlem
AngelAvGlass avatar
Halsbandet var inte riktigt min smak, fast å andra sidan är det ju inte jag som ska få det

Det var jätte gulligt men "regnbågsfärgen" fick det att se väldigt barnsligt ut, den sidan med namn halsbanden var fin, specielt med dom två hjärtana som satt ihop sen med första bokstaven i namnet insatt i hjärtat, annars vet jag att alibris? guld, har ett super fint halsband i silver med ett silver hjärta i som är diskret men endå jätte fint tror det kostar 149kr, du behöver absolut inte köpa något svindyrt det är tanken som räknas och visa att du är villig att göra ansträngningen, och DET är guld värt
Citera
2010-07-06, 19:51
  #7
Medlem
HHRs avatar
Sådana halsband med namn där kanske inte var någon dum idé, ska kika närmare på det!

Tack!
Citera
2010-07-13, 16:32
  #8
Medlem
skjobbs avatar
hallå där,

köp inte halsbandet som du först tittade på...det e lite för...hmm, jag vet inte. såfall tror jag att en tjej på 19 bast hellre vill ha ett namnhalsband, eller ngt i den stilen...inte förmkt glitter.

lycka till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback