Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-29, 21:25
Medlem
Jag käkar den där lila påsen, sweet hot chili chips tror jag det heter, makalöst gott. Och jag uppfattas nog som en rolig prick
Citera
2010-06-29, 21:26
Medlem
För att höja insatsen en smula tycker jag vi borde diskutera Pringles-människor och tortillachips-människor. Nu har jag inte stött på så många av dessa, men jag kan mycket väl tänka mig att vissa enbart kickar Pringles eller tortillachips.

Chips handlar inte enbart om själva chipsen, utan det estetiska och i vilket format de levereras i. En Pringlesburk är inte en chipspåse, så enkelt är det. Och för att anamma den totala känslan av chips så ska man självklart poppa påsen och känna aromen sväva ut, bära runt den lite för man öppnar den som en liten bebis, känna prasslandet i truminnorna och mot sin kropp.

Det kan tyvärr inte en Pringlesburk bidra med, även om de finns snuskigt goda Pringleschips, jag tänker på de starka, i en svart burk.

Tortillamänniskor är i min mening inte genuina chipsmänniskor, dessa kan man äta IBLAND till någon öl eller helst till tacos, men enbart i det syftet.
Citera
2010-06-29, 21:27
Medlem
Freddex4s avatar
Vinägerchipsen som är så jefla goda..! Tyvärr säljer de inte dem häromkring nuförtiden men...

Måste ändå säga att vissa saker stämde rätt bra in på mej vad gäller de som äter Peppar och BBQ chips. Jag tycker verkligen inte om lättsaltade chips och jag kan hålla med om att personer som väljer dem framför chips med smak är tråkiga. Tycker också att surkrämschipsen är inte speciellt mycket att hänga i julgranen, men som TS skrev så accepterar jag dem ändå, de smakar ju iaf nånting.
Citera
2010-06-29, 21:29
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Tortillamänniskor är i min mening inte genuina chipsmänniskor, dessa kan man äta IBLAND till någon öl eller helst till tacos, men enbart i det syftet.

1+ Kan inte annat göra än att hålla med dej där.
Citera
2010-06-29, 21:31
Medlem
Airleys avatar
Citat:
För att höja insatsen en smula tycker jag vi borde diskutera Pringles-människor och tortillachips-människor. Nu har jag inte stött på så många av dessa, men jag kan mycket väl tänka mig att vissa enbart kickar Pringles eller tortillachips.

Chips handlar inte enbart om själva chipsen, utan det estetiska och i vilket format de levereras i. En Pringlesburk är inte en chipspåse, så enkelt är det. Och för att anamma den totala känslan av chips så ska man självklart poppa påsen och känna aromen sväva ut, bära runt den lite för man öppnar den som en liten bebis, känna prasslandet i truminnorna och mot sin kropp.

Det kan tyvärr inte en Pringlesburk bidra med, även om de finns snuskigt goda Pringleschips, jag tänker på de starka, i en svart burk.

Exakt, Pringlesmänniskorna är knappt människor för mig. Att äta chips ur tub är i princip lika torrt som att äta lättsaltat enligt mig. Även om det är okej att göra det ibland, då det finns vissa goda smaker.
Citera
2010-06-29, 21:33
Medlem
Nubolics avatar
Hot Sweet Chili Chips är det enda rätta.
Citera
2010-06-29, 21:37
Medlem
bafzels avatar
Min favorit är OLW Cream Cheese men tyvärr finns dom inte på så många butiker.
Vad är jag för person?
Citera
2010-06-29, 21:38
Medlem
Jag vill inte flyga iväg för långt här, men jag tycker vara lite smått sinnessjuk och ta upp två nya element till diskussionen: ostbågar och popcorn.

Ostbågsmänniskor vill jag inte totalt såga, eftersom ostbågar är gott, men att enbart äta ostbågar känns ganska efterblivet. Nåt som någon med autism kanske fått för sig, att bara äta ostbågar. Visst är det gott, men var fan är chipsen? Ostbågar äter jag nog gärna på fest, i kombination med chips och andra tilltugg, att vräka i sig chips, ostbågar och jordnötter när man är lite lullig är inget jag tackar nej till.

Popcorn! Tänker direkt att dessa äter det för att det antingen är billigt eller för att det är lite fett. Att välja popcorn före chips är lite som att välja hamburgaren före steken. Givetvis är popcorn gott, men det är lite för light, något jag kanske äter efter chipsen. Chipsen är naturligtvis huvudrätten.
Citera
2010-06-29, 21:41
Medlem
Airleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bafzel
Min favorit är OLW Cream Cheese men tyvärr finns dom inte på så många butiker.
Vad är jag för person?

Du är även om många inte kan tro det, faktiskt ganska rutinerad i chipsbranschen. Du har prövat en hel del chips, och fastnat för tillfället hos dessa. Du kanske tror att det är din favorit, men det är det inte om 1-2 månader. Been there done that...
Citera
2010-06-29, 21:42
Medlem
Citat:
Jag vill inte flyga iväg för långt här, men jag tycker vara lite smått sinnessjuk och ta upp två nya element till diskussionen: ostbågar och popcorn.

Ostbågsmänniskor vill jag inte totalt såga, eftersom ostbågar är gott, men att enbart äta ostbågar känns ganska efterblivet. Nåt som någon med autism kanske fått för sig, att bara äta ostbågar. Visst är det gott, men var fan är chipsen? Ostbågar äter jag nog gärna på fest, i kombination med chips och andra tilltugg, att vräka i sig chips, ostbågar och jordnötter när man är lite lullig är inget jag tackar nej till.

Popcorn! Tänker direkt att dessa äter det för att det antingen är billigt eller för att det är lite fett. Att välja popcorn före chips är lite som att välja hamburgaren före steken. Givetvis är popcorn gott, men det är lite för light, något jag kanske äter efter chipsen. Chipsen är naturligtvis huvudrätten.

haha !

Ingen normalt funtad människa kan föredra popcorn före chips. Det är bara så.
Citera
2010-06-29, 21:48
Medlem
vilken typ av personlighet käkar salta pinnar? VEM GILLAR SALTA PINNAR??? kanske förtjänar en egen tråd, för jag hittade ingen i detta subforum
Citera
2010-06-29, 21:48
Medlem
SafleBouges avatar
Hmmm, det där med vinägerchips låter som något för mig. Vart kan man få tag på sådana?

Jag brukar ta sourcream onion, mestadels för att det är lätt och jag orkar inte stå och välja. Men nu ska jag testa vinäger, det låter inte som en perfekt matchning. Men å andra sidan är det svårt att tro att pommes och glass passar ihop.

Jag återkommer med tripprapport!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in