Inte så mycket snack om Palermo - Udinese ikväll ser jag.
Själv kommer jag förmodligen att glo på den. Ska bli intressant.
Gästerna Udinese, som väl är inne i en formsvacka, har bara vunnit en match på de 7 senaste ligamatcherna nu.
Innan dessa 7 matcher låg de ju 3a i serien med bara två poäng upp till andra platsen samt fyra poäng ifrån topplaceringen (som då var Juves).
Ner till Roma på 6e plats (som bekant innebär missat Europaspel) var det 9 poäng.
Lite annat läge för dem nu kan man ju konstantera...
Roma ligger kvar på den där sjätteplatsen, men har nu rejält häng på Udinese som har ramlat ner till en femteplats.
Måste väl nämnas att Udinese dock är med i racet om tredjeplatsen och CL-kval i allra högsta grad (man är ju trots allt bara en pinne ifrån Lazio), men med tanke på formen och de skadorna man har i laget t.ex. känns det mer på sin plats att titta neråt snarare än uppåt.
Dvs att man nog får nöja sig med att försöka klara en Europa League-plats.
Hemmalaget Palermo är ju just det, ett hemmalag alltså.
Tvåa i hemmatabellen samtidigt som man är riktigt usla på bortaplan.
Det är lite lustigt. Jag menar, man vinner alltså hemma mot Lazio med 5-1 för att nästa vecka torska på bortaplan med 4-1 mot Siena.
Ja, de hade 10 man under hela matchen, jag vet. Men jag vill ändå tycka att det liksom säger allt om Palermo.
Mutti var tydligen nöjd med 1-1 mot Lecce på nedflyttningsplats. Säger ganska mycket om hur lite han har att glädjas åt i dessa dagar.
Egentligen var det ju bara ännu ett fiasko på bortaplan.
Men nu har de alltså hemmaplan igen, och efter att man faktiskt har blivit nollade på Renzo Barbera i två raka matcher kan jag tänka mig att de verkligen vill ha revansch och visa hur starka de egentligen är hemma. Detta mot ett Udinese som vill spela i Europa och måste börja vända på sin nedåtgående trend.
Med tanke på att Udinese i princip gav bort de tre poängen mot Napoli senast så lär ju även de vara riktigt revanschsugna också.
Därför tycker jag det här är en riktigt intressant match på förhand.
Hoppas på att Palermo klarar av att vinna det här!