Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-02, 18:41
  #1
Medlem
basssees avatar
Jag satt nyss och kollade på en film då min subwoofer började föra ett rätt högt dånande ljud ifrån sig. Jag hade ingen hög volym och det va ingen film där basen speciellt användes.
Jag testade att ta bort kablarna ifrån subben och hade enbart strömsladden i kopplad, men problemet kvarstod!
Har ni någon aning om vad det är som har hänt?

Tack i förhand!!
Citera
2010-07-02, 18:53
  #2
Medlem
fnuskes avatar
Övrigt ---> Hemelektronik

// Mod
Citera
2010-07-02, 18:56
  #3
Medlem
Joomlas avatar
Kolla om det var filmen det är fel på, dvs spela upp ögonblicket i filmen då det dånade.
Ett till tips är att posta i rätt forum.

edit: ninja'd by mod
Citera
2010-07-02, 19:16
  #4
Medlem
basssees avatar
Ja men det kvittar om jag har subwoofern inkopplad! Dånet kommer så fort jag sätter igång den även om den bara är inkopplad till ett vägguttag
Citera
2010-07-02, 20:35
  #5
Medlem
Det händer inget när du vrider på delningsfrekvens/volymkontrollen på subben? (Endast strömkabel i)
Låter ju som att det är kortis, och således skickas 50 hertz(eftersom vi har det i vägguttaget) ut.
Vad är det för modell och typ?
Citera
2010-07-02, 22:34
  #6
Medlem
basssees avatar
Det blir ingen skillnad om jag reglerar dom.. http://shop.onoff.com/ProductSheet.aspx?prd=20870934
Citera
2010-07-02, 22:40
  #7
Medlem
Jag skulle ha lämnat in den på garantin, det är ju garanterat något internt fel om du endast har strömmen inkopplad. (jordbrum av något slag)

Eller, det skulle kunna vara någon transformator som ligger på samma uttag som subben, prova att byta uttag, gärna på en annan säkring/ långt bort där det inte finns annat i uttaget.

Men som sagt om det inte funkar så, garantin.
Citera
2010-07-02, 22:44
  #8
Medlem
basssees avatar
aja.. Tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback