Resultat: .
0%
röster
2012-03-23, 12:09
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Aftonfitthoran slår till igen. Denna gången med en artikel om att Fernando Torres skulle vara på gång till Juventus.

"Spanjorens agent anser att anfallaren skulle passa bra där.
– Han är en stor spelare och skulle vara den rätta mannen för Conte, säger Antonio Caliendo till goal.com."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article14565182.ab

"Antonio Caliendo, one of the leading player agents in Italy, has stated his belief that Chelsea striker Fernando Torres would be the ideal signing for Juventus".
http://www.goal.com/en-ie/news/3923/italy/2012/03/22/2984149/fernando-torres-would-be-perfect-for-juventus-says-football

En random snubbe som inte har något med Torres att göra uttalar sig alltså. Hur är det egentligen med läsförståelsen, Aftonhoran? Jag menar, om ni ändå ska sno en artikel rakt av, varför inte investera 10 sekunder i att försöka förstå vad som faktiskt står i artikeln?

Kanske skulle hålla mitt aftonhoranhat i en annan tråd, men det har ju med Italien att göra.
2012-03-24, 07:41
Medlem
Cagliari är ännu en gång är helgens naturliga huvudnummer för alla oss som följer Calcio via gratiskanaler.

Klassisk tid, 15:00 söndag. Borta mot Lazio. . De bör kunna avfärdas ganska enkelt...

På tal om att avfärda så kör Cellino som vanligt på med sin helt egna stil. Han sparkar ju inte bara tränare utan vill helst förnedra dem lite också. För att slippa betala deras löner enligt kontraktet så måste han visa på "giltigt skäl". Det kan vara lite krystat som då han anklagade Sonetti för att ha ätit upp en 4 kilos fisk, eller att Donadoni satt på läktaren för att störa laget...

Nå, han ska återigen försöka med detta mot Ballardini. Vilket är lite synd eftersom han varit i Cagliari två gånger tidigare där han bl a lyckades med en helt jävla otrolig Salvezza 2007.

Men som Cellino hävdar:
“I couldn’t care less about Ballardini. I’m certainly not going to think about him now, when we’re practically without a stadium and stuck in a constant emergency situation.”
http://www.football-italia.net/16946/cellino-legal-action-and-4kg-fish

Men tillbaka till matchen mot Lazio. Pinilla startar såklart. Öser in mål och assister. Stark startelva, möjligtvis att Canini saknas, men jag gillar Ariaudo. Medan Lazio saknar framförallt Klose.

Annars så blir det också bra matcher ikväll där Luis Enrique ska överlista Allegris gäng, som kanske redan tänker mest på det riktiga Barcelona. Spelarna börjar så smått komma tillbaka, men det ser fortfarande ut som ett ganska risigt lapptäcke…

Annars kan det bli en kul match mellan två alltmer desperata lag, Palermo och Udinese. Miccoli och Di Natale borgar för kvalitet och underhållning.

Annars så ser väl många fram emot matchen mellan Juventus och Inter som kan bli sevärd.

Helgens vinnare kan mycket väl bli Napoli. Men det blir ännu en bra Calciohelg.
2012-03-24, 11:31
Medlem
David.s avatar
Den subtila kritiken blir för all del mer och mer subtil, men det skulle fortfarande behövas ytterliggare subtilitet så att man inte skulle lägga märke till den överhuvudtaget, Brolle.

Jag kommer förmodligen inte ha möjlighet att se mötet själv, då kvällen i vanlig ordning är späckad med annat. Men av det jag läst mellan raderna så ser det minst sagt positivt för Roma. Zeman förtydligade och återupprepade sin historia om likheterna mellan Nils Liedholms sätt att bygga ett lag och Luis Enriques. Han påstår att de båda påminner om varandra i deras sätt att bygga laget, och att det på många sätt inte alls är särskilt reaktionärt. Precis som alla vet är det ju snarare ordinärt att vara reaktionär i en klubb som Roma. Mitt "Rock'n'Roll-Roma".

En annan person som stämde in i hyllningskören var Cellino-kickade (en av många...) Franco Colomba. Han menade dock till skillnad från Zeman att spelsättet i allra högsta grad var annorlunda och nytt för hela ligan, men att det beror på att tiderna förändras och att man som människa måste anpassa sig. Jag ser nog det sistnämnda som ett tecken på att en gammal hederlig människa som Colomba själv kanske inte riktigt har haft energi nog att anpassa sig i den mån som krävs, utan istället hamnat mer och mer i skymundan i mån för de stora elefanterna.

De flesta tycks gilla att prata Roma och Luis Enrique. Jag gillar att prata om de som pratar.

Samt att spela in videoband, precis som Vivoli. Även om jag kanske är en aning mer modern i mitt inspelande. Men för charmens skull kallar vi ändå det för videoband, OK?

- d
2012-03-24, 13:32
Medlem
Som vanligt en njutning att läsa dina inlägg David, även om Roma håller på att bli något av Calcions AIK. Så fort man råkar nämna dem så skrivs det en roman om hur mycket de berör…

Men det må väl vara hänt när man ska uppträda på San Siro om några timmar .

Men vafan, han bygger lag som Liedholm, löjliga summor spenderades både på il mercato och löner, ett spelsätt som Zeman, dessutom så har han skött relationerna med både spelarna och fansen perfekt. Tillsammans med en ledning som fungerat friktionsfritt borde detta ge utdelning nu när kampen om titlarna börjar hårdna. Även om elak media försöker vinkla det annorlunda.

Frågan är om klubben verkligen orkar jaga titlar i Serie A, EL och Coppa Italia. Tuff säsong. Måste ha varit nervöst för alla anhängare?
2012-03-24, 16:46
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Som vanligt en njutning att läsa dina inlägg David, även om Roma håller på att bli något av Calcions AIK. Så fort man råkar nämna dem så skrivs det en roman om hur mycket de berör…

Men det må väl vara hänt när man ska uppträda på San Siro om några timmar .

Men vafan, han bygger lag som Liedholm, löjliga summor spenderades både på il mercato och löner, ett spelsätt som Zeman, dessutom så har han skött relationerna med både spelarna och fansen perfekt. Tillsammans med en ledning som fungerat friktionsfritt borde detta ge utdelning nu när kampen om titlarna börjar hårdna. Även om elak media försöker vinkla det annorlunda.

Frågan är om klubben verkligen orkar jaga titlar i Serie A, EL och Coppa Italia. Tuff säsong. Måste ha varit nervöst för alla anhängare?

Du belyser återigen problemet med mitt skrivande på ett utomordentligt sätt. Jag håller med om att det kan bli lite väl gröna skogar från mitt håll, och då inte minst när man sammanfattar de olika delarna kring klubben som jag så ursinningslöst hyllat. Lägger man till de inlägg som jag skrivit så är det ju nästintill den perfekta klubben som målas upp - Vilket Roma givetvis inte är.

Men som tur är så är det ju någonting man i allra högsta grad är medvetna om, och speciellt i den Curva som på så många sätt symboliserar detta Roma. Jag kan inte påstå mig vara särskilt essentiell för klubben i sig (även om helvetet med all förmodan skulle bryta lös om jag slutade engagera mig) men det är ju å andra sidan inte Markus Birro heller. Curvan däremot, den är ju vad klubben på många sätt både står och faller med, och när de bokstavligen talat påpekat att de aldrig kommer vara slavar under resultatet, så är det ändå tämligen lätt att hantera tangenterna här hemma i Sverige.

http://i.blog-wp.eurosport.com/wp-content/blogs.dir/100/files/2012/03/mai-schiavi-del-risultato.jpg
- d
2012-03-24, 16:49
Medlem
Inte så mycket snack om Palermo - Udinese ikväll ser jag.
Själv kommer jag förmodligen att glo på den. Ska bli intressant.
Gästerna Udinese, som väl är inne i en formsvacka, har bara vunnit en match på de 7 senaste ligamatcherna nu.
Innan dessa 7 matcher låg de ju 3a i serien med bara två poäng upp till andra platsen samt fyra poäng ifrån topplaceringen (som då var Juves).
Ner till Roma på 6e plats (som bekant innebär missat Europaspel) var det 9 poäng.

Lite annat läge för dem nu kan man ju konstantera...
Roma ligger kvar på den där sjätteplatsen, men har nu rejält häng på Udinese som har ramlat ner till en femteplats.
Måste väl nämnas att Udinese dock är med i racet om tredjeplatsen och CL-kval i allra högsta grad (man är ju trots allt bara en pinne ifrån Lazio), men med tanke på formen och de skadorna man har i laget t.ex. känns det mer på sin plats att titta neråt snarare än uppåt.
Dvs att man nog får nöja sig med att försöka klara en Europa League-plats.

Hemmalaget Palermo är ju just det, ett hemmalag alltså.
Tvåa i hemmatabellen samtidigt som man är riktigt usla på bortaplan.
Det är lite lustigt. Jag menar, man vinner alltså hemma mot Lazio med 5-1 för att nästa vecka torska på bortaplan med 4-1 mot Siena.
Ja, de hade 10 man under hela matchen, jag vet. Men jag vill ändå tycka att det liksom säger allt om Palermo.

Mutti var tydligen nöjd med 1-1 mot Lecce på nedflyttningsplats. Säger ganska mycket om hur lite han har att glädjas åt i dessa dagar.
Egentligen var det ju bara ännu ett fiasko på bortaplan.
Men nu har de alltså hemmaplan igen, och efter att man faktiskt har blivit nollade på Renzo Barbera i två raka matcher kan jag tänka mig att de verkligen vill ha revansch och visa hur starka de egentligen är hemma. Detta mot ett Udinese som vill spela i Europa och måste börja vända på sin nedåtgående trend.
Med tanke på att Udinese i princip gav bort de tre poängen mot Napoli senast så lär ju även de vara riktigt revanschsugna också.

Därför tycker jag det här är en riktigt intressant match på förhand.
Hoppas på att Palermo klarar av att vinna det här!
2012-03-24, 16:59
Medlem
Calogeros avatar
Ryktas om att Bojan startar istället för Borini ikväll. Vad är det för jävla trams? Nog för att Krkic gjorde ett klart godkänt inhopp förra matchen, men Borini är trots allt den enda anfallaren Roma har som verkligen kan göra mål så fort tillfälle ges. Resterande anfallare gör mål på ett försök av fem ungefär. Dessutom är han väldigt löpvillig och ger alltid hundra för laget. Om det är någon som skall petas till förmån för Bojan är det väl i så fall Lamela som inte riktigt sett glasklar ut på ganska lång tid.

Edit: Oroade mig i onödan. Borini startar! Även Marquinho spelar från start, något överraskande måste jag säga. Har inte fått speciellt bra intryck av honom hittills, ett okej skott som han har lite väl stor tilltro till. Mindre onödiga skott tack, även ifall ett faktiskt blev ganska farligt mot Genoa.
Senast redigerad av Calogero 2012-03-24 kl. 17:17.
2012-03-24, 21:36
Medlem
snillet_1s avatar
Totti är slut.

2012-03-24, 21:46
Medlem
Som svar på snillet_1:

En kamp mellan Ibra och Totti. Två giganter!
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Annars så blir det också bra matcher ikväll där Luis Enrique ska överlista Allegris gäng, som kanske redan tänker mest på det riktiga Barcelona. Spelarna börjar så smått komma tillbaka, men det ser fortfarande ut som ett ganska risigt lapptäcke…
...
Ingen av lagen imponerade. Tafatt och stundtals värdelöst spel, där det dock uppstod diverse luckor bakåt. Vare sig Totti eller Ibra lyckades riktigt under första halvlek.

Men…
Citat:
Ursprungligen postat av David.
…
http://i.blog-wp.eurosport.com/wp-content/blogs.dir/100/files/2012/03/mai-schiavi-del-risultato.jpg
- d
Vilket Luis Enrique bevisade genom att plocka ut bandieran Totti. Tog in Bojan. Och signalerna det sänder…
Citat:
Ursprungligen postat av David.
…
Mitt "Rock'n'Roll-Roma".
…
Roma har fan kammat sig. På ett negativt sätt.

Jävla snack om kollektivet och laget, ingen ska tro att de står över någon annan. Böter, disciplin och trevliga uttalanden. Välkammade pojkar som springer mycket och kämpar tillsammans.

Och får aldrig någonsin kyssa lo Scudetto…

* OBS att citaten från David är tagna fullständigt ur sina sammanhang enbart för att tjäna mina syften.
2012-03-24, 23:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Totti är slut.

Är inte det en gammal nyhet?

Samma sak är det med Alessandro Del Piero.. Tyvärr..

Truppen till morgondagens Derby De Italia ser ut följande för Juventus:
1 Buffon
3 Chiellini
4 Caceres
7 Pepe
8 Marchisio
10 Del Piero
11 De Ceglie
13 Manninger
14 Vucinic
15 Barzagli
17 Elia
18 Quagliarella
19 Bonucci
20 Padoin
21 Pirlo
22 Vidal
23 Borriello
27 Krasic
28 Estigarribia
30 Storari
32 Matri
34 Marrone

Krasic ej på läktaren.. Känns lite ovant men han måste verkligen bygga upp sitt självförtroende om han ska lyckas i Juve som nog hade varit serieledare om det inte vore för en viss herr Ibrahimovic.. Men man får se det från den ljusa sidan och tänka att Inter är i en mycket dålig period just nu och att Juventus är riktigt hemmastarka så seger är inte alls otänkbart, och det är nog bara en tidsfråga innan Ranieri får sparken!
2012-03-24, 23:58
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är inte det en gammal nyhet?

Samma sak är det med Alessandro Del Piero.. Tyvärr..

Han gör iaf mål mot storlagen!
2012-03-24, 23:59
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Aftonfitthoran slår till igen. Denna gången med en artikel om att Fernando Torres skulle vara på gång till Juventus.

"Spanjorens agent anser att anfallaren skulle passa bra där.
– Han är en stor spelare och skulle vara den rätta mannen för Conte, säger Antonio Caliendo till goal.com."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article14565182.ab

"Antonio Caliendo, one of the leading player agents in Italy, has stated his belief that Chelsea striker Fernando Torres would be the ideal signing for Juventus".
http://www.goal.com/en-ie/news/3923/italy/2012/03/22/2984149/fernando-torres-would-be-perfect-for-juventus-says-football

En random snubbe som inte har något med Torres att göra uttalar sig alltså. Hur är det egentligen med läsförståelsen, Aftonhoran? Jag menar, om ni ändå ska sno en artikel rakt av, varför inte investera 10 sekunder i att försöka förstå vad som faktiskt står i artikeln?

Kanske skulle hålla mitt aftonhoranhat i en annan tråd, men det har ju med Italien att göra.

Hmm, men Antonio Caliendo är väl inte så random för Juventus? Han har väl representerat Trezeguet väldigt länge..men visst tror jag själv inte på det ryktet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in