Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-29, 20:44
Medlem
Airleys avatar
Hej, jag är en mycket rutinerad chipsätare. Har genom året ätit de flesta olika chipssmaker med väldigt många andra chipsmänniskor. Har testat chips i väldigt många länder, men om vi ska fokusera på Sverige så har jag kommit fram till följande:

Om du gillar lättsaltade chips så är du oftast en tråkig jävel. Du har ingen känsla för chips utan kör på rutin, som är smaken utan smak. Du är tråkig helt enkelt, pröva något nytt för fan.

Är din favorit däremot Sourcream & Onion så är du medel chipsätaren, du äter chips för att det är gott och vet att sourcream aldrig gör dig besviken så valet blir tämligen enkelt. Du är utåtriktat, inte alls lika torr som lättsaltade killen, men fortfarande inte mittpunkten i världen.

Gillar du vinäger chips så är du den där lite speciella chipsätaren. Du tror själv att du har överlägsna smaklökar, men oftast är detta endast en inbillning. Du är inte så jävla speciell som du verkar tro. Du är lite av en fransman, som äter sniglar och tror du är unik.

Är du snubben som gillar BBQ, chili eller peppar chips? På en torrhetsskala står du på botten av Atlanten, du är den minst torra chipsätaren. Du är en livsnjutare som oftast inte gillar killen som käkar saltade chips, men accepterar killen som äter sourcream. Du har humor och är spontan.

Gillar du övriga chips så som Dill eller grill? Du är den minst rutinerade chipsätaren och äter inte chips speciellt ofta, så kan inte uttala mig riktigt hur du är som person. Du köper oftast chips till festen som du tror andra tycker är uppskattat. Du har ingen koll på smakerna, men är accepterad ändå.

Detta är av egna erfarenheter, men jag har för stort kontaktnät av chipsätare för att detta inte skulle stämma.

Så nu när ni vet vilken typ av person ni är så kan ni ju berätta exakt hur exakt detta stämde på er? Helt eller i princip helt? Ska bli extra intressant att höra från lättsaltade killarna...
Citera
2010-06-29, 20:49
Medlem
hacks avatar
Nja, jag äter vinägerchips för att det är så jäkla gott. Enda smaken som jag inte kan sluta äta, äter lätt upp en hel påse själv. Andra chips får mig att må illa efter ett tag men inte vinäger. Tror inte att det har så mycket med min personlighet att göra.
Citera
2010-06-29, 20:49
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airley
Gillar du övriga chips så som Dill eller grill? Du är den minst rutinerade chipsätaren och äter inte chips speciellt ofta, så kan inte uttala mig riktigt hur du är som person. Du köper oftast chips till festen som du tror andra tycker är uppskattat. Du har ingen koll på smakerna, men är accepterad ändå.

Detta är av egna erfarenheter, men jag har för stort kontaktnät av chipsätare för att detta inte skulle stämma.

Haha, vilken jävla tråd!

Jag äter nästan bara grillchips. Jag köper aldrig chips till fester (jag gillar chips till film, inte till fest) och äter inte/sällan godis, därmed äter jag rätt ofta chips. Koll på smakerna har jag verkligen, har testat det mesta men ingenting har fallit mig så bra i smaken som grillchips. Möjligtvis Olay's Cheese onion.

Citera
2010-06-29, 20:50
Medlem
Hur tusan kan man ens få för sig att köpa vinägerchips?
Nej, Chili eller Grill får det bli om man ska ha något.
Citera
2010-06-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airley
Hej, jag är en mycket rutinerad chipsätare. Har genom året ätit de flesta olika chipssmaker med väldigt många andra chipsmänniskor. Har testat chips i väldigt många länder, men om vi ska fokusera på Sverige så har jag kommit fram till följande:

Om du gillar lättsaltade chips så är du oftast en tråkig jävel. Du har ingen känsla för chips utan kör på rutin, som är smaken utan smak. Du är tråkig helt enkelt, pröva något nytt för fan.

Är din favorit däremot Sourcream & Onion så är du medel chipsätaren, du äter chips för att det är gott och vet att sourcream aldrig gör dig besviken så valet blir tämligen enkelt. Du är utåtriktat, inte alls lika torr som lättsaltade killen, men fortfarande inte mittpunkten i världen.

Gillar du vinäger chips så är du den där lite speciella chipsätaren. Du tror själv att du har överlägsna smaklökar, men oftast är detta endast en inbillning. Du är inte så jävla speciell som du verkar tro. Du är lite av en fransman, som äter sniglar och tror du är unik.

Är du snubben som gillar BBQ, chili eller peppar chips? På en torrhetsskala står du på botten av Atlanten, du är den minst torra chipsätaren. Du är en livsnjutare som oftast inte gillar killen som käkar saltade chips, men accepterar killen som äter sourcream. Du har humor och är spontan.

Så nu när ni vet vilken typ av person ni är så kan ni ju berätta exakt hur exakt detta stämde på er? Helt eller i princip helt? Ska bli extra intressant att höra från lättsaltade killarna...

Håller med på exakt varje punkt och har själv tänkt i samma banor. Däremot tycker jag nog att du är lite väl hård mot dill och grill-chipsätarna. Jag har inte än förstått hur de som gillar dom chipsen tänker, så jag passar totalt på personlighetstypen på dessa. Jag har en vän som gillar grillchips och jag förstår inte riktigt varför.

Tycker kanske du chansade lite i din bedömning där bara för att uttala en åsikt? Jag går som sagt bet på dessa!

Det jag menar är att jag absolut inte tycker grill eller dillchips är goda, jag kan äta de sällan någon gång ibland, precis som med sour cream, man blir fort less dom.
Citera
2010-06-29, 20:55
Medlem
HousesNStuffs avatar
Och om man, som jag, äter alla av dem?
Citera
2010-06-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HousesNStuff
Och om man, som jag, äter alla av dem?

Då är man vilsen och inte vet vilken sida man ska välja. Försöker gå i lag med alla chips... som en liten chips-slampa.
Citera
2010-06-29, 21:10
Medlem
Jag hatar folk som köper Sourcream and onion
Citera
2010-06-29, 21:12
Medlem
Airleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashisch
Wtf...? Du verkar ju vara helt jävla dum i huvudet, tror du på detta själv!?

Det här är inget jag hittat på, det här är sanning på hög nivå. Du snackar med chipskillen med erfarenhet här, ingen jävla plockgodissnubbe.

Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Håller med på exakt varje punkt och har själv tänkt i samma banor. Däremot tycker jag nog att du är lite väl hård mot dill och grill-chipsätarna. Jag har inte än förstått hur de som gillar dom chipsen tänker, så jag passar totalt på personlighetstypen på dessa. Jag har en vän som gillar grillchips och jag förstår inte riktigt varför.

Tycker kanske du chansade lite i din bedömning där bara för att uttala en åsikt? Jag går som sagt bet på dessa!

Det jag menar är att jag absolut inte tycker grill eller dillchips är goda, jag kan äta de sällan någon gång ibland, precis som med sour cream, man blir fort less dom.

Du min vän, är bra. Märker att även du har erfarenhet av den ädla chipskonsten. Jag var som sagt inte lika säker på grill och dill människorna som du säger, då dessa är strömänniskor. Och precis som du säger kan man äta dessa någon gång ibland och det är också därför de orutinerade dill och grill människorna köper dessa.

Great minds think alike.

Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Då är man vilsen och inte vet vilken sida man ska välja. Försöker gå i lag med alla chips... som en liten chips-slampa.

Kunde inte sagt det bättre själv, en gång en chipsslampa alltid en chipsslampa. Borde givetvis ha haft med denna kategori från början.
Citera
2010-06-29, 21:15
Medlem
Vinägerchips måste vara nått utav det godaste på planeten, hur kan du ens påstå att man är wannabe finsmakare om man gillar dem? Hmpf...
Citera
2010-06-29, 21:21
Medlem
Min mammas kille äter alltid lättsaltade på lördagskväll. Han är verkligen den torra typen och hans val fårvånar mig inte.Min syster är halvtorr och äter sourcream. Äter själv vinäger och tror nog faktiskt jag har ultrasmaklökar, skulle dock inte få för mig att äta sniglar för det.
Citera
2010-06-29, 21:25
Medlem
Väldigt underhållande läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här