Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-05, 22:34
  #1
Medlem
Jag bjuder gärna på ett skratt åt mig som nybörjare, men är det någon som kan hjälpa mig med två saker som jävlas med mig i Word; jag har säkert bara kommit åt nå'n knapp, men nu har
1. Scrollisten (eller vad det heter) helt försvunnit, hur får man fram den igen?
2. När jag skrivit i ett worddokument så kan jag inte längre "markera", "kopiera", "klistra in" etc. Jag har för mig att dessa funktioner låg under rubriken "Redigera" men nu är den borta...

Fånigt men otroligt irriterande.
Nå'n med gott hjärta därute?
Citera
2010-07-05, 22:40
  #2
Medlem
Fleptuts avatar
Man brukar under visa, kunna bocka i standard. Då borde det dyka upp det som du saknar.

Annars klicka på hjälp och sök där, nya officepaketet har en bra inbyggd hjälp.

/F
Citera
2010-07-05, 22:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleptut
Man brukar under visa, kunna bocka i standard. Då borde det dyka upp det som du saknar.

Annars klicka på hjälp och sök där, nya officepaketet har en bra inbyggd hjälp.

/F

"Standard" och "Formatering" var redan förbockade (du menar under underrubriken "Verktygsfält" eller hur?, suck.
Tack dock för att nå'n orkar svara på en tönts frågor.
Citera
2010-07-06, 11:06
  #4
Medlem
Scrollbars kan du slå av/på under preferences (finns i word-menyn) sedan view. Valen du söker är horizontal alt. vertical scroll bar (bocka för de du vill ha).

Menar du att copy/paste försvunnit från edit (redigera)-menyn? Fungerar kortkommandon (cmd+c/v)?
Citera
2010-07-06, 21:28
  #5
Medlem
Jag måste ha lyckats att verkligen grundligt sabotera min egen dator utan att veta om det. Efter timmar i telefon med en supportkille fick jag rensa bort så mycket från datorn att jag trodde jag lagt hela operativsystemet i papperskorgen (och den skulle dessutom tömmas, hu). Efter många om och men fick jag tillbaka min scrollist. Det låter som om jag gjorde lite väl mycket extrajobb enligt den beskrivning du ger, suck.
Copy/paste osv var inte det enda som försvunnit utan hela rubriken ”edit”…
Det tog också ett par timmar att rätta till…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback