2006-04-02, 21:28
Medlem
Tack ska du ha.
Citera
2006-04-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jowel
Nej, inte enligt honom själv. Snackade med honom för några veckor sedan, och han sa att han hade lagt ner fotbollen helt. Tydligen så försöker Tomas Nordahl få honom att börja spela fotboll igen...

Trist! Men han ville ju ha ett A-kontrakt men fick det inte. Tycker ÖSK borde gett honom ett sådant.
Citera
2006-04-02, 23:20
Medlem
Vad fan hände med Gazka Mendieta (eller vad fan han heter)? Totalt dominant i Valencia och ordinarie i spanska landslaget, för att sen gå till Lazio och bli en fullständigt medioker spelare, var är han nu?
Citera
2006-04-02, 23:54
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Vad fan hände med Gazka Mendieta (eller vad fan han heter)? Totalt dominant i Valencia och ordinarie i spanska landslaget, för att sen gå till Lazio och bli en fullständigt medioker spelare, var är han nu?
Han spelar i Middlesbrough sen några säsonger tillbaka . Men det är sant det du säger, han har totalt tappat.
Citera
2006-04-05, 13:10
Medlem
Jowels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Trist! Men han ville ju ha ett A-kontrakt men fick det inte. Tycker ÖSK borde gett honom ett sådant.

Mmm, tycker jag också. Spelade i samma lag som honom som ung, och han var ruskigt bra redan då. Även min kusin som är lika gammal som Martin Bengtsson spelade i samma klubb. Sedan när båda var 15 eller nåt sånt, så gick dom till ÖSK. Såg ljust ut första åren, men sen gick det bara utför. Både för klubben och spelarna. Min kusin fick ett A-lagskontrakt men fick aldrig spela några matcher för A-laget, trots att han skulle ha varit en av de bättre på plan... Martin blev erbjuden ett kontrakt för att lira i ÖSK Ungdom i division 3. Han provtränade även med Åtvidaberg, men det blev inget kontrakt där. Min kusin gick till en division 3-klubb som gjorde succé direkt och från och med denna säsong är i division 2. Martin Bengtsson la av helt, möjligen efter det som hände i Italien, eller för att ÖSK behandlade honom som luft. ÖSK är en jävla skitklubb som inte kan ta hand om de talanger som finns i laget. Bojkottar från och med denna säsong ÖSK och deras superettanmatcher.
Citera
2006-04-05, 13:26
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jowel
Mmm, tycker jag också. Spelade i samma lag som honom som ung, och han var ruskigt bra redan då. Även min kusin som är lika gammal som Martin Bengtsson spelade i samma klubb. Sedan när båda var 15 eller nåt sånt, så gick dom till ÖSK. Såg ljust ut första åren, men sen gick det bara utför. Både för klubben och spelarna. Min kusin fick ett A-lagskontrakt men fick aldrig spela några matcher för A-laget, trots att han skulle ha varit en av de bättre på plan... Martin blev erbjuden ett kontrakt för att lira i ÖSK Ungdom i division 3. Han provtränade även med Åtvidaberg, men det blev inget kontrakt där. Min kusin gick till en division 3-klubb som gjorde succé direkt och från och med denna säsong är i division 2. Martin Bengtsson la av helt, möjligen efter det som hände i Italien, eller för att ÖSK behandlade honom som luft. ÖSK är en jävla skitklubb som inte kan ta hand om de talanger som finns i laget. Bojkottar från och med denna säsong ÖSK och deras superettanmatcher.

http://nerikes.se/artikel.asp?intId=781968

Följer själv ÖSK och tippar att det är den här incidenten du menar?!?
Citera
2006-04-05, 13:39
Medlem
LastCaresss avatar
http://home.skysports.com/player.asp?plid=7205&clid=130&cpid=21

Där har vi Klabbe Ingesson iaf.

Han har lirat 19 matcher för Lecce i år och gjort 4 mål. Fan vad konstigt, spelar inte han i Ödeshög ?
Citera
2006-04-05, 15:50
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
http://home.skysports.com/player.asp?plid=7205&clid=130&cpid=21

Där har vi Klabbe Ingesson iaf.

Han har lirat 19 matcher för Lecce i år och gjort 4 mål. Fan vad konstigt, spelar inte han i Ödeshög ?
Jag tror inte en sekund på det där. Varvade inte han ner i typ div 4 redan 2002 ?
Citera
2006-04-05, 18:45
Medlem
P.Gs avatar
Mendieta började väl bli rätt gammal också? Såg ut att vara i mitten av 30-årsåldern när han spelade sin sista säsong i Valencia.
Citera
2006-04-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Mendieta började väl bli rätt gammal också? Såg ut att vara i mitten av 30-årsåldern när han spelade sin sista säsong i Valencia.

Kollade upp det där och han är född 1974, 32 år i år alltså. När han lämnade Valencia 2001 borde han rimligtvis ha varit 28 och i toppen av sin karriär. Tycker nog det är ett anmärkningsvärt förfall, han var en av mina favoriter på den tiden han var riktigt bra.
Citera
2006-04-05, 23:37
Medlem
Jowels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
http://nerikes.se/artikel.asp?intId=781968

Följer själv ÖSK och tippar att det är den här incidenten du menar?!?

Nope. Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ens ihåg någon Per Larsson i ÖSK. Men det är ett utmärkt exempel på hur illa tränare och ledning tar hand om spelarna.
Patrick Walker duger som tränare åt ett ungdomslag, men inte åt lag som spelar i superettan. Han prioriterar sina söner före alla andra talanger som är såååå mycket bättre.

Blev lite väl off-topic nu. Men jag hoppas att du förstår vad jag vill få sagt...
Citera
2006-04-06, 02:28
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Kollade upp det där och han är född 1974, 32 år i år alltså. När han lämnade Valencia 2001 borde han rimligtvis ha varit 28 och i toppen av sin karriär. Tycker nog det är ett anmärkningsvärt förfall, han var en av mina favoriter på den tiden han var riktigt bra.
Jaså där ser man. Han såg dock mycket äldre ut. Och att fotbollsstjärnor bränns ut i förtid är väl inte väldigt ovanligt, kolla bara på Raul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in