2006-04-01, 17:47
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Kommer ihåg att Djurgården hade ett talangfyllt lag i mitten av 90-talet med bland annat Daniel Martinez, Kenneth Maron och Fred Persson.

Fred - Talang som försvann?

Hehe. Han har jag på idolkort.
Citera
2006-04-01, 21:17
Medlem
Tonton är klubblös, övertygade inte alls vid ett provspel i Åtvidaberg för några veckor sedan.

Martinez drog väll till spanien och lirade ett gäng år i andra divisionen om jag inte minns fel.
Citera
2006-04-01, 22:05
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Issa Manglid? Vad blev det av honom?

Minns hans målgest. En näve i backen.
Citera
2006-04-02, 18:16
Medlem
Jowels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Martin Bengtsson - ÖSK-ungdomen som skrev på för Inter för några år sen men kom tillbaka till Sverige. Nu ?

Han har lagt av med fotbollen helt.
Citera
2006-04-02, 19:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tror inte att Flygare fick förnyat kontrakt inför den här säsongen. Gissar på att han är klubblös.

I en tråd här för länge sedan så postade någon en uppsats/essä om Flygares karriär, det var mycket intressant läsning. Han klantade sig i ett avgörande läge i en viktig match (brände en straff, tror jag) och kom aldrig igen efter det... problemet satt i skallen, inte i fötterna.

- F.G
Citera
2006-04-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jowel
Han har lagt av med fotbollen helt.

Spelar han inte ens i ÖSK ungdom längre? Han är ju med i truppen på hemsidan.
Citera
2006-04-02, 21:05
Medlem
Jowels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Spelar han inte ens i ÖSK ungdom längre? Han är ju med i truppen på hemsidan.

Nej, inte enligt honom själv. Snackade med honom för några veckor sedan, och han sa att han hade lagt ner fotbollen helt. Tydligen så försöker Tomas Nordahl få honom att börja spela fotboll igen...
Citera
2006-04-02, 21:06
Medlem
Vad hände med Ariel Ortega?
Citera
2006-04-02, 21:08
Medlem
Jowels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoff
Vad hände med Ariel Ortega?

Såvitt jag vet så får han inte spela fotboll i den europeiska klubblagssektionen. Han gjorde någonting dumt när han spelade i Turkiet(?)...
Citera
2006-04-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jowel
Såvitt jag vet så får han inte spela fotboll i den europeiska klubblagssektionen. Han gjorde någonting dumt när han spelade i Turkiet(?)...

Ja, jag minns att det var något skumt med Fenerbache, men det var väl några år sedan nu? Spelar han i Argentina nu då?
Citera
2006-04-02, 21:20
Medlem
Jowels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoff
Ja, jag minns att det var något skumt med Fenerbache, men det var väl några år sedan nu? Spelar han i Argentina nu då?

Mar 6 2003: Ariel Ortega has been banned from playing football until he resolves his dispute with Fenerbahce. Ortega wishes to return to River Plate and he has refused to play for Fenerbahce again. The 2 clubs haven't yet been able to agree a deal and so Fener wish him to return to Turkey to play for them. His refusal has put him in breach of contract hence FIFA's ban on him.

Saxat från denna sida: http://www.football-rumours.com/arielortega.html

http://de.wikipedia.org/wiki/Ariel_Ortega

I sista meningen där står det; Heute kickt der einstige Star in Argentinien bei den Newelle´s Old Boys.

Antar att han spelar i Newells's Old Boys i nuläget.
Citera
2006-04-02, 21:25
Medlem
Jowels avatar
http://www.nob.com.ar/principal/fotos/2006/2006-02-21-Nob-Union_Espaniola/foto01.jpg

Han står hukad framför den långa killen på lagfotot.

21 Febrero 2006 - Newell's Old Boys - Union Espaniola (Chile) [Copa Libertadores]

Alltså håller han till i Argentina och Newell's Old Boys... Mysteriet löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in