Argentinas ordinarie målvakt skadades sig i första matchen och in kom en för mig helt okänd kille och svarade för flera avgörande ingripanden genom hela turneringen. Tror han blev utsedd till turneringens bästa målvakt (osäker där)
Någon som minns vad fan han hette? Och dog hans karriär efter vm ? Har inte för mig att han dök upp någon europeisk storklubb i alla fall.
Matias Fernandez spelar i Sporting kommande säsong. Från Villarreal.
Från en gammal Goal tidning som jag hittade.
"Matias är helt enkelt den största talang som jag sett på många år. Inte ens Riqueleme eller Tevez har imponerat på mig som Fernandez gjort".
-Ronaldinho.
Det där är en helt klart underskattad spelare, jag tror att han kommer att storspela i Sporting. Synd för Villareal!
En upphittad spelare också: José Shaffer, argentinaren som var på lån till Blåvitt för några år sedan och inte platsade, lirar nu för Benfica, dit han blev köpt nu i sommar.
Nån som vet vad som hände med brassen Jardel som snittade över ett mål per match i portugisiska ligan under nån/några säsonger? Spelade väl några landskamper också har jag för mig, gjorde väl nåt mål där också vill jag minnas.
Sen sörjer jag dagligen min gamle favorit Alvaro Recoba som beskrevs som en av dom spelarna genom tiderna med högst potential, bara för att svikas av sitt psyke och skador, tragiskt. Blev väl utlånad från inter till venezia och därefter torino för att sedan hamna i någon grekisk halvdan klubb, så det kan gå
Nån som vet vad som hände med brassen Jardel som snittade över ett mål per match i portugisiska ligan under nån/några säsonger? Spelade väl några landskamper också har jag för mig, gjorde väl nåt mål där också vill jag minnas.
Sen sörjer jag dagligen min gamle favorit Alvaro Recoba som beskrevs som en av dom spelarna genom tiderna med högst potential, bara för att svikas av sitt psyke och skador, tragiskt. Blev väl utlånad från inter till venezia och därefter torino för att sedan hamna i någon grekisk halvdan klubb, så det kan gå
Jo, tack. Hans spel i Porto var något överjävligt och vilket målsnitt till råga på allt! Idag så varvar han ner i Brasilianska fjärde divisionen för faktum är att han inte varit särskilt lyckad dom senaste sex åren. Portugal verkade vara hans hem.
Jo, tack. Hans spel i Porto var något överjävligt och vilket målsnitt till råga på allt! Idag så varvar han ner i Brasilianska fjärde divisionen för faktum är att han inte varit särskilt lyckad dom senaste sex åren. Portugal verkade vara hans hem.
Så pass, jo han var ju brutal i portugal, spelade väl både i porto och sporting och snittade över målet per match i båda klubbarna. Synd att han aldrig lyckades i någon av dom större ligorna i europa.
Fiskade fram han på wiki och minst sagt, hans målsnitt i portugal är ju bland det ruggigaste jag sett, 174 matcher och 183 mål. Var ju inte helt fy skam i galatasaray heller för den delen: http://en.wikipedia.org/wiki/Jardel
Senast redigerad av Jove 2009-07-28 kl. 23:38.