2010-07-04, 00:29
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Så går det när man är olydig
Olydig kan jag ju inte ha varit eftersom jag aldrig har haft regler att rätta mig efter.
När mina kompisar har varit sura för att dom måste vara hemma senast tio eller liknande har jag stått som ett frågetecken och inte fattat någonting, jag får ju komma och gå som jag vill.
Citera
2010-07-04, 00:29
Medlem
Mvks avatar
varför skaffar man ungjävel som man inte orkar ta ansvar för och kastar ut?
kondomer någon?
vad har du gjort som retar upp honom till den grad att han byter lås?

det enda du kan göra är att gå till soc.
Been there done that.
Beroende på allvarlet i din situation så kan du kanske få hjälp men det kan ta flera år.
Citera
2010-07-04, 00:32
Medlem
Danro80s avatar
Ts: har du ingen vän som har egen lägenhet som du kan bo hos tills du är klar med dina studier?
Citera
2010-07-04, 00:32
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
varför skaffar man ungjävel som man inte orkar ta ansvar för och kastar ut?
kondomer någon?
vad har du gjort som retar upp honom till den grad att han byter lås?

det enda du kan göra är att gå till soc.
Been there done that.
Beroende på allvarlet i din situation så kan du kanske få hjälp men det kan ta flera år.
Nu kommer det bästa! Han har en till på g

Han har dock inte fullföljt sitt hot ännu men jag är rädd att den dagen kommer ganska snart då vi precis hade ett gigantiskt bråk om en skitsak och han började kasta grejer på mig, han tjej står bredvid och skriker på mig samtidigt och tycker att det är helt ok att det flyger saker hej vilt.

Funderar på och vända mig till soc vet bara inte vad jag ska säga och om dom kommer ta mig allvarligt när jag säger att min pappa inte orkar ta hand om mig längre finns ju ändå dom som har det tusen resor värre än mig, tyvärr.
Citera
2010-07-04, 00:35
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ts: har du ingen vän som har egen lägenhet som du kan bo hos tills du är klar med dina studier?
Nej har ju inte det och att soffsurfa känns inte riktigt bra då dom flesta av mina kompisar är bortresta nu under sommaren och att det ändå bara skulle vara tillfällig lösning under sommarlovet, skulle inte fungera i vardagen.
Citera
2010-07-04, 00:35
Medlem
Inte funderat på att flytta ifrån huvudstaden då?
Citera
2010-07-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossanova.
Nu kommer det bästa! Han har en till på g

Han har dock inte fullföljt sitt hot ännu men jag är rädd att den dagen kommer ganska snart då vi precis hade ett gigantiskt bråk om en skitsak och han började kasta grejer på mig, han tjej står bredvid och skriker på mig samtidigt och tycker att det är helt ok att det flyger saker hej vilt.

Funderar på och vända mig till soc vet bara inte vad jag ska säga och om dom kommer ta mig allvarligt när jag säger att min pappa inte orkar ta hand om mig längre finns ju ändå dom som har det tusen resor värre än mig, tyvärr.

Rolig bild fick jag i huvudet

Hur som helst är väl ändå det bästa att vänta tills den dagen kommer, ha någon vän (din bästa vän?) som alltid kan vara redo att ställa upp med en soffa tills du hittar eget. Stanna kvar i skolan och om det blir riktigt krisigt kontakta soc/bris eller whatever. (:
Citera
2010-07-04, 00:38
Bannlyst
Citat:
Jag har ganska nyligen fyllt 18 och har igenom hela mitt liv bråkat med min familj eller jag är familjens svarta får och har aldrig haft några regler whatsoever och mina kompisar har mer eller mindre uppfostrat mig.
För drygt ett år sedan bestämde sig min pappa att köpa hus med sin flickvän sedan 6 månader tillbaka, han gjorde det klart för mig att om det stod mellan mig och hans nya tjej skulle han utan tvekan välja henne.
Nu efter diverse bråk hela tiden orkar jag inte mer och min pappa säger att han kommer kasta ut mig, byta lås på dörren osv.

Jag undrar verkligen vad jag ska göra? Att köpa en lägenhet eller hyra känns som en omöjlighet då jag inte har dom pengarna och studerar samtidigt så skulle aldrig få ihop till hyra + anda utgifter eller få ett lån beviljat för den delen.
Vad har jag för val egentligen? Och kan min pappa verkligen göra så, vad har jag för juridiska rättigheter?

Väljer din pappa sin flickvän före sin son så är det något som inte står rätt till. Hur är det med mamman? Kan du inte bo hos henne ett tag tills det har lugnat ner sig? Antagligen kan du kontakta soc med men det innebär ju att din relation med pappan kommer att försämras. Jag vet verkligen inte vad du kan göra i den sitsen du sitter i för tillfället. Prata med din pappa att han har försörjningsplikt sålänge du studerar och att det är ett brott om han slänger ut dig. Att kontakta socialen borde trots allt vara värt, verkar inte som om du hade någon rolig barndom heller.
Citera
2010-07-04, 00:40
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Olydig kan jag ju inte ha varit eftersom jag aldrig har haft regler att rätta mig efter.
När mina kompisar har varit sura för att dom måste vara hemma senast tio eller liknande har jag stått som ett frågetecken och inte fattat någonting, jag får ju komma och gå som jag vill.
Du sa även att du alltid uppfattats som familjens svarta får
Citera
2010-07-04, 00:43
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomenescio
Inte funderat på att flytta ifrån huvudstaden då?
OM jag har! Men jag är rädd och hamna i en inavlad skitstad och vill inte lämna mina syskon och kompsiar .. Men samtidigt kanske jag inte har rätt och vara kräsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Populus
Rolig bild fick jag i huvudet

Hur som helst är väl ändå det bästa att vänta tills den dagen kommer, ha någon vän (din bästa vän?) som alltid kan vara redo att ställa upp med en soffa tills du hittar eget. Stanna kvar i skolan och om det blir riktigt krisigt kontakta soc/bris eller whatever. (:
Problemet är att jag har många kompisar men få vänner om du förstår vad jag menar så i nuläget vet jag inte vem som är allra bästa vän ..
Citera
2010-07-04, 00:44
Medlem
yjm308s avatar
jag blev utkastad när jag var 20. Hade turen att komma överrens med en kompis så jag fick ett rum där.
Sen hade jag extrem tur med att snabbt få ett jobb så jag klarade mig. Men det är inte alla som har sån tur jag haft.

Mitt råd är som dem andra sa, prata med soc.
Citera
2010-07-04, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
jag blev utkastad när jag var 20. Hade turen att komma överrens med en kompis så jag fick ett rum där.
Sen hade jag extrem tur med att snabbt få ett jobb så jag klarade mig. Men det är inte alla som har sån tur jag haft.

Mitt råd är som dem andra sa, prata med soc.

Varför blev du utkastad? Har du någon kontakt med dina föräldrar idag? Hur ser er relation ut förövrigt? Några frågor jag vill ha svar på bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in